7e MBF Multicopter Meeting - 14/04/2013 - Soestduinen, Soest

Locaties en Data

• Total voters
    43
Misschien ook een max te bepalen per frequentie ??
Dus bv max 10 kanalen (10 piloten)op de bv 1,2 ghz ,dit om een kleinere kans te hebben op storingen ...

Als iemand de beschikbare kanalen (lees beschikbare Vtx in de winkel ) weet graag even doorgeven ...

En dan koop jij voor de 11de man die toevallig zijn materiaal heeft op die frequentie een setje voor een andere frequentie.......??zender ontvanger antennes :confused::confused:

ik heb maar 4 kanalen, en dus niet veel te kiezen....

Mhuhahahahaha!!!! Ben ik ff blij dat ik 2 FPV sets heb....als 5.8 vol zit dan ga ik wel ff op 1.3....en andersom......en anders ga ik de hond wel ff uitlaten...:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien ook een max te bepalen per frequentie ??
Dus bv max 10 kanalen (10 piloten)op de bv 1,2 ghz ,dit om een kleinere kans te hebben op storingen ...

Als iemand de beschikbare kanalen (lees beschikbare Vtx in de winkel ) weet graag even doorgeven ...

Geloof dat de kanalen in het lijstje alle kanalen zijn die we zouden kunnen gebruiken, dus als we dat gaan doen kunnen we nog maar met een paar man tegelijk vliegen..

7e MBF Multicopter Meeting - 10/03/2013 - Soestduinen, Soest

En dan koop jij voor de 11de man die toevallig zijn materiaal heeft op die frequentie een setje voor een andere frequentie.......??zender ontvanger antennes :confused::confused:

ik heb maar 4 kanalen, en dus niet veel te kiezen....

Jaja :?: , gaat meer om max per frequentie , dus max in de lucht qwa piloten ,en na gevlogen te hebben je de "knijpert" terug hangt om ook iemand anders vlieg tijd te gunnen,beetje sociaal ....

Tsjonge tis wel weer ikku ikku en de rest kan stikkuh
!?

Dat is echt geen goed idee wat jullie hier bedenken. Je wilt het totaal voorkomen dat je frequenties continu wisselt, want om frequentie te wisselen moet je vtx aanzetten en die zit natuurlijk dan op je vorige frequentie.....yup en diegene is zijn beeld kwijt. Zoveel mogelijk vaste frequenties aanhouden.

Heerlijk om hierover bij de meets nooit zorgen over te maken.

Goed punt.. Maar we moeten echt wel een beeld hebben van wie wanneer op welk kanaal vliegt, anders gebeuren er nog ongelukken door. Verleden heeft dit al bewezen.

Het hoeft ook niet , tis alleen maar een idee ....:rolleyes:
Voor de rest is het een beetje veiligheid , in de snel groeiende meets ...;)
Scheelt weer schroef , zaag en knutsel tijd voor mij hahahahah

10 man tegelijk op 1,2 ghz komt niet goed.
Spreek uit ervaring , soms hebben we al last als we met 4 vliegen....

Nogmaals , zappen met een Vtx is ook wel riskant...dan moet zeker niemand aan het Fpven zijn.
Anyway , sommige hebben maar een 4 kanaals vtx dus moet we er rekening mee houden.

Ik heb een 8 kanaals , dus zal ik hopelijk wel keuze hebben.

Bij t zand was ik ook een keer aan het zeppen de eerste keer totdat ik jou ineens hoorde schelden roni :)

:) kon het niet laten, das wel kut als je beeld ineens verspringt ..., zeker met al dat water daar!
Denk dat we deze keer minimaal een man of 50 kunnen verwachten....

Ik kan mss beter men quads thuis laten en daar fritten verkopen :)

Haha ja, dan verdien je nog eens wat. Een gopro op je hoofd en een een fpv video van friet bakken maken.

Wat ook niet vergeten moet worden is dat er ook zender/ontvanger setjes zijn die automatisch kanalen wijzigen! Dat wil je helemaal niet hebben met meer man.

eigenlijk is het allemaal heel makelijk
voor ik ga vliegen zet ik mijn ontvanger aan en dan zie ik meteen of er iemand op mijn kanaal zit
heb ik beeld dan moet ik dus niet mijn zender aanzetten
ondanks dat je dingen goed afspreekt moet je ook zorgen dat je voor het vliegen even de boel controleert

Voor mij graag een dubbele portie met pindasaus.
Heerlijk zulke frietekes.Ha ha ha ha
Vliegen en vreten......wat een feest.Ha ha ha
Vr Gr D

Na het lezen van alle opmerkingen toch even een vraag.

Ik las ergens dat zende/ontvanger setjes zelf van kanaal wisselen. Dat gaat nog steeds op fpv hè?

In ieder geval heb ik geen fpv, dus zit niemand in de weg :)

Wel een tgy9x op 2,4ghz, maar dat stoort niemand toch?

En anders ga ik lekker toekijken en frietjes eten :)

Is er misschien wel iemand aanwezig met kk2.0 ervaring?

Back