Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Ben al druk bezig de spullen bij elkaar te krijgen. Auto heb ik al, motor/esc komt eraan en dan nog wat losse spulletjes.
 
GRP is hard aan de weg aan het timmeren met hun F1 banden: de GRP F1 Rubber banden.
GFX10-S2 is voor.
GFX20-S2 is achter.

Voorgelijmd op een carbon velgen, bakken met grip, prachtig grotere diameter velg aan de binnenkant en kleinere diameter aan de buitenkant, carbon composite belt zit erin verwerkt voor extra stevigheid & direct uit de verpakking te gebruiken.

De eerste resultaten zijn héél goed en de banden komen zeer mooi uit de verf. Ik ben benieuwd hoe ze met mooi weer buiten rijden, maar binnen rijden ze beter dan RIDE banden.

GRP-GFX-01.jpg
 
Goed om te horen Oscar,
Wij hebben er gister ook met meerdere mensen mee gereden de band is veel constanter dan de Ride en de tijden zijn beter.
Alleen de Nieuwe batch krijgt van af nu een silver kleurig velg op veler verzoek.
Die komen dan ook deze week weer binnen de zwarte setjes waren in een poep en een scheet weg.
Volgende test word buiten maar daar maak ik me niet zo druk om, aangezien ze eigenlijk voor buiten zijn ontwikkeld.
 
Ik ga dit jaar weer rijden met de F1. Ik heb daarvoor een F104w GP editon gekocht. Dus de brede 200mm versie.
Bij de club waar ik rij, rijdt iedereen met een brede auto. Als ik echter op het net rond kijk dan hanteren veel clubs (wereldwijd) een maximum breedte van 190 mm. Ook op de ets rijd men 190 mm.
Ik ben nu erg benieuwd wat het verschil in rijden is.
 
Wat zou een Tamiya F104 Pro met alle opties die Tamiya heeft nog op kunnen brengen? Het betreft een roller zonder body en elektronica oid, enkel het chassis. Het chassis is in zeer goede staat en heeft 5x op een tapijt baan gereden, voorzien van carbon decks, alle alu parts, rvs schroefjes, WGP upperdeck en frictie demper en spare parts ed. De reden waarom ik deze weg zou willen doen is voor een TRF101W of een Xray X1 en anders heb ik teveel F1's.
 
Diverse F104's en zelfs de V2 Pro gaan voor een 150 euro van de hand. De Errste versie (T-bar) zal wat moeilijker zijn
 
Ben al een tijdje aan zoeken wat voor gear ratio/ roll out ik moet rijden met een Carson Cupmachine in een tamiya f104w.
Ik had al gelezen op het forum, in deze topic, dat je bijvoorbeeld op Lelystad met een roll out van tussen de 90 en 100 moet rijden.
Dat betekend dat ik met een band diameter van 63mm (rubber) een FDR van 2,17 moet rijden om aan een roll out van 91,21 te komen.
Nou lijkt mij dat veel te zwaar voor deze motor of ben ik op de goede weg met deze roll out van 91,21.
Of heeft iemand een suggestie met wat voor roll out/ gear ratio ik met deze motor moet rijden.
 
Mijn ervaring is dat de cupmachine op toeren moet blijven. Bij een Roll-out van 91mm kun je elke heat een nieuwe motor plaatsen, dat houdt deze zeker niet vol! Deze Roll-out is eerder voor de Formula Tuned 32T of Brushless 21,5T. Op de relatief korte baan in Deventer rij ik met een Roll-out van 47mm. Zelf denk ik dat bijvoorbeeld op Lelystad niet boven de 60mm moet gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hugo,
wat ik zo zie is dat het waarschijnlijk alleen Lexaan parts zijn die alleen op de bestaande voorvleugel worden gemonteerd, de achtervleugel blijf gewoon de vleugel uit de kit
 
Achtervleugel is idd geen lexaan maar gewoon plastic/kunststof.
Voor kant hebben ze idd de lexaan stukken over de "originele" vleugel geplaatst

Mvg Roy
 
Back
Top