bouwverslag container ship

wat voor een accu heeft hij in zijn zender dan? Ik heb daar een Nicad inzitten maar ik kan me voorstellen dat daar ook Nihm's inzitten. Als die daar geen oplader voor heeft dan is het niet zo handig ;)

bij mij zitten er 4 aa batt. in (herlaadbare) en ik heb ook zo'n blok die je in het stopkontakt steekt en dat die oplaad.

@ raf,
ik heb hem van conrad Futaba 4-kanaals handzender-afstandsbediening T4YF 2.4 GHz in de Conrad online shop | 261415

met de boot waar ik eerst mee begonnen ben daar ga ik ooit een zee schip van maken.

grtn Brecht

yess! ik heb nu een lood accu gekocht 6 volt 8 ah
full

voor maar 6 euro!

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo brecht
waarom denk je dat ik je een paket met 6 cellen heb mee gegeven
omdat het 7.2 volt is mijngedacht en daar werkt de regelaar wel op
meteen ook veilig want je trekt de accu nooit volledig leeg

gr raf

hallo,

gisteren hebben we weer wat gedaan:

we zijn bezig geweest aan de bekabeling voor de lampjes de voorste woning is voorzien van lampjes nu alleen nog een schijnwerpertje er op, de achterse woning is voorzien van 2 leds en de stuurhut staat de servo voor het blauw bord. we hebben ook een "beugel" gemaakt voor op de stuurhut, nu moet alleen nog de servo aangesloten worden en aangesloten worden op het blauw bord led er in kabels trekken en de stuurhut mag ook weer dicht.

foto's volgen volgende week want ik vertrek straks naar oostenden met de klas!

grtn Brecht

hallo
ja er is veel gedaan maar er is nog veel werk aan
de lieren moeten nog gemaakt
de ankers
bolder kasten achteraan
het dek spuiten
de daken van de hutten spuiten
redding boeien op hangen
brandslangen op hangen en verven
een hond op het dek zetten
f.154012.jpg

n_15715.jpg

Brecht ge kunt kiezen uit welke twee
ze kosten 10.00 euro maar we regelen het anders wel want je hebt er maar een nodig zo ook met de duiven
of je moest goesting hebben om op zolder te gaan zoeken ik heb er nog ergens liggen in een van de vele dozen

en een duif op een antenne
ps_10169.jpg

dus nog veel te doen

gr raf

de beloofde foto's:

full

ik weet niet of het goed te zien is maar er zit een gat in de antenne.

full

de lampjes van achteren:Fade-color

full

de beugel met de twee anker lichten op (er moeten nog twee lampjes op.)

full

en hier het kleine schijnwerpertje!

full

sorry voor de waazige foto's ik heb ze met mijn gsm getrokken.

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi hoor brecht!
ben benieuwd hoe ze branden,
trouwens doe jij je dekstralers en licht in de woning op 1 schakelaar (en voor jouw je zoek licht), en de rest ook op 1
navigatie verlichting.

zo gaat het worden:

de navigatie verlichting + de lichten in de woning+ het licht in de stuurhut + het licht in de voorste woning+ het schijnwerpertje + (meschien nog dekstralers) komt op een schakelaar ( ik denk via de afstandsbediening). het blauw knipper licht van het blauw bord word ook op een apparte schakelaar gemaakt. en de ankerlichten worden ook op een apparte schakelaar gemaakt.

grtn Brecht

hallo

ja nu kom je daar mee af
weet je hoe moeilijk het was om dat ledje in dat bord te krijgen
het staat niet op een afzonderlijk kanaal maar wordt door het blauwe bord zelf bedient
komt het bord recht dan gaat het ledje automatis mee knipperen

al de boord verlichting gaat meteen aan er moet nog een hek licht komen maar een gele led moet Brecht nog halen (2X)
in de mast heb ik nog een oplossing gevonden en kunnen 2 items geschakeld worden
het fluitlicht zou ik mee bedienen met de hoorn das 1/2 kanaal (licht komt in de mast)
dan eventueel de scheinwerper op de andere kant weer 1/2 kanaal
dan is er van de 4 kanalen niets meer over of je moet een andere ontvanger gaan kopen

gr raf

Back