Build T REX 600 E PRO FBL

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door STRATUS, 14 jul 2011.

1. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Ben jaloers op je man.... 3 dagen alles wat met heli's te maken heeft :worship:.
    Volgend jaar ben ik er zeker mocht het weer in nederland zijn.Ik heb geleerd van mijn fout ;)

Veel plezier nog daar!

groeten

Peter

Laatst bewerkt: 22 jul 2011
  2. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    sjieke dinges Ronny, ik vertrek nu ook naar 3d masters misschien tot straks;)

3. jaeneke

jaeneke

Lid geworden:
    18 feb 2007
    die KDE upgrades zijn toch ferm spul hé ?!

ik ben benieuwd hoe hij gaat vliegen, ik moet morgen die van Bert ook nog effe afstellen, ik heb hier al inspiratie kunnen opdoen ;-)

ivm de prijzen waar ik sommigen over heb zien reageren, bij R&S modelstore vind je ze voor 399,- met blades en motor ;)

4. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    T REX 600 E PRO FBL Maiden

De T REX 600 is klaar en heeft de eerste 3 vluchtjes achter de rug , :)

Ik heb wel nog de originele balljoitns op de swash en inderdaad met deze ballijoints komen we in de lage kant van het software systeem van de V STABI ,
    Heli is nu afgesteld met 12 ° Pitch en 8 ° op de cyclic ..
    Ik heb gevlogen met 5 verschillende toerentallen , achteruit , voorruit snel en langzaam , rollen , tic tocs , en ik moet zeggen dat de heckrotor van 95 mm dit allemaal aankan , ik heb geen enkele rare kick gevoeld in de staart , dus ik ga deze heckblades van 95 mm ook rustig laten zitten , vooral het stabiele vlieggedrag en het mooiere geluid en de wendbaar en snelheid hebben me de nodige adrenaline bezorgd deze avond , ;-)
    Het landingsgestel heb ik dus ook gewisseld met een van de T REX 700 E , en dat geeft een iets veiliger gevoel en is zeker niet lelijk ...
    De maiden is gedaan met de originele blades van ALIGN , maar deze gaan gewisseld worden met de Rotortech mainblades ...

Ik zal zo snel als mogelijk een filmpje maken en het hier posten ,

Nog enkele laatste fotos , en als ik de juiste balljoints heb dan laat ik even de waardes en instellingen weten van de V STABI ...

Grtz
    Ronny

5. jaeneke

jaeneke

Lid geworden:
    18 feb 2007
    nice, en hoe laag zijt ge dan in toerental gegaan ?

6. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Gaaf, ben ook erg benieuwd naar de toerentalen, en ook zeker de instelingen van de V-Stabi.

7. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ik ga enkele officiële metingen tonen , dus nog even wachten op de 2 de TEST , met deze T REX ...

Data volgen ... ;-)

Grtz
    Ronny

8. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Hoe gij hebt de maiden al gedaan ???
    Weet ge al op welke headspeed?

9. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Een geslaagde maiden dus! Gefelicteerd man! Nu nog ff een videotje maken he...;)

Ik moet het ook nog voor elkaar krijgen om met ze drieen te gaan zodat mijn vriendin even kan filmen.Die is ondertussen al ervaren geworden hierin ha ha.Echter moet dan mijn kleinste modelbouw projectje ook mee met speen!:p

10. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Kurt ,
    Yep gisterenavond heb de eerste 3 vluchtjes gemaakt , ik heb verschillende headspeeds gebruikt , maar ik moet ze nog exact meten ,
    Deze week ga ik nog eens terug om deze headspeeds eens te meten ...

Grtz
    Ronny

11. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ja ik ben ook aan het wachten op mijn cameraman , maar deze week zal het wel lukken ..

Grtz

Ronny

12. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    T REX 600 PRO nieuwe pivotballs MIKADO en ALIGN

Vandaag de nieuwe PIVOTBALLS van ALIGN en MIKADO mogen ontvangen ,
    Deze hebben dan ook onmiddellijk hun plaats gekregen op de swash plate ,

En inderdaad de instellingen konden beginnen , in het V STABI programma kon ik nu hoger gaan in de waardes voor de CYCLIC en de PITCH waardes ...
    12° Pitch ingesteld en 8 ° CYCLIC , prima dacht ik ....

Toen gingen we eens met de sticks roeren om geen verdere problemen tegen te komen , doe ik altijd trouwens ...

EN HOPLA , EEN GROOT PROBLEEM DOOK OP ,
    Bij dit ROEREN met de sticks vloog de ballink van de servohevel af , dit bij minimun pitch en volledig naar links rollen , deze kwam tegen de servo op en duwde zo de linkageball eruit .... en dat is zeker niet de bedoeling ...

OPLOSSING :

De linkageballs op de servohevels heb ik verplaatst naar het tweede gaatje zover mogelijk weg van de servo ...

