T REX 600 PRO nieuwe pivotballs MIKADO en ALIGN
Vandaag de nieuwe PIVOTBALLS van ALIGN en MIKADO mogen ontvangen ,
Deze hebben dan ook onmiddellijk hun plaats gekregen op de swash plate ,
En inderdaad de instellingen konden beginnen , in het V STABI programma kon ik nu hoger gaan in de waardes voor de CYCLIC en de PITCH waardes ...
12° Pitch ingesteld en 8 ° CYCLIC , prima dacht ik ....
Toen gingen we eens met de sticks roeren om geen verdere problemen tegen te komen , doe ik altijd trouwens ...
EN HOPLA , EEN GROOT PROBLEEM DOOK OP ,
Bij dit ROEREN met de sticks vloog de ballink van de servohevel af , dit bij minimun pitch en volledig naar links rollen , deze kwam tegen de servo op en duwde zo de linkageball eruit .... en dat is zeker niet de bedoeling ...
OPLOSSING :
De linkageballs op de servohevels heb ik verplaatst naar het tweede gaatje zover mogelijk weg van de servo ...
Dit bracht enkele voordelen met zich mee , geen enkele raakconditie meer ,
Bij volledig roeren met de stick ook geen enkel probleem gezien met de swash ,
enkel de iets schevere aansturing van de linkagerods naar de servos is hier misschien een kleine opmerking , maar dit beter als het eraf floepen van de linkage van de ball ...
Want dat is CRASH !!!!!!
Ook de pitchwaardes en de cyclic waardes kunnen enorm de hoogte in via de software van de V STABI ...
LET OP , de waardes zakken iets in de SOFTWARE , ze liggen nu om en bij de 75 , dit voor de PITCH en de CYCLIC waardes ... met de balls van de servo's op het eerste gaatje lagen ze op 82 - 85 , dus hier zakken de waardes iets , maar is geen enkel probleem .
Ik heb nu 13 ° Pitch en 8 ° Cyclic geprogrameerd
Dit moet ik nog even testvliegen maar ik ben er zeker van dat het goed komt ...
Enkele fotos :
Nieuwe Pivotballs van MIKADO en ALIGN
Digitale pitch meter :
13.2 ° Pitch
8.7 ° op de cyclic
De balls op het uiterste gaatje van de servohevel
De iets schevere aansturing , maar NO PROBLEMO hoor , zie VIDEO ;-)
Iets kleinere lipo van NRG 2500 mAh ... past de canopy beter ... ;-)
Wordt vervolgd ...
Grtz
Ronny