D
danadik
Guest
kun jij mij ook de werking uitleggen van deze carburateur. en hoe dat werkt hoe hij benzine aanzuigt? en wat doe je met de stelschroeven, als je deze indraait krijgt hij dan meer of juist minder benzine?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Want??? :? 8O1 tip: ik zou een zenoah cilinder kopen, daar ga je meer plezier van hebben als een cy!
De JetPro v3 (met demper) en de HPI Tuned Pipe ontlopen elkaar qua vermogen niet veel. De HPI is ongeveer mid-range qua top en de JetPro meer een top-end. Maar... De JetPro v3 zonder demper is al stiller dan de HPI Tuned Pipe en met de extra demper die mooi onder de achtervleugel zit, is de uitlaat nog stiller. Laatst werd er e.e.a. gemeten in verband met de aanleg van een offroad baan in een sportpark en toen bleek de HPI Tuned Pipe op een standaard 26cc zo'n 107-109dB(A) produceerde tegen slechts 98-100dB(A) voor de JetPro V3 met demper (en 30cc).Is een jetpro een verbetering tov de hpi pipe? En welke is beter de gewone of de v3?
Help me
Want??? :? 8O
Mijn 29cc CY met +2mm krukas en 1:18 dome heeft nu 15 liter gelopen en glimt je tegemoet aan de binnenkant. Geen enkel teken van slijtage waar te nemen. Zuiger, poorten en dome zijn helemaal schoon zonder aanslag. Een mooi oliefilmpje onder in de carter... Dus een beetje meer olie (250cc op 5 liter Shell V-Power) en niet op het randje afstellen (1/6 slag terug als je het maximale hebt weten af te stellen) en je hebt een net zo lange levensduur als met een 23cc. En je kunt niet echt zeggen dat ik er zuinig mee omspring.
Verder moet je in gedachte houden dat meer vermogen meer vergt van de andere onderdelen en dat slijtage nu eenmaal sneller gaat. En wat geeft het als een 29cc CY setje slechts $ 15,00 kost? Je bestelt er 4 en je kunt even vooruit. (ik heb er nog twee liggen omdat ik ooit dacht dat ze snel op zouden zijn maar gebruik dus nog steeds de eerste, ik had er destijds 20 gekocht voor de hele club).
Want ik heb slechte ervaringen met CY cilinders!
Maar ik las net dat CY hun cilinders hebben verbeeterd met een extra geharde coating, dus...
Maar zijn die cilinders al wat gebruikt of zijn ze gewoon nieuw?
Als ze er weer zijn ga ik ze ook bestellen!!
Ja, die setjes zijn helemaal nieuw. De vet van CY zit er gewoon nog in. 8O Je kunt het beste even mailen. Meestal hebben ze er wel een paar beschikbaar maar niet direct op de website (ze staat sowieso niet tussen de normale onderdelen).Maar zijn die cilinders al wat gebruikt of zijn ze gewoon nieuw?
Als ze er weer zijn ga ik ze ook bestellen!!
Het is zoals in de tekst staat. Deze komen van standaard 29cc CY motortjes af omdat ze bij DDM een race-ported 30,5cc erop zetten. Dat gaaft al aan dat de carter identiek is aan die van Zenoah anders zouden ze dat bij DDM niet zo doen. Omdat zo'n setje van een bestaande motor gehaald is, mist er in ieder geval een borgclip van de zuigerpen. Maar die kun je uit je bestaande zuiger halen.maar waarom zijn ze zo goedkoop?
en is het echt een cilider set of alleen cilinder+zuiger?
Er zijn veel factoren die de slijtage kunnen versnellen. Los van een te arm mengsel en te matige smering, kan het ook zijn dat de cilinderkop niet goed uitgelijnd is met de carter. Je hebt ca. 1 mm ruimte die je kunt draaien. De zuiger loopt dan op voorhand al stroever en zal dus de cilinderwand snel beschadigen/weg slijten. En dan is het om het even of je een CY, Zenoah of TS neemt.Want ik heb slechte ervaringen met CY cilinders!
Maar ik las net dat CY hun cilinders hebben verbeeterd met een extra geharde coating, dus...
Oh ja, bij ons zijn er gasten die het zelfs gelukt is binnen 1 tankje een Zenoah om zeep te helpen. :?Maar volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben met de blokjes.
Hier is nog iemand met een baja ss die had het blokje al naar een paar liter naar de kloten. Maar heeft gelukkig dankzij zijn garantie een nieuwe gekregen.
mijn baja start niet vrijdag nog gereden was niks aan de hand.
giteren wilde ik gaan rijden start hij niet wat heb ik gedaan.
startknop zit niet in
bougie vervangen
hij vonkt ook goed
tank dop eraf en start ook niet
luchtfilter is ook schoon
wat moet ik nu aan pakken bougie wordt wel nat om dat hij niet aanslaat.
compressie heeft hij ook zat.
hen sproeier meer en ook minder gezet maat niks
blijf trekken arm wordt lam van.
wie heeft nog sugesties heeft pas 3 lieter gelopen.
Een ander laten trekken. :rolling: :?blijf trekken arm wordt lam van.
wie heeft nog sugesties heeft pas 3 lieter gelopen.
Meest kansrijke probleem (uit praktijkervaring):ja hoe kom ik hier uit hij is pas nieuw 3 liter gedraaidt