Bouwverslag das Bunte Huhn. Filmpjes vanaf pagina 27

onwijs mooie kist geworden Hendrik, ik ben zeer benieuwd naar de vleigeigenschappen.
Succes morgen en probeer je zenuwen de baas te blijven, als je eenmaal in de lucht hangt valt alles van je af. :thumbsup:

komt goed. Heb nog geen zenuwen. Zal morgen nog wel komen, maar dat komt zeker goed. Ik weet dat ik achter een goeie piloot hang. Arjan zal me omhoog slepen met zijn taxi.

101017015.jpg

101017_jump.jpg

Laatst bewerkt:
Mannen, de maiden is achter de rug. zal ik deze haan eens in 1 woord omschrijven: GEWELDIG!!

Eerst een handstart (en daarna nog 2), waar alleen slecht iets down getrimd moest worden. Het zwaartepunt lag helemaal goed, en het zag er al geweldig uit. Zo, die hindernis was genomen. Arjan had inmiddels het lijntje al uitgerold en stond met zijn Taxi klaar om de Bunte de luchtdoop te geven. De eerste start probeerden we met de Bunte vanaf de grond, maar dat lukte niet. Dus: de bunte gegooid achter de taxi aan. Dat ging super. Wat een pracht gezicht! Het klimmen ging zo mooi achter de taxi, echt geweldig. Eenmaal losgekoppeld kwam mijn droom uit: een fantastisch vliegende Bunte. Tijdens de 1e vlucht heeft arjan nog iets meer uitslag op de rolroeren gegeven, waarna we niets meer veranderd hebben. Het veel besproken richtingsroer blijkt toch wel enig effect te hebben. Als ik hem gebruik bij het insturen, gelijk met de rolroeren, heeft het wel degelijk effect.

Kortom: ik ben helemaal happy, super blij, en ook best wel een beetje trots op dit resultaat.

Arjan: Bedankt voor de TAXI (dubbelzinnig he ;)) Het waren 2 fantastische uren, en een stuk of 5 geweldige sleepssss.

Foto's en video volgen zometeen..

Fantaaaaaastisch

Mooi heren, ziet er allemaal goed uit! Mooi weer voor een maiden en blij dat alles heel terug naar huis is!

Nu nog wachten op de bewegende beelden . .

Enne, topictitel kan aangepast denk ik.

Met vriendelijke groet,

Jacob Bos

Gefeliciteerd met de maiden!
Ziet er indrukwekkend uit.
Je zorgt wel voor afwisseling in het luchtruim met deze Bunte Huhn!

Johannes

Laatst bewerkt:
Heb net dit hele draadje zitten doorlezen. Wat een gaaf verslag zeg. Vind het echt een super mooi model. En ook echt vakwerk als ik het (als leek) zo zie.

Ben benieuwd naar je filmpjes...

Laatst bewerkt:
Hier eerst nog wat foto's. De filmpjes zijn met een video camera genomen, maar het was door de zon af en toe slecht zien of de bunte in beeld was. Er moet dus het nodige geknipt en geplakt worden. Er zijn ook wat opnames gemaakt met een andere camera, maar die zijn niet echt scherp. Binnenkort schaffen we een andere camera aan...
Arjan heeft ook opnames gemaakt, die ga ik zo eerst bij hem bekijken (of hij is ze al aan het monteren en zijn hier zometeen zichtbaar?)

Laatst bewerkt:
Het blijft een bijzonder vliegtuig. Proficiat! Je had een perfecte dag voor de eerste vluchten. Zelf heb ik mijn ASK-21 ingevlogen, heerlijk.

Gefeliciteerd Henrik, geweldig gedaan. :thumbsup::worship:

Zal ik de volgende tekening maar weer klaarleggen ?

De Leonardo 2000 moet voor jou makkelijk te doen zijn :

Leonardo 2000

Guus

Gefeliciteerd Hendrik!! Wat een unieke verschijning zeg!! Echt geweldig dat je dit project hebt kunnen afsluiten met een geslaagde maiden. Nu maar lekker van genieten door er veel mee te vliegen.

Groeten,

Johan

Back