Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Vandaag wezen rijden in de blubber in Amersfoort (RC-JUNKIES meeting) gieng na een kwartier mijn motor sputteren en was niet aan de gang te krijgen. Nieuwe bougie erin, geen resultaat....

Thuis auto schoongemaakt (2 uur schoonmaak op 15 minuten rijden?!) en nog steeds niet starten. Bobine en mechanische uit schakelaar schoongeblazen met de compressor, toen werkte alles weer.

Is de Baja zo gevoelig voor vocht? ik ben niet eens echt door plassen gereden, maar er was wel veel nat zand.

Heeft verder iemand een tip waar ik grotere flessen WD-40 kan kopen?

Jongens,
Ik heb nu ongerveer 5 tankjes gereden met mijn ss maar ik trok net even aan me
trekstarter, maar ik kan de auto nu al niet meer aan z'n compressie optillen :(
Dat moet toch wel kunnen?

Jeetje dat kan toch ook niet met een auto van 10kilo. Dat kon ook niet met mijn ss zelfs niet toen hij nieuw was. Dat is een regeltje van de nitro autotjes.

Jongens,

Ian, als de motor koud is, heeft deze relatief weinig compressie. Het viel mij in het begin al op. Als de trekstarter eraf is kun je de krukas met twee vingers makkelijk ronddraaien.
Toch loopt de motor super goed. Tenzij je het idee hebt dat je te weinig vermogen hebt, zou ik me daar verder geen zorgen over maken.

Nee,da is juist van de 2-Takt!
Ik kon mijn baja gewoon optillen aan z'n compressie totdat ik gister gereden had!
Ik heb ook nog 3 RTR baja's staan (26/27/23cc) en je kan daar gewoon de auto optillen aan z'n compressie en dat heeft al ruim 5 liter gelopen (sommige wel meer)

Ian, als de motor koud is, heeft deze relatief weinig compressie. Het viel mij in het begin al op. Als de trekstarter eraf is kun je de krukas met twee vingers makkelijk ronddraaien.
Toch loopt de motor super goed. Tenzij je het idee hebt dat je te weinig vermogen hebt, zou ik me daar verder geen zorgen over maken.

Hij sloeg gister ook kon stand af en liep niet lekker op z'n top!
Maar egbert,kan jij je auto op tillen aan z'n compressie?

Nee, ik kan hem niet optillen, dan rolt de trekstarter uit. Sputteren bij hoge toeren heb ik ook gehad na een liter of 4 - 5. Leek electronisch, maar bleek uiteindelijk te komen doordat de afstelling te rijk stond (high speed needle).

Dat doen ze allemaal makkelijk ronddraaien met je vingers, probeer het maar eens wat sneller rond te draaien, dan voel je wel degelijk compressie.

Is idd waarschijnlijk de afstelling dat hij vaak uitviel. Ik heb het idee dat jullie hem een keer afstellen en er haast niet meer naar omkijken. Al die tijd dat ik nog gereden heb, heb ik hem iedere keer weer wat moeten afstellen om hem optimaal te laten lopen. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik er wat meer feeling voor heb als monteur zijnde.
Ik zou me iig geen zorgen maken zodra je met je trekstarter hem tegen de compressie intrekt en dan vlot even die slag doortrekt en hij plopt lekker dan is het echt wel goed hoor.

Jongens,
Jeetje dat kan toch ook niet met een auto van 10kilo. Dat kon ook niet met mijn ss zelfs niet toen hij nieuw was. Dat is een regeltje van de nitro autotjes.
Ja en nee. Ik kan mijn 29cc aantrekken maar moet zo ongeveer mijn voet erop zetten anders komt-ie mee omhoog. De 26cc en 23cc blokjes trek ik zo door de compressie heen maar lopen ook allebei als een speer. Dus kennelijk iets met de zuigerveer die bij het ene cilindersetje wat meer lekt dan het andere.

Ja en nee. Ik kan mijn 29cc aantrekken maar moet zo ongeveer mijn voet erop zetten anders komt-ie mee omhoog. De 26cc en 23cc blokjes trek ik zo door de compressie heen maar lopen ook allebei als een speer. Dus kennelijk iets met de zuigerveer die bij het ene cilindersetje wat meer lekt dan het andere.

Dus is er niets met me motor??
Maar, waarom kan ik die anderen baja's (26/27cc) dan wel optillen aan de compressie?

Zeker een zwaarlopende trekstarter ;)

Als ik hem gewoon optil dan zakt hij erdoor maar wil ik hem starten dus snel aantrekken ja dan gaat hij mee omhoog natuurlijk. En als hij warm is blijft hij ook staan en trek ik hem zo aan zonder dat hij omhoog gaat.

Maar even wat anders ik heb een iridium bougie besteld en binnen gekregen alleen die iridiums zijn 1cm langer waardoor hij dus niet past onder dat dakje. Hebben jullie enig idee welk dakje ik moet kopen en waar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus is er niets met me motor??
Maar, waarom kan ik die anderen baja's (26/27cc) dan wel optillen aan de compressie?
Zoals gezegd, een zuigerveer die wat minder afdicht als-ie koud is. Of onvoldoende olie langs de zuigerveer waardoor lucht lekt langs de zuigerveer. Niets om je druk over te maken zolang je motor maar lekker loopt.

Pubers!!lawaai betekent niet dat die harder loopt,is gewoon Asosiale herrie..vind je het ook gek dat motorsportliefhebbers door millieufreaks in de hoek worden gepushd..de techniek is er ook,alleen willen de kinder lawaai produceren..
Sorry dat ik het zo zie,maar luid is uit..(Of je moet Harley gaan rijden :-x)
De reden dat ik mijn Mielke verkoop(voor minder dan die van Ian ;-) ),is dat ik de kap er niet makkelijk vanaf kan halen,en ik hoop dat RN Tuning met een hele stille uitlaat komt,dan hebben ze aan mij al een klant..

Ga toch weg man! :-)

Je hebt zelf toch aan motorcross gedaan? daar zie ik weinig ontwikkelingen op gebied van geluidsdemping hoor. Tenminste; wellicht is het er wel maar het lawaai blijft. Heerlijk!

Back