Toffe foto's Raymond!
Hier nog eentje vanaf de JS1, tijdens de landing.
Spoiler uit, flaps naar beneden, en ailerons omhoog.
Het ergste: zo scheef als een melijer op final, en dat kort voor het hek...........
Daar moet wat aan gedaan worden.
Bertus dacht ook al te zien dat de JS1 teveel flaps heeft, in ieder geval voor de toen heersende condities.
Van het voorjaar heb ik in Duitsland prima kunnen landen. Hoe vloog ik daar? Niks circuit, gewoon in thermiekstand een beetje cirkelen tot ik het laag genoeg vond. In thermiekstand binnen gevlogen, vol remmen, netjes afvangen en klaar. Er was ook weinig wind.
Op dit moment ben ik al gewend om de flaps tijdens de start apart te sturen op de linker schuif. Daarom zal ik naar Sanders advies, Raymonds ervaring, en Bertus zijn opmerking/idee een landingsfase programmeren waarbij in thermiekstand het circuit gevlogen kan worden, en flaps + spoiler apart bediend kunnen worden. En dan de flapstand af laten hangen van heersende windsnelheid. (je moet je tenslotte ergens op richten...)
Ook zal ik minder hoog het downwind leg inzetten. Misschien op 70-80mtr ipv van 100....
Ik weet alleen nog niet wat ik dan aanmoet met die ailerons..
Maar goed, al doende leert men en niemand is ervaren geboren.