Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door willemvdm, 18 jun 2009.

1. ejvww

ejvww

Lid geworden:
    21 jul 2009
    Hey Sietse,

Leuk om te horen dat het vliegen je goed is bevallen:p. Hoe was jou vlucht?

Als de zenderaccu meer power zou hebben gehad was ik zeker meer "echt" gaan helling zweven. In plaats van boven het strand hangen. Stil hangen is ook een hele bijzondere ervaring. Vooral als je de kist letterlijk voor je neus houdt;).

Dat alleen richting niet snel genoeg is kom je inderdaad heel snel achter.
    Het vliegbeeld is ook heel mooi met rolroeren. Als hellingzweven goed gaat is zonder prop vliegen zeker leuk. Nu gaf vliegen met motor een veilig gevoel. Als het spannend wordt POWERRRRR....:D.

2. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    Weet iemand waar je sterke elastieken kan kopen net als de orginele ?

alvast bedankt

Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  3. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    niemand :(

4. blarp

blarp Guest

Elastieken !? in de CF?

Het enige wat ik kan bedenken is de rubber band op de propsaver.
    Zakje assortiment O-ringen bij de DHZ werkt, HK heeft ze ook wel denk ik.

5. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    dubbelpost

6. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    ja ik bedoelde voor de propsaver kon niet op de naam komen
    bedankt voor de plaats waar je ze kan kopen.

7. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    motor

Hallo,

welke motor is aan te bevelen als vervanging van de originele motor?
    de originele 2208N 2200Kv is nergens te koop dacht ik.

8. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  9. jitze

jitze PH-SAM

Lid geworden:
    9 apr 2007
    kan helaas geen nieuwe romp vinden daar :(

10. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Heb nog wel een kale romp voor je, eventueel met motor. maar als je schade aan de vliegtuig hebt kun je dit eenvoudig repareren met 2 componenten epoxy. Of is hij niet meer te repareren?!

Gewoon ff vragen als je iets niet kunt vinden, hier is praktisch alles mogelijk :)

11. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
  12. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    garantie weet ik niet
    maar als je nu een clouds fly koopt in hk
    zitten de mageneten wel goed vast

13. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Deze komen van AXN direct en tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt dat de magneten los komen te zitten. het kan natuurlijk altijd gebeuren maar met het goedkope spul is het toch altijd ff checken. Het kan nooit kwaad even een druppeltje lijm extra te gebruiken voor de magneten. trouwens ook niet voor de ophanging van de motor, maar dat is al algemeen bekend :)

Aangezien wij deze vliegtuigen ook als RTF FPV gaan verkopen met complete camera sets en headtracking heb ik er best vertrouwen in dat alles goed zal blijven gaan.. Wij hadden eerder al de Skyraider/fusion flink gepimpt met brushless sets en zijn wel wat gewend. DE cloudsfly is was duurder maar voldeed uitstekend.

Maar over het algemeen hebben wij zelf meestal de indruk dat alles in elkaar word geknutseld door goedkope studenten met een bijbaantje daar in china ;)

14. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    ik had de magneten gelijmd maar alleen aan de kopzijde (zonder te demonteren) en is dus niet genoeg.

Goedkope studenten zou kunnen....die maken ook de websites zeker
    op de AXN website( AXN MODEL ,producer of Plane,Motor,ESC,RC Model,RC Hobby,clouds fly producer (AXN Floater-Jet) ) staat de 2208N maar daar heeft die een KV van 1130 ipv 2200Kv...toch andere motor;)

15. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    hahaha, ja het blijft grappig. Ik heb zelfs hele discussies hier gelezen over het gewicht van de cloudsfly dat de 450gr die op de site staat niet zou kloppen. Nou ik heb zelf alles hier op een weegschaal gelegd. het complete vliegtuig met motor, 4 servo's, speedcontroller, en ontvanger en kwam op 460gr totaal.

Maar pas even op. Die site is van een oplichter. Daar had ik al eens een bestelling staan en deze is NOOIT geleverd. Deze is ook niet de echte AXN. pas daar goed mee op!

16. MeX101

MeX101 Guest

Ik zag net dat de Clouds Fly weer in stock is bij HK mochten jullie er ook één willen er zijn er nog 13...

17. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    staan nu bij Estore Rotterdam voor 109 euro... ook voldoende op voorraad en direct leverbaar... inclusief motor maar zonder die rare towerpro servo's dus prik er in wat je wilt! en voldoende spareparts Vanaf januari februari worden ze rond de 89 euro. alleen met motor en geen servo's of andere electronics. het is mogelijk dat ze zelfs 79 euro per stuk gaan kosten! ;)

Laatst bewerkt: 23 nov 2009
  18. jaccies

jaccies

Lid geworden:
    20 jan 2009
    Nou dan wacht ik nog even.......ik wil er meteen een voor 79 euro

19. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    79,- kan nog zeker tot feb / mrt gaan duren maar zoals het er nu uit ziet gaan ze dan naar 89,- en voorlopig niet goedkoper. Alleen bij grotere afname kan er nog wat korting vanaf.
    Ik heb de eerste zending namelijk door de grote vraag per luchtpost laten komen. Dit was erg duur, vandaar dat de prijzen wat hoger lagen maar wel direct leverbaar en spare parts!
    Nu alles per boot gaat komen kunnen de prijzen flink naar beneden.

Deze vliegtuigen ga ik ook gebruiken om RTF FPV vliegtuigen van te maken voor de fatshark camera sets. Lekker snel en krachtig genoeg voor de extra electronica. :)

voor de nieuwsgierigen onder ons. Kleine Preview : http://shop.righthere.nu/-fpv-projects-/info_9.html

staat nog geen tekst bij maar je krijgt een aardig idee. Heb voor veel dingen ff afgekeken van willem. ga nog wel zijn tekst knippen en plakken, scheelt mij een hoop typen.. Thnx Willem ;)

Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  20. james

james

Lid geworden:
    5 jun 2009
    ik heb ook een groep gestart voor alle clouds fly vliegers

Deel Deze Pagina