3 kanaals coaxen, tips, ervaringen, nieuwe modellen

Leuk als alternatief voor vuurwerk, het is net zo'n grondtol. :D


Maar ik begrijp dat de heli nu zo snel is dat je er eigenlijk niet meer mee kan vliegen? Dat lijkt me niet zo handig...
 
Maar vooruit dan,eeen heeeel slecht filmpje....
de ruimte is ook een beetje beperkt....
[URL="
- Syma S107G tuned[/URL]
Nou heftig hoor !!!
Hij gaat inderdaad erg hard, nooit last van blade strikes?

@ Indoor: Is wel wat voor Oud en Nieuw, nog wat meer ledjes erop en je hebt zo'n chinese bromtol !:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat de c waarde hoger is merk je wel gelijk na de accu switch.
dat van de tempratuur valt wel mee,want juist doordat ie meer power heeft,hoef je minder te gebruiken + door dat ie een hogere c waarde heeft word ie ook minder warm omdat ze motortje minder moeite hoeft te doen om het stroom te krijgen....

:confused::confused::confused: Wat is je werkelijke leeftijd?

Je posts zijn wel lachwekkend. gaat echt hard.. hele snelle piro's.
 
[URL="
- tuned s107g 001.mov[/URL]

voor indoorvlieger dan....en met een R5 printplaat....

Ah, een 6020 staart erop, dan kan een S107 inderdaad vrij vlot gaan. Wel apart dat je met een R5 print zulke snelle piro's kan maken. Misschien hebben ze de programmering aangepast? Mijn R5 draait alsof hij in stroop vliegt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik bij deze de kern van waarheid voor je er uit gehaald....
weinig weerstand = weinig verlies = weinig warmte ontwikkeling....
;p
 
Wat ook meespeelt, is als de spanning zakt, de stroom moet toenemen om hetzelfde vermogen over te brengen. Een lipo die beter zijn spanning onder belasting houdt, zal dus minder stroom in ampere hoeven te leveren, en ook dat betekent een minder warme lipo en minder warme motor. Verder zorgt het opwarmen van bedrading etc dat de weerstand toeneemt, waardoor er nog meer warmte wordt opgewekt, dus het is een soort kettingreactie.

Dit effect wordt ook gebruikt bij de hoogspanningsmasten. Als ze daar 220V op zouden zetten, zou er zo'n grote stroom moeten gaan lopen om genoeg vermogen over te brengen, dat de kabels veel te heet zouden worden, en er veel verlies zou zijn in warmte. Door de spanning hoog te houden, loopt er minder stroom, dus minder verlies in warmte.
 
Wat ook meespeelt, is als de spanning zakt, de stroom moet toenemen om hetzelfde vermogen over te brengen. Een lipo die beter zijn spanning onder belasting houdt, zal dus minder stroom in ampere hoeven te leveren, en ook dat betekent een minder warme lipo en minder warme motor. Verder zorgt het opwarmen van bedrading etc dat de weerstand toeneemt, waardoor er nog meer warmte wordt opgewekt, dus het is een soort kettingreactie.

Je zegt dat is als de spanning zakt, de stroom moet toenemen om hetzelfde vermogen over te brengen naar de motor maar dit kan niet zonder meer.

Stel je hoovert met volgas. Als de spanning van de accu zakt kan de stroom door de motor niet meer toenemen en wordt ook lager. De stroom door de motor is immers afhankelijk van de spanning. Het vermogen van de motor is spanning x stroom en zal dus afnemen omdat zowel de spanning als de stroom afnemen. Je kunt niet zo maar meer stroom aan de motor toevoegen zonder de spanning te verhogen.

Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld normaliter met halfgas hoovert. Als de spanning van de accu dan minder wordt (en de stroom door de motor dus ook) kun je toch op dezelfde hoogte blijven hooveren door meer gas te geven, oftwel meer spanning aan de motor aan te bieden waardoor de stroom weer toeneemt. Voor het hooveren is nog steeds hetzelfde vermogen nodig en de motor en de accu zullen dus even warm worden of je nu een goede of slechte accu hebt. (afgezien van een beetje extra warmte in de accu omdat de inwendige weerstand van een slechte accu iets hoger is)

Over het algemeen zullen bij een goede accu de motor en de accu juist warmer worden omdat je altijd de neiging hebt om, als de accu het toelaat, harder te vliegen, harder op te steigen etc. en dus meer vermogen gebruikt. Een goede accu met een stabiel spanningsverloop geeft natuurlijk wel een langere vliegduur. Ook daardoor zullen je motor en accu warmer worden.
 
Laatst bewerkt:
De eenvoudige snelheidsregelaars in onze heli's regelen inderdaad spanning, dus zakt die, dan verhoog je deze weer door meer gas te geven. Maar als ze wel stroom konden regelen, zou je met een accu die zijn spanning onder belasting beter vasthoudt, een lagere stroom door de motor hebben lopen, en dat betekent minder warmteontwikkeling.
 
Het maakt ook allemaal niks uit...
Bij deze is het punt gemaakt,je kan langer vliegen met een 240mah.
Hij word maar 2 gram zwaarder met die 240.
Misschien kan je dan ook de vliegtijd uitrekenen voor me...
Maar voor de rest die daar geen zin in hebben kunnen hier naar kijken voor wat het ongeveer met je s107g doet als je naar het geluid luistert met opstijgen...
YouTube - Broadcast Yourself.



Mod edit Emil, zo is hij beter ??? ;)


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren op de zwarte markt een e-hobby 100 series gekocht. Lijkt sprekend op m'n Syma S107. Vliegt wel wat pittiger. Verliest in z'n achteruit wel sneller hoogte maar maakt vooruit meer snelheid en draait ook vlotter om z'n as. Leuke toevoeging dus..

5564369056_061a6a7e5c_z.jpg
 
Wat voor print zit er in die E-Hobby 100, maw, welke tekst staat er op de print? Het lijkt echt sprekend op een S107, misschien gebruikt hij wel dezelfde electronica.
 
Hij lijkt sprekend maar is niet echt helemaal hetzelfde. Printplaat is iets kleiner en heeft nummer WD-302R-2. Verder is ie identiek. Alleen is bij de S107 de staartvin dicht en bij de E-Hobby open. Ook het vlieggedrag is anders. De E-Hobby kan sneller om z'n as, is tikkie sneller maar pas op. Als je een duik maakt dan heeft ie minder power om te klimmen. Dat doet de S107 beter (Solo Pro nog beter ;) )
Je ziet ergens in de clip even dat ik de S107 gewoon naar beneden laat vallen. Dan kan ik vlak op de grond hem weer omhoog krijgen. Dat is bij de E-Hobby een no go.. Beiden hebben dus hun voor en nadelen..

**Edit**

Boven de Syma, onder de E-Hobby tail

5571758768_877076136b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top