Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

79,-zoals het er nu uit ziet gaan ze dan naar 89,- en voorlopig niet goedkoper.
Deze vliegtuigen ga ik ook gebruiken om RTF FPV vliegtuigen van te maken voor de fatshark camera sets. Lekker snel en krachtig genoeg voor de extra electronica. :)

voor de nieuwsgierigen onder ons. Kleine Preview : shop.righthere.nu: The MOST extensive and cheaply r/c webstore for Walkera products and more!!! -=> OFFICIAL IMPORT !! - - [FPV Projects] -

hoi, nou voor 89 wil er ook wel eentje meteen kopen nu....
Mooi beschreven de FPV versie
 
hoi, nou voor 89 wil er ook wel eentje meteen kopen nu....
Mooi beschreven de FPV versie

89 duurt nog wel even. ik moet eerst even door de huidige voorraad heen. Op het moment zijn ze 109 euro... Die FPV die ik gebouwd heb is voor een bevriende r/c winkel in spanje. deze is ook gespecialiseerd in zijn eigen FPV producten en natuurlijk Fatshark. Het FPV wereldje is erg klein :)

De omschrijving voor de FPV heb ik een beetje van willem hier. Die heeft een mooie omschrijving om de cloudsfly perfect te bouwen. Ik geef alleen straks de beschrijving voor mijn FPV sets.

ergens januari februari komen er nieuwe FPV beginner sets uit (RCV230) nieuwe versie.
met erg groot bereik en vaste camera. Ook de video feed is beter. De prijs word uiters aantrekkelijk. Vandaar ook dat ik deze ga leveren met de standaard cloudsfly.

Je kunt me altijd mailen voor meer info ...
 
Vandaag weer met de Clouds Fly gevlogen, in de sneeuw!
En dat doet hij prima.
Starten vanaf de sneeuw gaat zeer goed, na 10 meter iets up geven en hij komt los van de sneeuw.
111534b2cf962587b5.jpg
[/IMG]
Hij is erg richtingsstabiel bij het starten en landen.
De staart blijft precies in het spoor van de neus dus hij gaat kaarsrecht naar voren, en reaggert niet op het richtingsroer.
Taxien gaat dus slecht, richting roer heeft geen effect, en geef je rolroer dan duikt 1 tip in de sneeuw en maakt hij een 180 graden grondzwaai (wel spectaculair)
OOk touch en go's zijn spectaculair met opstuivende sneeuw! :-D
Ik ontdekte wel dat mijn goedkope lipo"s slecht presteren bij koude, de panning zakt snel weg bij volgas.
Maar de CF vliegt goed bij halfgas en dan waren er geen problemen.

Wel een paar adviezen:
1) Houd de Lipo's warm, bv in je broekzak, dan heb je merkbaar meer vermogen!
2) Plak je koelopeningen in de neus dicht met plakband, anders komt er sneeuw in.
3) Houd hem in de buurt, wit en blauw is niet de beste kleur combinatie bij dit weer!
Ik vloog vooral downwind met mijn rug naar de wind (om mijn gezicht en handen warm te houden), maar op een gegeven moment zag ik hem niet meer!
Motor uitgezet en goed gekeken, zag hem pas weer toen hij met bomen en huizen op de achtergrond laag bij de grond was.
Gelukkig geen schade, maar het is beter hem dicht in de buurt te houden.
(of toch zoals het hoort meer tegen de wind in te vliegen, dan is hij niet zo snel uit het oog verdwenen).
Een felle kleur zie je veel beter ( de gele Tigermoth was veel beter te zien!)

Groeten Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer met de Clouds Fly gevlogen, in de sneeuw!

hoi Willem,
je clouds fly ziet er nog goed uit, beter als die van mij;)
ik heb alleen een nieuwe motor erop gezet en wat uptrust gegeven, zodat die niet zo duikt met gas geven.
Verder ben ik er nog steeds tevreden over, maar ik wil wel weer een keer nieuwe

die tigermoth is ook leuk waar is die te verkrijgen? en is die van balsa? of ook epo;)
 
Hallo Jaccies

Sorry voor de late reaktie, dit draadje niet goed in de gaten gehouden.
Vandaag weer lekker gevlogen met de Clouds Fly en de Tiger Moth.

