Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

ik moet hem ook wel eens opnieuw binden, wel stom :?
ondertussen ken ik de stappen al uit mn hoofd :p
:p Ja dat went inderdaad erg snel ,
zeker als je het de eerste keer verkeerd om doet , voutje...

weet niet of deze video al gepost is maar ik weet weer waar ik sta ,
[URL="
mcpx MAXIMUM 3D‬‏ - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jongens.............
Helimaatje van me heeft ook een mcp-X met DX4 zender.
Hij heeft er de laatste tijd veel gekloot mee.
De heli gaat na het aanluiten van de Lipo spontaan in computer mode zoals hij zegt.
Vliegen ermee is dan onmogelijk want de Swash plate wordt dan niet meer aangestuurd.
Ik vermoed dat er iets niet fris is met die RTF Blade mcp-X heli's.
Want gisteren bond ik zijn heli eens met mijn Spektrum DX6i en dat ging super goed.
Het probleem zit em dus in die DX4 zender.
Jammer.

Zelf heb ik nu een krappe 200 vluchten gevlogen met mijn nog steeds stock Blade mcp-X.
Kan inmiddels al inverted hooveren met de heli.
Forward en backflips gaan ook al gecontroleerd zonder te crashen.
Bij vlucht nummer 160 heb ik de staart motor moeten vervangen, want die was helemaal gaar.
En gisteren op het veld merkte ik op dat de hoofdmotor niet meer de fully power had met pitch geven.
Dus gisteravond een nieuwe motor erin gezet.
Al met al blijft dit een sterk klein vliegend wonder.
Vr Gr E
 
De mcpx valt zeker goed te vliegen met de dx4e.
Wel moet je tijdens het binden de stappen tamelijk snel uitvoeren.
Inderdaad het moet veel sneller (handeling) dan je denkt ! , ik zat er de eerste keer volledig naast ..

nu na de 3e x gaat ie werkelijk (bijna) recht omhoog,
kijk blijft altijd naar links gaan, maar minimaal...

ik heb een filmpje (youtube) in het Nederlands (voor het binden) en die gozer verwond zich later met de mCPX ...:p

Heb u'm gevonden , misschien wel iemand van hier....
http://www.youtube.com/user/HorizonHobbyBNLX
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klink misschien raar maar bij mij kan dit niet.
De motor valt uit als ik hem te dicht bij mijn antenne start.
Das inderdaad vreemd ,
ik kan de zender plat naast mijn Blade liggen en u'm prima binden...

zo heb ik het ook op mijn hobby tafel gedaan,

nu zeg (type) ik "vreemd" maar eigenlijk is het niet zo vreemd er zijn best verschillen te horen, hoe mensen hun Blade mCPX ervaren zoals FlyingCheese heeft problemen met zijn servo(s) daar ik er totaal geen last van heb, ik hoop dat dat zo blijft natuurlijk...
 
Ik heb het niet over binden maar over de motor;)
Ik houw hem nu altijd een halve meter van de zender en dan heb ik geen last.
 
Hi,

Net even een mod geprobeert die ik op HF gezien heb, namelijk 2 tailrotors zo op op de tail zetten zodat je een kruis krijgt. Gaat perfect, het asje is lang genoeg:cool:

Bij het vliegen geeft het volgens mij weinig verschil, maar, de tailmotor hoeft nu niet meer op volle toeren te draaien en wordt dus minder warm:D

Dus probeer dit eens jongens en laat jullie bevindingen hier weten.

Succes Rudi
 
Ik heb het niet over binden maar over de motor;)
Ik houw hem nu altijd een halve meter van de zender en dan heb ik geen last.
Aaha sorry ik had last van stront in mijn ogen :nosmile:

ik heb nu wel een probleempje ,

het lijkt alsof mijn hoofd tandwiel verschoven is en nu zit ik met speling in de main shaft ,
dus was niet alleen de push rods met de crash van gisteren .


EDIT youtube link verwijderd modden van de main shaft is geen goed idee !

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet gewoon een kwestie van het tandwiel omhoog duwen?

Vinger op de kop (het midden..) landingsgestel eraf en andere vinger op het tandwiel

En knijpen maar

Tandwiel komt wel eens een stuk omlaag, dan krijg je wat speling op en neer.
 
/\ Yup dank maat dat was (IS) de (snelle fix) , maar wil de heli ook meteen modden,
want dit gaat me natuurlijk vaker over komen :D

Zal de anderen post een klein beetje aanpassen....

