borstelloze experimenten

Probeer het eens zoals op onderstaande foto Eddy

Klaus-2.jpg

Ik vind het bijzonder dat je niet gewoon een ferme kortsluiting krijgt, als je van die dikke draden gebruikt.

Daarom vraag ik me af hoe zwaar je mag gaan?

Bvb: 6 Wikkelingen van 1mm op een cdrommeke, zal al snel op een gloeiende soldeer bout lijken zeker

Lieve help Ron, hoe kom aan zo'n stator pakket?? 8O . Wil nog eens torquen met mijn telemaster. Moet daarmee kunnen.??
Ik ben helaas nog geen 12poligen tegen gekomen. Tip????

val zei:
Ik vind het bijzonder dat je niet gewoon een ferme kortsluiting krijgt, als je van die dikke draden gebruikt ...
Een elektromotor is niet te beschouwen als een eenvoudige weerstand. Wanneer de motor draait, wordt spanning in de wikkelingen opgewekt, deze spanning werkt tegen de accuspanning.

eddycl zei:
Lieve help Ron, hoe kom aan zo'n stator pakket?? 8O . Wil nog eens torquen met mijn telemaster. Moet daarmee kunnen.??
Ik ben helaas nog geen 12poligen tegen gekomen. Tip????

www.gobrushless.com heeft ook 12 pool statoren in hun aanbod, 25 mm diameter, pak er enkele samen op een hoopje, en voor 1 $ per stator kan je een leuke hamburger samenstellen.

Maar wat met de isolatie? weghalen of ertussen laten zitten? Kop en staart blijft natuurlijk behouden, maar de tussenschijven, daar draait het om :o

Leuke link Ron Thenks.
uhh.... nog wat;

ron van sommeren zei:
val zei:
Ik vind het bijzonder dat je niet gewoon een ferme kortsluiting krijgt, als je van die dikke draden gebruikt ...
Een elektromotor is niet te beschouwen als een eenvoudige weerstand. Wanneer de motor draait, wordt spanning in de wikkelingen opgewekt, deze spanning werkt tegen de accuspanning.

- het gaat al eerder mis denk ik,
Het veld wat door de primaire (regelaar)stroom in het ijzer wordt opgewekt induceert een stroom door deze kortgesloten wikkeling. trafo werking. De opgewekte (yep-tegengestelde) stroom zorgt nu voor een (yep)tegengesteld veld in het ijzer. Hierdoor wordt de tegen emk opgeheven. De regelaar ziet nu een nagenoeg ohmse weerstand - SLUITING .... :?: :?:
restanten uit "memories from the past"...

(recent nog gehad in een motortje van 350kW- meet het daar maar eens uit

Tuurlijk, je streeft naar cos(φ) = 1 Wat ik bedoelde is dat niet alleen naar de weerstand van de draden gekeken moet worden bij bereking van de stroom. Imotor = Ubat/Rdraad gaat hier niet op.

Back