Bouwverslag das Bunte Huhn. Filmpjes vanaf pagina 27

Klopt heren. Drukke dagen met mijn nieuwe baan, en het is 's avond bloedheet op zolder. Maar goed, er komt een moment (en dat duurt geen maanden meer hoor) dat ie af is. Bovendien had ik de laatste twee weken ook geen pc, dus kon ik even niet reageren hier...

We hebben de Bunte gisteren in ieder geval even 'live' kunnen bewonderen. Mooi project hoor. Succes met de afronding!

Hoi Johan,

De afgelopen weken met die warmte was het niet te harden op zolder, dus ben ik van de week weer verder gegaan toen het was afgekoeld. Ik heb nu alleen een probleem: mijn oranje oracover is op en niemand heeft het op voorraad. Peter van Hangar uit Kampen wil het van een collega uit Duitsland laten komen, maar daar gaat weer even overheen. Hij is bijna af, maar ja....

Die van Ebay is niet duur mensen! 185 euro en hij ziet er zeer goed uit. Ik schat dat alleen het materiaal (dus ex electronica) al rond de 250 euro ligt. Ik heb alle bonnen bewaard en zal als ie klaar is eens een optelsom maken. En dan al die bouwuren, maar ja, dat ben je vergeten als je het resultaat ziet. Nog eens: ik heb de tekeningen, dus als iemand dit project ook wil starten: leef je uit, het loont de moeite en (eventueel met dit draadje als bouwhandleiding) gaat het iedereen zeker lukken hoor!

Net nog even gekeken, ik heb nog een heel klein stukje van dat oranje oracover liggen, daarmee kun je waarschijnlijk net iets meer dan de romp doen. Hoeveel moet je nog bespannen?

Heb je ook al even met Hobby-In in Waalwijk gebeld? Misschien hebben zij het wel en kun je in ieder geval verder.

Groeten,

Johan

nee, die heb ik niet geprobeerd. Maar hangar laat nu wat uit duitsland komen (heb 4 meter besteld, dan heb ik voor de toekomst genoeg om eens te repareren. Geen leuke gedachte, maar je kunt zo iets hebben he. Ik moet idd de romp nog en een groot deel van de 2e helft van de vleugel. Alleen de tip gaat al heel wat in

Maar bedankt voor het aanbod,

Groet Hendrik

Hoi Johan,

De afgelopen weken met die warmte was het niet te harden op zolder, dus ben ik van de week weer verder gegaan toen het was afgekoeld. Ik heb nu alleen een probleem: mijn oranje oracover is op en niemand heeft het op voorraad. Peter van Hangar uit Kampen wil het van een collega uit Duitsland laten komen, maar daar gaat weer even overheen. Hij is bijna af, maar ja....

Die van Ebay is niet duur mensen! 185 euro en hij ziet er zeer goed uit. Ik schat dat alleen het materiaal (dus ex electronica) al rond de 250 euro ligt. Ik heb alle bonnen bewaard en zal als ie klaar is eens een optelsom maken. En dan al die bouwuren, maar ja, dat ben je vergeten als je het resultaat ziet. Nog eens: ik heb de tekeningen, dus als iemand dit project ook wil starten: leef je uit, het loont de moeite en (eventueel met dit draadje als bouwhandleiding) gaat het iedereen zeker lukken hoor!
Hoi Hendrik,

Ik lees dat je de tekeningen aanbied. het lijkt mij ook wel leuk om aan dit project te starten.
Ik heb wel belangstelling
Dit draadje is inderdaad handig als bouwhandleiding

Je hebt de drie tekeningen inmiddels per mail. Ik zal van de week ook nog even de materiaallijst en wat documentatie uit het duitse vakblad mailen, maar die moet ik eerst even inscannen...

Je hebt de drie tekeningen inmiddels per mail. Ik zal van de week ook nog even de materiaallijst en wat documentatie uit het duitse vakblad mailen, maar die moet ik eerst even inscannen...

Helemaal geweldig! heb de tekeningen al even bestudeert. Zie al wel dat dit een leuk herfst-project word. Eerst maar wat hout bestellen.

Alsnog bedankt

Nee, ik ben vergeten de folie op te halen bij onze leverancier :oops: Project is dus wat vertraagd (maar zal wel eerder afgerond zijn dan de tunnel in de A2 bij Utrecht :-) )

Jeetje, vliegt hij nu nog niet???

Precies Hendrik, die Kip moet de lucht in ;)
We willen dat ding zien vliegen!!
Mooi gebouwd dus dat moet goed vliegen, dus even doorzetten en succes met de afbouw. Je moet dingen afronden, dat zegt mijn therapeut ook tegen me!!

hahaha, ja jongens, ik weet het...
Ik heb dinsdag de folie opgehaald (en arjan, dat is niet jouw schuld van de vetraging, haha, maar dat liep gewoon zo omdat de folie een tijdje niet leverbaar was, en was ie er eindelijk, was ik op vakantie).
Nu heb ik weer een huis opknappen van dochter lief tussendoor (heb ik straks de zolder weer vrij!!), maar voor paasen en pinksteren op 1 dag valt is ie af hoor, don't worry, be happy

Vandaag het laatste verhuizen en dan is de zolder weer helemaal voor mij. Vanaf deze week weer verder bouwen (eigenlijk alleen folie afmaken, maar dat is nog een aardige klus). Ik ga er voor dat ie deze maand de lucht in gaat!

Vandaag het laatste verhuizen en dan is de zolder weer helemaal voor mij. Vanaf deze week weer verder bouwen (eigenlijk alleen folie afmaken, maar dat is nog een aardige klus). Ik ga er voor dat ie deze maand de lucht in gaat!

bespannen is zowiezo al geen super makkelijk klusje... maar voor jouw toestel zal ik eens te meer respect opbrengen.

succes!

Back