7e MBF Multicopter Meeting - 14/04/2013 - Soestduinen, Soest

Locaties en Data

• Total voters
    43
Doe mij maar kanaal 9 (1280).....als het goed is zijn mijn antennes morgen binnen en ik heb deze besteld voor die frequentie.....

Kan een Moderator trouwens de poll verwijderen?
Stemfase is voorbij, en als er nu 2 man op 3 maart stemmen, dan hebben we weer gedonder ;)

Meer en meer mensen vliegen op 1,2ghz , dat wordt een probleem.
Niet vergeten dat de ene kanaal dat andere kan storen als je te dicht bij de Rtx voorbij vliegt of landt.

Yup.. We zullen het in de gaten moeten houden.. Wat dat betreft blijft 5,8 behoorlijk vrij..
Had misschien ook nog op 1,2 willen vliegen, maar geloof dat die behoorlijk vol is..

Iemand zou eigenlijk een leuk frequentie bord moeten maken. Is een stuk veiliger.
Weet bijna zeker dat er fratsen gaan gebeuren met de frequentie's.

Klopt. Zeker als we niet weten welke kanalen welke andere kanalen gaan storen. Er wordt geadviseerd er een kanaal tussen vrij te laten, maar dat gaat nooit lukken met zoveel mensen.

Iemand zou eigenlijk een leuk frequentie bord moeten maken. Is een stuk veiliger.
Weet bijna zeker dat er fratsen gaan gebeuren met de frequentie's.

Ik wil de handschoen wel oppakken , alleen even input van jullie uit wat er wel en niet op moet qwa frequenties

Denk 1,2 / 1,3 /2,4 / 5,8 ghz voor fpv.? Met de kanalen erbij ?

Denk gewoon een " knijperbord " met aan elke knijper de beschikbare frequentie , deze meenemen en aan de zender e.d doen, na het vliegen weer terug hangen voor de volgende piloot?

Ik wil de handschoen wel oppakken , alleen even input van jullie uit wat er wel en niet op moet qwa frequenties

Denk 1,2 / 1,3 /2,4 / 5,8 ghz voor fpv.? Met de kanalen erbij ?

Denk gewoon een " knijperbord " met aan elke knijper de beschikbare frequentie , deze meenemen en aan de zender e.d doen, na het vliegen weer terug hangen voor de volgende piloot?

Klinkt goed! Zou eventueel ook in de vorm van een whiteboard kunnen, heeft vast wel iemand in de keuken hangen. Kolommetjes maken en actieve vlieger schrijft zn naam in het betreffende vakje.

Zou perfekt zijn!
Aangezien er toch een groep fpv'ers aan de ingang gaan staan en een groep in de duinen gaan zitten is het de beste oplossing.

Voor 2.4 hoe je er maar 1 te maken. Vlieg maar een persoon op geloof ik.
Als het van maar niet zo wordt dat wie het eerst komt (en 15 lipo's bij heeft ;)) wie het eerst maalt..

7e MBF Multicopter Meeting - 10/03/2013 - Soestduinen, Soest

Misschien ook een max te bepalen per frequentie ??
Dus bv max 10 kanalen (10 piloten)op de bv 1,2 ghz ,dit om een kleinere kans te hebben op storingen ...

Als iemand de beschikbare kanalen (lees beschikbare Vtx in de winkel ) weet graag even doorgeven ...

Back