EEN GESLAAGDE MAIDEN!!!!! 
:music: :celebrate:
Maar eerst even de reden voor het missen van vermogen. Het bleek dat de motoras slipte. Deze zit vast met twee minuscule imbusboutjes. Deze even aangedraaid en voila...POWER!!!
Hier op 't veld met de P47 welke ik eerst even gevlogen heb om de zenuwen wat te bedwingen.
Laatste checks uitvoeren, de decals op het oratex lieten uiteindelijk toch los, maar dat mocht de pret niet drukken.
Onze club guru Joop gevraagd om te werpen en te coachen.
Hoezo "ik ben een beetje zenuwachtig" is niet te zien toch :wink: ,blijft een spannend moment om een kist waaraan je ruim een jaar hebt gewerkt dan eindelijk de lucht in te zien gaan.
En dan
airborne , de kist voelt goed aan klimt een beetje dus Joop wat down laten trimmen terwijl ik mijn volle aandacht op de kist had. Dan Joop nog 3 tikkies ailerontrim laten geven en voila een perfect getrimde kist!
De kist voelt zeer goed aan en lekker stabiel, ik heb nog niet de stallspeed opgezocht dat is weer voor een volgende vlucht.
Dave had zijn camera vergeten :evil: dus die heeft getracht met mijn fototoestel een filmpje te schieten :roll: . Is redelijk gelukt

Alleen de victory rolls heeft ie dan weer niet gefilmd omdat hij de kist niet kon bijhouden met de zoeker. De kist vloog dan ook redelijk snel maar dat kwam meer door mij...In de bochten schiet de snelheid er namelijk aardig snel uit en om (tip)stall te voorkomen heb ik het gas er een beetje opgehouden.
Landing maar even gedaan in het wat hogere gras, geen schade dus op naar de volgende vluchten! Ik kan niet wachten!
Hier het filmpje in .MOV format, ik weet nietof iemand het omkan zetten in .MPG??
http://home.casema.nl/iwanvanree/hurrimaiden.MOV
Nu nog verder afwerken, enne Ton laat die Spitfire maar vast warmdraaien voor een formatievlucht de 20e. Ik heb er zin in! 8)