Hallo Jaccies
Sorry voor de late reaktie, dit draadje niet goed in de gaten gehouden.
Vandaag weer lekker gevlogen met de Clouds Fly en de Tiger Moth.
Deze Clouds Fly is al mijn tweede hoor!
Ik moets eind september afvliegen voor mijn Brevetexamen en heb dus is augustus maar een reserve CloudsFly besteld, zodat ik zeker was dat 1 van de 2 vloog op de examendag.
Maar goed ook want even later liepen de lagers vast van het motortje van de oude (dus heb ik reserve onderdelen).
Bij die nieuwe heb ik ook de motordomp aangepast, maar zou ik niet meer doen.
Beste methode is nog steeds:
Paar klikjes up op de hoogtetrim en starten met 1/3 tot 1/2 gas.
Als je start met 2/3 gas gaat de neus gelijk de grond in!
Maar met 1/3 gas kun je echt al starten, probeer maar eens!
De Tigermoth is beschreven in dit draadje:
gws-tigermoth-400-a
Even

Het is dus niet de depron versie uit het andere draadje.
De tiger Moth vliegt zeer goed, erg wendbaar (rolroeren) en kan erg langzaam vliegen.
In de doos zat een 400 motor met vertraging, maar ik heb er een 40 grams outrunner ingebouwd, nu stijg ik op uit het gras met 1/2 gas!
Nadeel is wel dat hij gemaakt is van Polystyreen, dus piepschuim waar normaal je televisie in verpakt zit.
Even stoten en er valt een stuk af.
Ik heb nog steeds plannen om een copie hiervan te maken in Depron.
Paar koolstof latjes erin en je moet een erg goed kistje krijgen.

ntopic:maar de Clouds Fly blijft een favouriet hoor!
We gaan met een paar clubleden in het voorjaar naar de Wasserkuppe in Duitsland, dan gaat hij mee om te kijken of hij kan hellingzweven!
Groeten Willem