Na een weekend tussendoor wat kleine klusjes gedaan te hebben was het aan het eind van de dag eindelijk zo ver. Eenhoorn heeft voor het eerst water gevoeld. Na een hoop bladlood te hebben verknipt heb ik de vrijwel kale romp op de waterlijn gekregen. Er ging ongeveer 11 kilo lood in wat echt een wereld van verschil is als je het scheepje dan optilt.
Hierna heb ik lekker kunnen varen totdat de half volle zenderaccu leeg was, volgende keer deze toch maar even opladen.
Het roer werkt echt geweldig, ook als er geen motor aan staat reageert het scheepje heel direct op het roer. Snel en licht maar niet zenuwachtig. Het gaat naar volle tevredenheid!
Het motoren gaat best lekker, maar ik denk dat er wel wat meer porrie in mag. Nu met bijna geen wind en zonder mast en zeilen is het nog wel te doen, maar ik wil er echt een thuisbrengfunctie van maken dus dan is het wel fijn als er iets meer vermogen in zit.
Ik heb er nu een Robbe Navy Geard Motor 3,3: 1 in liggen met een 45mm schroef van Raboesch, geregeld door een Graupner V15R. Ik wil (ivm ruimte in de buik) alles blijven voeden met een 6V loodaccu. Is het mogelijk dezelfde schroef te blijven gebruiken maar meer iets vermogen op de schroefas te zetten? Heeft iemand suggesties?
Hieronder wat afbeeldingen, een filmpje is onderweg.
Veel testen en lood toevoegen:
Nog even veilig in de vijver bij mijn ouders.
Het lood zit er dus in plakken (nu nog los) in.
En dan krijg je dit:
Ik ga nog even kijken of ik een filmpje wat behapbaar kan maken. Later meer.