Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mijne woog een klein kilootje minder met maar 10kg stuw, deze gaat dus nog lekkerder van het veld af![]()
Open gezogen? Dan was die defect. De onderdruk is laag en die sluitingen sluiten enorm goed. Ik vertrouw die 200%
Alle kleine dingen tikken snel aan
Extra accu voor velichting
Verlichting zef
Bekabeling zelf
Smoke deel van je tank extraklunk smoke pump en bekabeling
Hoe zwaarder de kist zal de landingsnelheid denk ik ook hoger kan zijn
Ik hou het bij het kiss principe
Zo simpel mogelijk
Geen verlichting ( vind ik irritant tijdens vliegen en het landen)
Smoke ja grappig voegt geen enkel waarde aan het vliegen toe behalve extra gewicht en dat je een extra smoke olie mee moet zeulen
Maar ieder moet voor zichzelf weten wat tie doet
Just my two cents
Tis zeker een mooie kist
Leuk bouw verslag ook zit er namelijk ook over te twijfelen om hem te kopen
Blijft altijd wel lastig waar de kritische grens ligt bij een kist.Ging mij even meer om de vergelijking met Berto zn kist. Die had naar nu blijkt een kist van 10Kg maar ex het smoke systeem. Reken dat er even bij en dan zit je al aan 10,5 kg.
Het valt dus wel mee.
Verder tel ik de accu al niet mee voor de smoke, want gear, smoke en verlichting heb ik op 1 accu en zonder verlichting en smoke heb je die ook nodig voor het gear.
Verder heb ik meer thule gebruikt voor de bekabeling dan Berto en heb ik zwaardere linkages erin.
Ook heb ik HV servo’s die per stuk 18 gram zwaarder zijn dan de servo’s van Berto.
X9 is dat ook al 162 gram extra.
Als je dan naar sommige spanten kijkt van de Carf versie dan zijn die ook een slag dikker dan de Pirotti variant.
Maar ach, zoals berto al zei; kan zo langaam, komt helemaal goed!
Dank voor je compliment voor het bouwverslag & ik kan je de Rebel zeker aanraden!
Aan rest druk had ik wel aan gedachtBen je met een 90 niet bang voor teveel restdruk?
Dat kan ook een hoge landingssnelheid veroorzaken.
Terugschroeven prima maar dat heeft geen effect op het idle toerental.
Had er nog niet echt goed naar gekeken eigenlijk maar meer van het verkoop praatje afgegaan.Ben je met een 90 niet bang voor teveel restdruk?
Dat kan ook een hoge landingssnelheid veroorzaken.
Terugschroeven prima maar dat heeft geen effect op het idle toerental.
![]()
hier even zwarte schroefjes in doen.. dit staat niet
deze gebruik ik vaak
https://aerobertics.be/en_be/accessoires/fasteners/mscrew100
In elk goed genoeg dus fijn bedankt voor de exacte cijfers Berto.Dat 'extreem laag' valt wel mee, Xicoy 90 0,3Kg. Kingtech 70/85 zo rond de 0,4kg.
Maar verder mooi turbinetje ;-)