Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
je bent weer goed bezig geweest, kan ik van me zelf zeker niet zeggen.
2 prachtige winches op het dek.
Als ik naar je schilderwerk kijk, denk ik dat je net niet genoeg tijd neemt om alles netjes af te tapen.
Ik weet het,kruipt veel tijd in verhouding tot het spuiten en 2 min later gooi je alles in de prullen bak
Hoe dan ook , bouw maar rustig verder. Ik kom zeker nog eens kijken naar de vorderingen en het resultaat.
Vandaag net ook gekocht de 1:33. Dus ga je zeker volgen. Want heb de de plannen bekeken,...staat weinig in.Hallo allemaal,
Naast het bouwverslag van de Union Boxer ga ik een verslag bijhouden van een Smit Nederland 1:50. Dit schip is vooral bekend door de Billing Boats Kits, echter deze waren 1:33. Deze is aanmerkelijk kleiner dus. Overigens heb ik de 1:33 ook. Ik heb dit rompje ( polyester) een keer gekregen en wil dit scheepje eigenlijk gebruiken om tussen de bedrijven door, evengoed door te kunnen knutselen. Zal met enige regelmaat worden geupdate maar de Union Boxer is degene die de meeste uren krijgt. Veel plezier gewenst.
Begonnen met de roeren. Het schip heeft zgn. Becker roeren. Bij de 1:33 worden deze meegeleverd, nu heb ik ze zelf gemaakt. Iets anders maar hetzelfde principe.
Bekijk bijlage 269924
Even wat duidelijker. De flap is van messing gemaakt, alsmede het scharnier en het mechaniek.
Bekijk bijlage 269927
Aan de binnenkant de roerkoningen vastgelijmd in de romp.
Bekijk bijlage 269926
En om te laten zien hoe groot ( of hoe klein) dit scheepje is ten opzichte van de Boxer en de Sovereign.Bekijk bijlage 269925
Bekijk bijlage 269928
Zoals gezegd, dit verslag zal wat grotere pauzes kennen dan dat van de Boxer. Tot de volgende keer.
het doet altijd deugd als iemand die even weg geweest is terug het plezier vind van te kunnen bouwen.
Werk ziet er net als eerder terug prachtig uit. Welkom terug en Veel bouwplezier.
Lekker bezig Sjoerd, Je hebt de vaart er weer in.
Beste Macrabbit,Bedankt Marc, afplakken, tja, hoort bij schilderwerk. Mogelijk daarom dat ik dat minder leuk vind.![]()
Leuk Sjoerd, ga t weer volgen , heb m hier nog liggen1:50 de romp [Bert Kroes]
Beste Macrabbit,
Even een reactie op de opmerking van Marc over het afplakken, ik gebruik altijd Scotch Magic tape voor strakke afzettingen.
Bevalt mij prima.
Bij gewoon afplaktape kruipt de lijm vaak onder de tape.
Magic tape kost iets meer , maar het resultaat is een stuk mooier ,vind ik.
Overigens maak je fantastische modellen.
Gr. Menne
Bekijk bijlage 511203