Ik bestel het op https://www.modellbau-takelgarn.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe kan je dit voorkomen en eventueel nog corrigeren?misschien de weeflijntjes iets minder strak aantrekken?
@ssiemerink
Hoe kan je dit voorkomen en eventueel nog corrigeren?
Voorkomen: niet voldoende spanning op de hoofdtouwen, hoofdtouwen iets korter maken en de talrepen strakker aantrekken, en dan nog ga je soms een klein beetje moeten...
remediëren: neem het voorste en het laatste hoofdtouw tussen duim en wijsvinger op de plaats waar deze naar elkaar toegetrokken zijn, en trek met beleid een beetje naar buiten, zodat de hoofdtouwen rechter lopen.
succes met het vervolg
We zijn hier één grote familie, die je met onze bouwverslagen, kritische blik en antwoorden op je vragen graag van dienst zijn.heb geen voorbeelden of kennissen die hulp kunnen bieden
Volgens mij noemt men dit een latijnzeil. Het bezaanzeil is zoals op je foto bij je naam. Maar kan het fout hebben. Ik heb het niet opgezocht.Ik weet niet zeker of ik de goede naam heb, maar volgens mij heb het het bezaan erin gehangen.
Volgens mij noemt men dit een latijnzeil. Het bezaanzeil is zoals op je foto bij je naam. Maar kan het fout hebben. Ik heb het niet opgezocht.
Ziet er wel goed uit
Vaak word de draad gewoon afgesneden en een losse tros er tegen gelegd. Zo ook met het opgebonden touw om een korvijnagel. Ook deze wordt buiten het schip gemaakt en dan om de korvijnagel gehangen. Niemand die het ziet.Ik snap dat de uiteinden van de trossen normaal gesproken langer moeten zijn, maar dan moet je ze mooi op kunnen rollen. Die kunst beheers ik helaas nog niet. Wellicht dat ik dat bij een volgend project eens ga proberen. Mocht iemand daar ervaring/tips voor hebben dan hoor ik dat graag.
Hier heb ik eens een methode gedeeld zoals ik het doe. Je hangt over je bindsel een extra touwtje dat er als tros uitziet. Op schaal zie je geen verschil dat het een neplus is.Ik snap dat de uiteinden van de trossen normaal gesproken langer moeten zijn, maar dan moet je ze mooi op kunnen rollen. Die kunst beheers ik helaas nog niet. Wellicht dat ik dat bij een volgend project eens ga proberen. Mocht iemand daar ervaring/tips voor hebben dan hoor ik dat graag.
Maar niet onmogelijk. Ik doe het nu wel zo bij de Prins Willem. Maar 8s inderdaad een Katwijkse waar je voor moet gaan zitten. Zoals de link die ik gaf is het makkelijker en prima.Leek me een vreselijk werkje omdat het touw natuurlijk alle kanten op gaat behalve de goede