@stefan riemens, bedankt! Ik vind hem zelf ook steeds fraaier worden.
Misschien gaan de squadron letters er toch nog op voor de maiden. De upper roundels laten nog even op zich wachten aangezien mijn blauwe printerinkt op is :evil:
PROBLEEM:
Ik was gisteren de
Hurricane Maiden klaar aan 't maken, nog gauw even nieuwe servo's erin van Towerpro ipv de zwarte HET servos. Het verschil in deze servo's is enorm, de zwarte HET servo's zwabberen rondom het nulpunt, de towerpro's gedragen zich als digitale servo's 8) Bij het 'proefdraaien' van de T29 met 9x6 prop vind ik dat ie te weinig trekkracht heeft. Nu kan dit wellicht kloppen maar ik heb geen ervaring met deze grootte vliegtuigen.
De hurri is vanwege het korte neusje toch veel zwaarder geworden dan ik beoogd had, namelijk
1129gr vliegklaar 
. Ik krijg nu het idee dat ik te weinig vermogen heb met die prop, ondanks dat het volgens motocalc zou moeten lukken (174Win, 0.69:1 static thrust/weight ratio, 0.4:1 inflight). Ik heb al zitten denken aan een 11x7.
Ik ga vanmiddag nog even het pack doormeten (ELE 11.1V 2100 15C) en het manual van de Phx CC 25 doornemen. Voltage kan ik wel meten maar miijn multimeter gaat maar tot 10A dus stroom meten wordt lastig. Toerentalmeter heb ik ook al niet... Ik heb het idee dat de regelaar de boel afkapt. Ik heb deze motor al eerder gedraaid maar dan met een ELE 11.1 1500 15C pack en ton had ik volgens mij veel meer trekkracht, maar dat is ook al weer een tijdje geleden... :roll:
Wat ik op mijn Berg ontvangertje heb aangesloten is het volgende:
- 2x 9gr servo's Ailerons (toch nog even op een Y-kabeltje)
- 1x 9gr servo Elevator
- ESC Phoenix 25
- 1x 9gr servo Rudder
- Modelfinder, apparaatje dat een alarmsignaal geeft als de ontvanger geen signaal meer ontvangt van de zender. (is echt super makkelijk als je alleen een range test wil doen)
Zou dit bij elkaar teveel van de BEC kunnen vragen??En dat ie daarom motor vermogen inhoudt? :?
Nu zag ik het filmpje van de LA5 op de RBCkits site en vroeg me af welke prop hier was gebruikt en wat het gewicht van die kist is.
Ik ben overigens van plan om vanavond de maiden te gaan doen, mits er power genoeg is.