Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ha Ronald, ik heb het schip eerst helemaal rood gespoten. Toen die laag goed droog was heb ik het schip goed vlak op een grote tafel gezet. Toen gekeken op welke hoogte de waterlijn moest komen te zitten. En daarna heb ik een dunne stift (fineliner) gepakt en deze met behulp van legoblokjes op waterlijn hoogte gebracht en met plakband aan de blokjes vastgezet. Op de eerste foto zie je wat ik bedoel. Daarna is het heel rustig een paar rondjes om het schip draaien en vooral bij het achtersteven goed kijken dat de stift op de schuine vlakken 'schrijft'. Het bij afplakken heb ik eerst rondom een rand plakband geplakt. Als die rand goed zit en goed aangewreven is, dan een tweede rand met plastic zakken daarop plakken. Als je dan het rode deel hebt afgeplakt, dan kan je het zwart spuiten. Ik heb het schip ondersteboven gespoten zodat de lak die eventueel onder het afplakband door wil, toch de andere (boven) kant op loopt.Roelof,
Hoop dat bij niet gebeurt.
Gebruik wel van het zelfde merk de verf.
Knap hoe strak je de waterlijn af getekend heb.
Daar zie ik tegen op.
mvg ronald
Klopt, beter ontvetten met IPA (Isopropanol alcohol) dan met wasbenzine. En twee doeken gebruiken: eentje voor het ontvetten en eentje voor het droogwrijven.Dacht de boot te ontvetten met wasbenzine.
Maar nu kwam ik dit tegen op het forum:
Bij twijfel geen wasbenzine gebruiken wanwege het vettige laagje wat achterblijft.
Ops.....wel of niet met wasbenzine?
Mvg ronald