Bouwverslag Smit New York 1:50

@Jan,

Vaarklaar weegt ze waarschijnlijk tegen de 200 kg. Op het filmje lag de boeg nog wat te hoog.
Van die 200 kg kunnen we er 150 kg uitpompen aan waterballast. Dus ze heeft zat draagvermogen.
Twee volwassenen kunnen er zonder problemen op zitten. :D

Bart :cool:

Wow idd wat een bakbeest, maar ziet er wel goed uit!

ben ook benieuwd naar je update van de NY

gr
Koos

Je maakt er wat moois van Bart.
Ik heb je topic even door zitten lezen , maar je hebt gouden handen.
ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Waar te koop

Hoi Bart,

Erg gaaf model! Super hoe je daar aan werkt. Is dit een model dat vanaf tekening gemaakt wordt waarbij alleen de romp k&k is aangeschaft? Of is deze als bouwdoos te koop? Zou graag horen waar. Mijn Dusseldorf is bijna klaar en ben zoekende naar een volgend project.

Groet, Bart

Ha die Bart,

Bedankt voor je complimenten, de romp heb ik destijds bij SMB rompen in België vandaan gehaald.

Zelf ben ik achteraf niet zo heel erg te spreken over de precisie van de romp, de mal schalen hebben niet recht op elkaar gezeten, waardoor de romp aan de voor en achterkant een klein verloop heeft, ook is de verschansing een halve centimeter te hoog.

Om die rede heb ik zelf een half jaar geleden besloten om de verschansing er voor het grootste gedeelte af te halen en opnieuw op te bouwen. Hierdoor kon ik ook gelijk het verloop tussen sloependek en hoofddek gelijk aan het origineel maken.
full

full

full

full

Momenteel staat het model er precies zo bij als op de laatste foto, de bakboord verschansing moet er op, en het model is toe aan een schuurbeurt. Ivm de bouw van de Smit Elbe staat de Smit New York voorlopig stil.
Ik ga hier zeker weer mee verder, omdat het gewoon een geweldig schip is om te zien en mee te varen zodra deze af is.

Gr,
Bart :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
hey bart, wat gebruik jij voor de reddingsbootjes? zijn dit kant en klare op de markt verkrijgbare of zijn is dit een eigen bouw?

gr
Koos

Back