Deze Clouds Fly is al mijn tweede hoor!
Ik moets eind september afvliegen voor mijn Brevetexamen en heb dus is augustus maar een reserve CloudsFly besteld, zodat ik zeker was dat 1 van de 2 vloog op de examendag.
Maar goed ook want even later liepen de lagers vast van het motortje van de oude (dus heb ik reserve onderdelen).
Bij die nieuwe heb ik ook de motordomp aangepast, maar zou ik niet meer doen.
Beste methode is nog steeds:
Paar klikjes up op de hoogtetrim en starten met 1/3 tot 1/2 gas.
Als je start met 2/3 gas gaat de neus gelijk de grond in!
Maar met 1/3 gas kun je echt al starten, probeer maar eens!

De Tigermoth is beschreven in dit draadje:
gws-tigermoth-400-a
Even :offtopic:
Het is dus niet de depron versie uit het andere draadje.
De tiger Moth vliegt zeer goed, erg wendbaar (rolroeren) en kan erg langzaam vliegen.
In de doos zat een 400 motor met vertraging, maar ik heb er een 40 grams outrunner ingebouwd, nu stijg ik op uit het gras met 1/2 gas!
Nadeel is wel dat hij gemaakt is van Polystyreen, dus piepschuim waar normaal je televisie in verpakt zit.
Even stoten en er valt een stuk af.
Ik heb nog steeds plannen om een copie hiervan te maken in Depron.
Paar koolstof latjes erin en je moet een erg goed kistje krijgen.
:ontopic:maar de Clouds Fly blijft een favouriet hoor!
We gaan met een paar clubleden in het voorjaar naar de Wasserkuppe in Duitsland, dan gaat hij mee om te kijken of hij kan hellingzweven!

Groeten Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jaccies


Beste methode is nog steeds:
Paar klikjes up op de hoogtetrim en starten met 1/3 tot 1/2 gas.
Als je start met 2/3 gas gaat de neus gelijk de grond in!
Maar met 1/3 gas kun je echt al starten, probeer maar eens!

Groeten Willem

Ik start de clouds fly vanaf het gras, of volgas uit de hand, beetje up en 10 graden omhoog gooien. Ik heb liever zo snel mogelijk manouvreer snelheid, en dat in de grond duiken is een kwestie van de knuppel een beetje tactvol bedienen. Maar YMMV zoals de buitenlanders zeggen. 8)
 
Mijn eerste cloudsfly daar wordt veel mee gevlogen en heb ik veel plezier van, en ziet er nog redelijk uit
maarja een nieuwe is verleidelijk gezien dat de cloudsfly steeds goedkoper wordt.

Hobbycity heeft verzendkosten aangepast doordat het gewicht verlaagd is van de verpakking en is nu incl verzendkosten € 68 ( $ 96 ) voor de RTF versie.
Degene die de ARF versie wil is nog goedkoper uit voor € 54 ( $75) bij Moxie Clouds Fly Glider plane [MOX-A802] - $39.99USD Low Price RC Limited
 
Laatst bewerkt:
We zijn net voor de eerste keer wezen vliegen met de clouds fly en merkte heel erg dat het model een soort van pendel beweging maakt.

Zowel met de motor aan als uit wil de kist omhoog vervolgens stalt de kist en gaat dan weer omhoog en stalt weer. Er is heel moeilijk recht mee te vliegen. Heeft iemand een oplossing hier voor?


Voor de rest erg veel fun gehad!
 
Dit noemt men "pompen" en komt omdat het zwaartepunt veel te ver naar achteren ligt.
Hierdoor wil de kist dus klimmen, maar dan loopt de snelheid eruit en overtrekt de vleugel.
Dan gaat de neus omlaag en bouwt hij weer snelheid op etc etc.
Dist is niet fataal voor een goedmoedige kist maar maakt vliegen erg lastig!
De Clouds fly vliegt goed met een zware lipo (circa 200 gram) helemaal voorin de neus, dus minimaal een 2000 Mah 3S lipo.
Bij een lichtere lipo moet je extra lood in de neus plaatsen.

Je controleerd het zwaartepunt door de kist te laten balanceren op 2 vingertoppen onder de vleugels.
het zwaartepunt moet onder de koolstof staaf liggen.
Voor een beginner of bij lastige wind vliegt 5 tot 10 mm voor de koolstof staaf nog stabieler en makkelijker.

