Sleurhutje
Forum veteraan
Tsja, wat bcs ook zegt: De FG verkoopt gewoon niet meer. Hooguit nog de FG Baja. In de tijd dat FG not hip was en de Baja net uit kwam, stond Marktplaats ook vol met FG-spul. Tijden veranderen.Ik baseer dat gewoon op 't feit dat er veel hpi's aangeboden worden op marktplaats. Er komen iedere dag wel een paar nieuwe bij. Alleen jammer dat ze er op 't moment iets meer voor vragen dan dat een nieuwe hpi kost.

Nu het leven alsmaar duurder wordt, gaat als eerste de dure hobby de deur uit. Dat zijn dan nu dus de Baja's want die stonden nu eenmaal in huis. Dus in dat perspectief is er niets bijzonders. Dat ze voor teveel worden aangeboden komt omdat iedereen zijn investering probeert terug te krijgen.Klop, iedereen wil een hpi baja maar waarom word deze weer zo snel verkocht?
Een motor van CY doet niet onder voor een Zenoah. Dat is de grootste onzin die er is. Ik heb in twee jaar altijd met dezelfde twee motorblokken gereden. De oorspronkelijke 23cc loopt nog steeds na 30 liter met zijn originele cilinder/zuiger. Alleen de lagers zijn een keer vervangen maar die zijn gelijk aan die van Zenoah. Mijn andere ragblok met CY29cc en +2mm krukas heeft ook nog nooit problemen opgeleverd. De meeste problemen komen door beroerd afstellen (te arm dus een warmloper en versnelde slijtage), te weinig smering (ook warmlopers en versnelde slijtage) of een slecht gemonteerde cilinder (kwestie van even controleren of alles soepel loopt).Ik zelf heb ook zin om een off-road te kopen maar als ik over de problemen lees met de motor van de hpi dan durf ik niet zo goed. Snap niet goed dat ze in zo'n mooi model een kloon van zenoa zetten.
En ik ken ook mensen met een FG met Zenoah 26cc die na een liter of twee een geweldige vastloper hadden (zuiger dwars in de cilinder). Dus dat zegt echt niets. :?
