Bouwverslag das Bunte Huhn. Filmpjes vanaf pagina 27

Ik tel nu al 6 vliegtuigen.....over een jaar heb je me ingehaald :-)
Succes met de laatste loodjes

tja, onze zolders zijn even groot. Dan gaat het erom wie het beste kan puzzelen, hahah

ik heb een beter manier om mijn rompen te stockeren ;)
ik heb er 10 op een 1.5m hehe :)ik heb ze allemaal ophangen aan koordjes van een KITE. die koorden houden 80kg. en ik heb ze dubbel hangen.
en dan komt de staart door een ander touwtje.

Zo, de tweede vleugel schiet mooi op. Alleen de tip en het biesje van 5 mm breed nog (oranje bandje op de overgang van oranje naar groen) zondag weer verder:

Het eerder genoemde ''biesje'' en de onderkant van de tip moet nog bespannen worden, de romp ook nog verder bespannen, maar ik kon niet laten hem even in elkaar te schuiven
(zoek de tien verschillen: helaas ben ik in de ene vleugel de versteviging vergeten in te lijmen (naast de servo kast). Er zit niets anders op dan 1 vakje open te snijden, en de versteviging alsnog in te lijmen). Dat heb je als je het project een half jaar niet hebt aangeraakt...):

Laatst bewerkt:
De vleugels zijn nu helemaal bespannen. Vanavond met de romp aan het werk. Hier moet de bovenkant nog worden dichtgemaakt met een plaatje triplex, daarna bespannen...

Bevestiging van het deksel: doormiddel van boutje moertje (boutje ingelijmd in de ligger). Aan de voorzijde in het puntje van de neus heb ik hetzelfe gedaan:

Strip tegen het wisselen op de overgang van deksel naar vast romp-dek:

Zijkant van de romp nu in de folie:

ja hoor, zeker voorin kan hij wel wat gewicht gebruiken. verzonken moertje, ziet er best aardig uit. De ander zijkant is ook klaar overigens....

haha je ziet het zelf blijkbaar niet. Je schreef dat je een boutje hebt ingelijmd, op de foto staat wat anders.....maar ja, als je geen technische achtergrond hebt mag je zo'n foutje maken :rolling:

hij wordt wel mooi Hendrik!

ohhhhw, hahahahahaha, ja jongens: moertje ingelijmd. Blijft lastig he, die technische terminologie :rolling:

Dank je....

haha, ja, rol maar uit en zet de taxie er maar voor hoor. Alleen nog wat stekkers solderen, roerhoorntjes vastzetten, uitlijnen, dat werk.
Ik had van de week nog even de vleugels in de romp geschoven, maar door die brede vleugels (in 2 richtingen) is ie wel groot hoor. Weet ik, in de lucht valt het best mee, maar als je er zoveel uren werk in hebt zitten ga je toch wel denken: pfffff, spannend die maiden. Maar ik zie er onwijs naar uit. Of het me zondag (als het weer al goed is) lukt, is de vraag, maar anders zeker komend weekend!

Een knap staaltje werk Hendrik !!!
Een heel bijzondere kist.
Succes met de eerste vlucht morgen. Het wordt een mooie dag.

Groeten, JH

Back