Dit bracht enkele voordelen met zich mee , geen enkele raakconditie meer ,
    Bij volledig roeren met de stick ook geen enkel probleem gezien met de swash ,
    enkel de iets schevere aansturing van de linkagerods naar de servos is hier misschien een kleine opmerking , maar dit beter als het eraf floepen van de linkage van de ball ...
    Want dat is CRASH !!!!!!

Ook de pitchwaardes en de cyclic waardes kunnen enorm de hoogte in via de software van de V STABI ...
    LET OP , de waardes zakken iets in de SOFTWARE , ze liggen nu om en bij de 75 , dit voor de PITCH en de CYCLIC waardes ... met de balls van de servo's op het eerste gaatje lagen ze op 82 - 85 , dus hier zakken de waardes iets , maar is geen enkel probleem .

Ik heb nu 13 ° Pitch en 8 ° Cyclic geprogrameerd

Dit moet ik nog even testvliegen maar ik ben er zeker van dat het goed komt ...

Enkele fotos :

Nieuwe Pivotballs van MIKADO en ALIGN

Digitale pitch meter :

13.2 ° Pitch

8.7 ° op de cyclic

De balls op het uiterste gaatje van de servohevel

De iets schevere aansturing , maar NO PROBLEMO hoor , zie VIDEO ;-)

Iets kleinere lipo van NRG 2500 mAh ... past de canopy beter ... ;-)
    Wordt vervolgd ...

Grtz
    Ronny

Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  13. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  14. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Hey Ronny dat ziet er goed uit man!:cool::cool:

15. ExtremeBB

ExtremeBB Guest

Weer een mooi verslag,
    ik ben erg blij met jullie , zo wordt mijn keuze alleen maar makkelijker :cool:

ik hou de thread in de smiezen maat ! ;)

16. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Mag aan nemen dat je dan ook de elevator lever op de buiteste gaten hebt gezet?

17. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Yep ,

De elevator ballink is ook op het buitenste gaatje geplaatst ...

Grtz

Ronny

18. court99

court99

Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Vet filmpke, en dat gaat goed zo te zien allemaal, prachtig gebouwd en een geslaagde maiden.
    Met welke accu's vliegt ge en weet ge al welke headspeed?
    Ge vliegt bijna 5min???
    Sjieke dinges allemaal he,...

19. pardoez

pardoez

Lid geworden:
    3 mei 2007
    Dank je.
    Heb inderdaad dat ook nog eens goed bekeken van die kogels op de serve hevels.
    en dat zat mij toch ook niet lekker.
    Heb op aanraden van jou ook de ballinks verplaats naar de buitenste gaatjes (elevator lever uiteraard ook).
    En dat gaat een stuk beter, ook kom je nu met de V-Stabi nog net goed, dus dat is mooi.
    Uiteraard geld dit alleen wanneer je wel de swashplate kogels veranderd.
    Ook weet ik niet of dit ook nog goed uit zou komen voor de BeastX.
    Maar met de V-Stabi gaat het in ieder geval net.

20. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hei Kurt ,

Ja het weer is niet 100 % voor goed te filmen .. en de heli vliegt nu met Turnigys 3300 mAh , deze zijn maar 30 tot 40 C zijn nog de iets oudere lipos , maar als ze het met deze al goed doen , dan ben ik eens benieuwd hoe ze gaan vliegen met de Thunder Powers 65C 3300 mAh ... , ik heb nu zo een 4.30 minuut flighttime en nog 23 % in de lipos als ik stop met vliegen ...
    Toerental is rond de 2000 tr denk ik , maar ik ga daar eens een goede meter voor kopen van de week ... dan kan ik dat eens correct meten ... dus hier moet ik U het juiste antwoord nog laten geworden ...

@ pardoez ,
    Ja de buitenste gaatjes zijn het VEILIGST ... je komt idd met je V STABI net goed en dat is geen enkel probleem hoor , ik heb me laten vertellen op 3D Masters door de mensen van MIKADO dat zij zelfs buiten de software marges vliegen , ik bedoel daarmee bijvoobeeld de YAW RATE , die gaat tot 120 in de Software , maar er zijn er die vliegen zelfs 140 , gewoon intypen in het vakje en ENTEREN .. no problem ..
    Maar mijn bevindingen met deze heli zijn uiterst positief tot u toe ... ;-)
    Ik ga nog enkele test vluchtjes maken met andere main blades , de ROTORTECH 600 mm blades liggen klaar voor te testen als ook wil ik de 105 mm heckblades van EDGE eens erop zetten ..
    Deze testen worden uiteraard ook gepost hier ..
    Het verhaal achter de ROTORTECH mainblades is dat ze het minst energie vretend zijn door hun symmetrisch S slag op de trailingedge van het blad , ik ben eens benieuwd ..

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt: 26 jul 2011

Deel Deze Pagina