EDIT niet de main shaft modden !
ik zie er ook vanaf!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
/\ Yup dank maat dat was (IS) de (snelle fix) , maar wil de heli ook meteen modden,
want dit gaat me natuurlijk vaker over komen :D

Zal de anderen post een klein beetje aanpassen....

Het is aangeraden om de main gear niet zo vast te zetten!
Dat je main gear los schiet is speciaal zo gemaakt.
Als je crashed, wil de motor natuurlijk door blijven draaien, en als dit op hoge toeren gebeurd, kan je main gear compleet gestript worden.
Dit gebeurd als je de main gear vast zet, want dan kan de kracht nergens heen.
Maar als je de main gear laat zoals deze is, kan deze er af schieten bij een klap, en voorkomt dat je gear kaal is.


Maargoed, ik ben zelf ook weer terug van vakantie.
En vandaag gelijk maar weer 3 accuutjes leeggevlogen.
Heb sinds kort ook 2 Turnigy 300mAh accu's, en deze vliegen heerlijk.
Ik vlieg nu ook buiten, en het gras staat wat hoger vandaag, en vergeeft dus ook meer.

Het vliegen gaat al aardig goed, en ben nu ook voor de grap es gaan kijken hoe inverted/3D vliegen gaat.
Na een paar keer voorzichtig proberen in Idle-Up (en de fout in gaan, gelukkig gaat het altijd goed, alleen even kwestie van main gear vast klikken), is het me toch een keer gelukt.
Van normaal naar inverted, weer terug, en nog veilig geland.
Weer helemaal blij dat het al zo goed gaat (vooral na een dikke week niet vliegen :rolleyes:), liep ik weer van mijn grasveldje naar huis, om de accu's weer aan de lader te pluggen.

Er zijn al weer bijna 2 accu's opgeladen, dus zo maar weer even vlug naar buiten.
 
En ook dat is waar /\ , ik heb de main gear al weer op zijn plaats ,
en zat is zo te kijken en net zoals de push rods is dit alleen maar handig wanneer je crashed,

want anders zal er meer stuk gaan dan alleen het verschuiven van een klein tandwieltje...

Mannen ik dank U van harte :cool:
wederom zal ik de post(s) aan passen en de link verwijderen , want dit is NIET (main shaft modden) aan te raden !
 
Mooi dat je het begrijpt :D.

Ik heb net nog even buiten 2 accu's leeg gevlogen.
Ging weer heerlijk.
Eerste accu beetje rondvliegen, 360's maken, en beetje vol gas naar voren.
En 2e accu weer in stunt mode. Dit gaat echt ongelofelijk goed.
Het is me gelukt om in een vloeiende beweging van normaal, naar inverted en gelijk weer terug naar normaal te gaan. En dit lukte me eerst alleen met moeite van normaal, naar inverted (even rustig tot stilstand komen), en weer naar normaal (wat vaak niet goed ging :P).

Het gaat erg snel in eens.
 
Ik vind dat bij mijn mcpx het tandwiel veel te strak tegen het motortanwiel zit. Er zit totaal geen speling tussen de tanden en het maakt erg veel lawaai. Hebben jullie dat ook en is dit te verhelpen of moet dit gewoon inslijten?
 
De motor zelf loopt ook redelijk zwaar als je de rotor met de hand probeert te draaien

Stel je wilt het aanpassen, meestal de boutjes van de motor lossen, dan kun je hem meestal wel een piets bewegen
Heb alleen nog nooit gekeken hoe dit bij de mcpx zit
 
De motor zelf loopt ook redelijk zwaar als je de rotor met de hand probeert te draaien

Stel je wilt het aanpassen, meestal de boutjes van de motor lossen, dan kun je hem meestal wel een piets bewegen
Heb alleen nog nooit gekeken hoe dit bij de mcpx zit
De motor heeft een vaste plaats, kan niet bijgeregeld worden.Om wat soepeler te draaien heb ik wat silicone olie op pinion gedaan:idea: helpt slechts tijdelijk.:vamp:
 
Heb FF snel door de thread gebladerd kan het zo snel niet vinden,
maar ik zoek een winkel hier in Nederland die voldoende onderdelen verkoopt ? voor de mCPX natuurlijk !

met de nadruk op de canopy en lipo's !
of wordt het gewoon Hobby King ?
 
Ik heb mijn mCPX bij RcKix.be besteld.
Hele goede service, en vandaag besteld, morgen in huis.
Ze hebben daar ook veel spares (alles volgens mij :P)

Waar was dat linkje ook alweer :rolleyes:

Edit:
Ze hadden meer dan 50 verschillende parts.
Maar alles is weg, incl de mCPX zelf :shock:
 
Back
Top