Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Lex,

Het is mogelijk om de bodem van de kalotte open te werken, m.a.w. er een open flonder in te zetten.

Had het document nog niet bekeken, bedankt voor de tip mbt schema.
Kunnen we weer verder

Je kan ook alle motor ventilatie open maken is ook behoorlijk veel, zeker bij de dubbele set, denk meer ruimte open dan het vlonder in de kalotte

Maarten, is ook een optie, deze werd gebruikt voor de geforceerde koeling, daar zou ik inderdaad een speaker onder kunnen hangen.

Vanavond na mijn studie uurtje eens kijken of er nog energie over is, om een mooi ontwerpje te maken, misschien is er nog wel wat samen te voegen.

Komen we nog op terug.

Als je de speaker onder de kalotte verticaal ophangt en zowel de kalotte als de motoren deksels openmaakt heb je een mooi systeem. Eventueel een koker voor en achter op de speaker. Ook aan de achterzijde van een speaker is er geluid. Dus de speaker eigenlijk net achter de kalotte, onder die trapjes zeg maar. Dat zou mijn plan ook zijn voor de volgende S100.

(Samson-en-Gert-modus aan)
samson.jpg

Lap zeg!
En wat ziet ge dan, als ge onder mijn kalotteke kijkt, hé?
Awel zunne, dan ziet ge.... Lipo's!!
Amai, dat wordt weer een nieuw liedje van Samson & Gert:

"Ik moes roeie,roeie, roeie, want d'n diesel doet ut nie..."

Dachubedankzeidawitte hé?
(Samson en Gert modus uit)

Mijn hemel, ik dacht dat al die pimpelende oudere jongeren zich alleen in het schipperscafé ophielden. Nu is het Achtste er ook al mee besmet! :celebrate:Waar gaat dat heen ?

:ontopic:

Als je de speaker vertikaal ophangt heeft hij geen klankkast. Met de opening naar boven en de hele romp als klankkast krijg je een voller geluid. (Hips..)

Buuuurp... hik! gezien de avatar van BB is het kennelijk zo-wie-zo bal. In een ander draadje praat ie zelfs tegen ze boten... hik. De klankkast is inderdaad wel een punt. Nadeel blijft dat je veel geluid door relatief kleine opening moet persen. In mijn S100 met de deksel eraf wordt je doof, deksel erop en je hoort bar weinig. In de deksel kan je maximaal een 5 à 6 cm speaker kwijt, onder de kalotte 8cm maar de opening is veel kleiner. Bij een S38 als Balrog heeft zou je het gehele geschuts platvorm/vlonder kunnen gebruiken. In multimedia en/of mp3 speler speakers zitten kleine speakers (met z'n metalen dome) die redelijk veel bas hebben, soms vind je die voor 10 tot 15 euri. Deze zijn 4cm in doorsnede en met een buisje van 3cm hoog heb je redelijk wat volume.

Lap zeg!
En wat ziet ge dan, als ge onder mijn kalotteke kijkt, hé?
Awel zunne, dan ziet ge.... Lipo's!!
Ahum die lipo's liggen toch op de bodem neem ik aan, zou je nog genoeg ruimte onder de kalotte moeten hebben, FOTO's Roel ;)
Zo dik zijn ze nu ook weer niet

Yep, ik gaf je nog de voordeel van de twijfel, maar hier is toch iets in het spel.......... ROEIE, het is een S-Boot Roel, hebben ze toch echt te weinig bemanning voor aan boord ;)
Er is altijd nog de andere oplossing:
Maak je lippen vochtig, haal diep adem, pers dan de lippen op elkaar en blaas zo hardmogenlijk uit via de mond.
In dien je het goed doet heb je een heel mooi motor geluid.
Voorwaarde: zorg dat Lex niet met zijn MTB in buurt vaart, anders overstemt hij dit geluid weer.

Amai zottenklop, zo de waard is, schenkt hij zijn neuten hé?
Ik moet je hier gelijk geven Roel, Maarten is was de waard ;)

back to studiemode

Laatst bewerkt:
Yep, ik gaf je nog de voordeel van de twijfel, maar hier is toch iets in het spel.......... ROEIE, het is een S-Boot Roel, hebben ze toch echt te weinig bemanning voor aan boord ;)
Er is altijd nog de andere oplossing:
Maak je lippen vochtig, haal diep adem, pers dan de lippen op elkaar en blaas zo hardmogenlijk uit via de mond.
In dien je het goed doet heb je een heel mooi motor geluid.

Au! mijn netvlies ik ben redelijk visueel ingesteld maar dit......!
Ik zie 'm al staan aan de waterkant brrrrrrrrrrrrrrrrroeeeeeem sputter sputter..
En waar denk jij dat hij zijn lippen mee bevochtigd??? nounounou...nou

Tja, deze berichtenstroom gaat nu wel erg ver van de boot af, de opmerkingen die we hier maken horen in dat bekende Schipperscafe van jou thuis. (ook ik ben er mede schuldig aan)
Roel, misschien verstandig de laatste meldingen (vanaf de Samson en Gert) te verplaatsen, naar dat mooie cafe ;)

BTW, heeft iemand nog eens iets gehoord van onze Belgische vriend Maarten, de topicstarter, hij lijkt wel van de wereld verdwenen.
Misschien weet RAF nog iets

Laatst bewerkt:
Heb nog een mail gestuurd, geen antwoord, niks op google, van de aardbodem verdwenen. Misschien dat iemand een beter email adres of telefoonnummer heeft.

Nou, hier de foto's dan....:
1011153.jpg

Zoals je ziet: onder de kalotte is niet zoveel ruimte meer... De horizontale streep is de gleuf waarin het stukje dek glijdt waar de Kalotte op gebouwd wordt. Verder naar voren ligt het stukje "Lex-lawaai"... Maar eventueel zou die ook naar achteren verplaatst kunnen worden.

1011152.jpg

Hier nog een plaatje vanaf de achterzijde.

Yep dat is behoorlijk vol! Vraag hoe zit het eigenlijk met soundmodules die reageren op de stroom naar de motor (de Robbe met led en lichtdiode in rubber kap) of andere schakelingen versus brushless ESC?? Daar gaat die vlieger niet op. Je moet dan werken met een signaal van de zender naar de module, daar heb ik nog weinig modules van gezien (behalve hele dure waar je een PC voor nodig hebt e.d.) is daar al wat op verzonnen??

:D Je vergeet mijn geheime wapen... Speed 500E als middenmotor...
Normaal zal die heel langzaam draaien (sluipvaart) dus dan bromt de elektronische diesel ook in een rustig tempo.
Op het moment dat er iets meer vaart nodig is, zal ook de Speed 500E wat in toeren gaan toenemen... Met alle gevolgen van dien qua decibels.

Maarre... eerst dat circus nog zien in te bouwen. Ik heb nog ongeveer 600 gram over, dan zit ik aan de limiet qua gewicht.

Nou Lex... nu je dat zo aanbied...
Wat voor speaker heb jij in je MTB liggen?
Ik ga jouw lawaaimachine niet in de Schnellboot gebruiken, maar ik heb nog een oudere Graupner Soundmodule. (Als Jaap dat hoort, krijgt hij spontaan hartverklepperingen)
Daar zit ook een mooie dieselsound in, alsmede een martinshorn, sirene, scheepsbel, en nog wat gadgets.
Daar had ik een mooie speaker voor, maar die is veel te zwaar voor de Schnellboot.
In de boeg, iets voor de Kalotte, heb ik wel ruimte voor een speaker met box (afgeknipte Pringles-bus) maar hij mag niet teveel gewicht op de schaal leggen...

Back