Succes Willem
 
Ah bedankt voor de tips en uitleg! We gaan eens kijken wat te doen extra gewicht of een zwaardere lipo bestellen bij HK er zit nu namelijk een 1300mah 3s in.

De canopy was eraf gevlogen tijdens een vlucht en hebben we niet meer kunnen vinden. Weet iemand waar deze te koop zijn aangezien HK geen onderdelen verkoopt.
 
Ah bedankt voor de tips en uitleg! We gaan eens kijken wat te doen extra gewicht of een zwaardere lipo bestellen bij HK er zit nu namelijk een 1300mah 3s in.

De canopy was eraf gevlogen tijdens een vlucht en hebben we niet meer kunnen vinden. Weet iemand waar deze te koop zijn aangezien HK geen onderdelen verkoopt.

Ik vlieg het ding ook met 1300mAH 3s (dit is mijn std accu pack - hier heb ik er 7 van, past in al mijn kisten - kan ik de hele middag vliegen zonder laden, dat doe ik thuis)

Ik heb een U-vormig stuk blank installatie-massa-draad onder de neus geplakt. Kist mooi in balans, en start beter vanaf gras. (en verdraagt harde landingen beter). Balanceert op koolstof ligger.
 
Oke prima dan blijft de accu zo, dan doen we wel wat lood in de neus
 
Ik zit er aan te denken om de axn iets op te pimpen.

Na heel wat vluchten is hij niet zo mooi meer en is het tijd voor een nieuwe. (in het voorjaar)

Ik wil beginnen met een snellere moter. (ik vlieg hem nu orgineel met een 40 amp esc en een 2200 lipo)

Heeft er iemand suggesties voor een moter? Eentje die het liefst op de orginele motermount past.

Groeten Sjoerd
 
We hebben gewicht in de neus gedaan en nu vliegt de floater jet super strak! Ik mocht er ook even mee vliegen en verbaasde me echt hoe goed het ding vliegt en ook langzaam. Je kan echt op een halve meter hoogte rondjes om je heen vliegen! Dus heb ik er ook maar een besteld kunnen we Dog Fights gaan doen : ) Nu willen we ze gaan verven weet iemand welke spuitbussen er geschikt er voor zijn?


Ik heb als geheim wapen 2 bommen gekocht!!!! de Quanum Ultra Boem : )

RCBOMB-1.jpg


Victory Is Ours, All Your Base Are Belong To Us!
 
ik heb mn floaterjet afgelopen week eindelijk weereens in elkaar gelijmd na een crash ergens in oktober door mijn neefje.
Gelijk alle uitslagen vergroot, dan is het leuk speelgoed.
 
Hallo Mex101

Ik heb ook zo'n bom gekocht, gewoon omdat het er leuk uitzag, maar niet voor de Clouds Fly!
Deze bommen zijn redelijk groot en het hele systeem weegt 100 gram.
Dat is aardig wat voor zo'n schuim kistje!
Deze bommen zijn gemaakt voor kisten van 2 tot 3 kilo!

Ander probleem: waar monteer je de bom?
Het geheel is volgens mij van polystyreen gemaakt, niet het allerdegelijkste materiaal.
Is volgens mij wel te verven met verf voor de plastic modelbouw.

Voor de Clouds Fly moet je Acryl verf gebruiken, maar pas op met spuitbussen, die kunnen extra oplosmiddel bevatten wat schuim aantast.

Monteer je de houder onder de romp, dan gaat die kapot tijdens de landing (tenzij je ook een landing gear maakt)
Monteer je er 2 stuks onder de vleugels dan heb je dus 200 gram extra gewicht en ook een hele hoop extra luchtweerstand.
Ik zeg niet dat het niet zal vliegen maar het zal zeker veel lastiger vliegen.
Ook als je 2 bommen hebt moet je zeker weten dat ze alle 2 tegelijk lossen, anders heb je ook een probleem.

Ik zou eerst zorgen dat je de Clouds Fly erg goed onder controle hebt voor je met dit soort lading gaat experimenteren.
En het dan ook in stappen doen, dus eerst leren vliegen met extra loodballast in de kist om te zien hoe die reageert op het extra gewicht.

Groeten Willem
 
Laatst bewerkt:
Back
Top