Geduld is een deugd, en voor ons historische scheepsmodelbouwers is dat het basisingredient.met werk en gezin gaat dat op maandag niet zomaar lukken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Geduld is een deugd, en voor ons historische scheepsmodelbouwers is dat het basisingredient.met werk en gezin gaat dat op maandag niet zomaar lukken
In post 76 op pagina 4 van dit verslag heb ik dat aanbevolen om het splijten van de fineer tegen te gaan bij het bewerken.met wat voor reden gebruik jij dat schilders tape bij de beplanking?
Dit wordt ook een mooie boot, klein vraagje, met wat voor reden gebruik jij dat schilders tape bij de beplanking? Paar foto's hierboven.
Misschien heb je er wat aan Dave, ik gebruik al heel lang de gele tape van tesa, die is uitermate geschikt met name om schilderwerk af te plakken omdat het erg dun is en is ondanks dat het uitstekend hecht is het zelfs na een week nog probleemloos te verwijderen zonder ook maar één vezel van je hout te trekken. Is wel iets duurder, maar een absolute aanrader. (te koop bij de bouwmarkt) Maar zo te zien werkt het blauwe tape ook goed voor het fineer![]()
Zoals Hans al zegt, ook de kopse kant fineren, indien mogelijk met 0,3 of 0,5 mm dik fineer. Als je geen lijmvlekken maakt, kan je ook de kiel en boeg mee beitsen/lakken.
Welke tint je er op wil is afhankelijk van je eigen voorkeur, daar durf ik geen suggestie voor doen.
Het kopse kantje opnieuw fineren? Op zich kan parketlak er wel op hoor.
Goed plan Dave, zelf fineer ik de kiel nagenoeg altijd van mijn modellen en ook de zichtbare delen van de kopse kanten, hier een voorbeeld; hms Beagle uit 1820 | Pagina 8 | ModelbouwForum.nlBeste Hans en Herman, dank voor jullie reacties. Ik ga proberen de kopse kant van fineer te voorzien.
Goed plan Dave, zelf fineer ik de kiel nagenoeg altijd van mijn modellen en ook de zichtbare delen van de kopse kanten, hier een voorbeeld; hms Beagle uit 1820 | Pagina 8 | ModelbouwForum.nl
Het is een secuur werkje, maar de uitstraling van je model knapt er altijd van op. Succes