Aspirin

Hallo,

Zoals jullie weten ben ik sind dit jaar een fervent Aspirin fan-en vlieger en heb mede daardoor goede kontakten gekregen met de makers van dit toestel.
Zo af en toe krijg ik dan ook een "aanbieding".....; nu is er op korte termijn een standaard uitvoering met houten vleugel beschikbaar.
Zie ook de site van tud-modelltechnik.de

Arno

Enig idee wat de levertijd is?

En natuurlijk, wanneer kan ik een SALpeter bestellen (of 2), volgend jaar toch maar met een fabriekstoestel vliegen.

Eric van Dijken zei:

En natuurlijk, wanneer kan ik een SALpeter bestellen (of 2), volgend jaar toch maar met een fabriekstoestel vliegen.

De Salpeter komt pas einde dit jaar of begin vlgd. jaar uit. (en dan zijn er wachtlijsten)

arno888 zei:
Eric van Dijken zei:

De Salpeter komt pas einde dit jaar of begin vlgd. jaar uit. (en dan zijn er wachtlijsten)

Natuurlijk, maar als ik nu beslis maak ik dan nog een kans om er volgend jaar mee te vliegen, toch?

[quote="Eric van Dijken"

Natuurlijk, maar als ik nu beslis maak ik dan nog een kans om er volgend jaar mee te vliegen, toch?[/quote]

Het komische is dat vlgs. de bouwer er zelfs nog geen wachtlijsten zijn omdat de Salpeter officieel nog niet bestaat..............
Niet bestaat als commerciel gereed/productierijp product............................
Funny, vreemd, maar waar !

Trouwens in deze nog een opmerking:

de Aspirin in de competition uitvoering en ook ne nieuwe Salpeter zijn redelijk kwetsbare toestellen die slechts zeer beperkt geschikt zijn voor "alledaags" gebruik. De Vleugels zijn redelijk kwetsbaar (deuken/krassen) en reparaties zijn niet eenvoudig !
Het zijn gewoon pur-sang wedstrijdkisten en die moet je ook daarvoor inzetten. Het is gewoon zonde om met deze kisten in je uppie ergens op een akker te staan gooien. Zulk een kist is "op" voor je er weet van hebt............ En dat is zonde van de vele euri's die je er in stopt.
Desondanks zijn het natuurlijk geweldig smijtende en vliegende toestellen; ze zijn alleen erg kwetsbaar

Arno

Hey Arno,

Ik ben zeker geinteresseerd in een Aspirin, maar dan met UP vleugel, Is dat ook mogelijk voor een redelijke prijs.

GJ

Aansturing rolroeren

Aspirin eigenaars / vliegers / DLDers

Ik zie in de Aspirin handleiding dat 1.2 mm verenstaal wordt aanbevolen voor de aansturing van de rolroeren, ik zat zelf te denken aan 0.8 mm maar wellicht is 1.2 mm toch beter. Ik zit dus te twijfelen wat te doen, heeft er iemand een suggestie ?

Deze dagen moet het maar gebeuren ik ga zowaar proberen de Asprin vlieg klaar te krijgen....

Cheers

Bart

Hee Bart,

Dus het gaat nu toch gebeuren!!! (snif..., wordt bijna sentimenteel). Een 1,5m vliegklaar maken.

Rolroer aansturing is idd een leuke. Als je de stuurstang lengte relatief kort hebt ( ong. 7 cm), kan 0,8mm zeker goed. Als ie langer wordt moet je goed opletten dat deze geleid/ondersteund wordt bij de webbing zodat geen knik kan optreden.

Peter

Sentimenteel & Weddenschap

Peter,

Bedankt voor je support, ik ben ontroerd ;) diep in mijn hart vind ik mini denk ik nog leuker, maar ik wil idd eens met de grote jongens meedoen...het moet dus nu maar eens gebeuren...

Loet,

Ik zeer benieuwd naar je weddenschap met Helle, vertel, vertel, misschien
dat ik daar nog een andere wending aan kan geven...:D

Cheers

Bart

Frans,

Af en toe pauze....
Ben nog niet al te ver, wel weer 4 kielvlakken geschuurd en 3 stabilo's
Nog een x-tal te gaan en dan morgen maar eens baggen en met de ailerons aan de gang...

Theo,

Ik ga idd voor de 1.2 mm..

Cheers

Bart

Back