Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

Prima keus hoor , de clouds, vliegt als je wilt rustig, desnoods gebruik je alleen je richtingsroer ! maar je zal al snel je rolroeren pakken , dat geeft een mooier stuurbeeld.

Ik heb een vraagje over het zwaartepunt. Ik heb ook net een Clouds Fly in elkaar gezet, met een 2200 mAh accu erin. Als de ik de kist bij 48 mm achter de voorlijst optil , duikt de kist zachtjes naar beneden. Hoort dit? In de modelbouwwinkel zeiden ze dat dit ook moet op het COG. Morgen de maiden, het wordt ook mijn allereerste vliegtuig vlucht. Bestuur al heli's en auto's, tips zijn welkom! Hoe start en land ik het beste?

Starten met half gas uit de hand? Landen met gas uit en hoogteroer omhoog?

Laatst bewerkt:
En nog een paar kleine vraagjes:
-De regelaar heb ik nu helemaal onderin geplaatst, naast de servo's. Er was geen ruimte meer naast de accu meen ik. De regelaar zit wel mooi klemvast, en houd de draden mooi naar beneden.
-Ik heb een Futaba F7 zender. Hoe kan ik dan instellen dat de throttle max 70% is? Bij de heli functie op de zender heb je een throttle curve, deze heb ik niet bij de Acro functie..

heb de prijzen ervan net binnegekregen
129 euro alleen met motor en servo's
150 vliegklaar met zender en ontvanger

dit lijkt beetje aan de dure kant
maar als je alles omrekend vanuit bij hobbyking zit je ongeveer aandezelfde prijs (mits je geen acceptgiro krijgt achteraf)
en heb je geen service meer of gerantie bij estore wel

maar der schijnt nu zelfs een hele soort ruzie ontstaan te zijn met axn en hobbyking en andere winkels
w8 zal stukje uit de email die ik ontving late zien:

hobbyking moet binnenkort zijn prijzen gaan verhogen omdat veel verkopers al hebben geklaagd over hun lage prijzen bij de fabrikant.
ik zelf heb net alle prijzen door gekregen en ook ik heb geklaagd dat hun prijzen te laag zijn en het moeilijk word voor mij om ze te gaan verkopen
in ieder geval kan ik de complete vliegtuigen aanbieden voor 129 euro zonder zender en ontvanger en voor 149 euro met zender en ontvanger....

spareparts zullen ook op voorraad zijn...

eind volgende week heeft hij ze binnen en ik bestel er in iedergeval gelijk 1

stuur mij eens beide links die met en die zonder ontvanger en zender

ik wil er een kopen ik ben wel nog niet zeker of het op hk zal zijn of bij u

mvg

Vandaag weer dit beestje uitgelaten. Blijft toch een superleuk ding! Van alle markten thuis, eigenlijk! Vloog op een gegeven moment nog maar met 1 rolroer (geen staart meer), maar nog steeds bestuurbaar. Wie vliegt er hier nog wel eens met z'n CF?

Maanden terug de CloudsFly in 5 stukken gevlogen :D ... Nu eindelijk bezig de kist weer in elkaar te prakken. Alleen mis ik 2 linkjes - die de servohevels met de stuurstangen verbinden (voor richting- & hoogteroer)

Hoe heten die dingen en waar kan ik die kopen?

Alvast bedankt :)

-Patriek

Je kan bij iedere modelbouwwinkel gewoon een ijzerdraad kopen, en daar ze uitknippen en buigen. (ik meen dat de dikte iets meer dan 1 mm is)

Dank voor je snelle reactie bierdop :cool:

De stuurstang ("ijzerdraad") heb ik, ik moet het alleen verbinden met de servohevel. Daar had ik van die "koperen" "draai stukjes" voor waarin ik de stuurstang vastzette. Zo'n soort dingen ben ik naar op zoek.

(Helaas ook geen modelbouwwinkel in een straal van 100km in de buurt.... dus online verwijzingen (liefst in NL :yes: ) zijn zeer welkom).

-Patriek

Ben voor mn werk onderweg - heb de kist niet bij me ;)
Zou wel graag willen bestellen zodat ik zaterdag kan "zweven"

Misschien dat iemand anders het weet?

-Patriek

Hallo Allemaal.
Vandaag mijn maiden gehad, in meerdere opzichten: mijn eerste (succesvolle) solo vlucht (in het wild) + mijn cloudsfly voor de eerste keer in de lucht.
Wow...
Ik zal jullie al teveel details besparen en volstaan met een heel korte samenvatting.

Eerst het vliegtuig voorzichtig opgegooid, op circa 5 meter hoogte het gas afgezet en vervolgens voorzichtig, met een flauwe bocht, naar beneden gezweefd. Dit heb ik een paar keer gedaan, zodat ik een beetje feeling en vertrouwen kreeg.
Steeds iets hoger. En uiteindelijk op hoogte gebracht en het gas zachtjes laten doorlopen... zodat ik kon zweven zonder dat 'ie heel sterk daalde. Ook dit een aantal keer gedaan.
Uiteindelijk naar een meter of 50 gebracht en doorlopend rondjes gevlogen; gas iets zachter, rustig naar beneden zweven, op een paar meter het gas weer hoog en terug op hoogte gebracht, etc. Ik denk dat ik wel 10 minuten heb gezweefd zo (maar kan ook best 2 minuten zijn geweest).
Jullie begrijpen dat het zweet op mijn rug en handen stond. Maar ik ben retetrots natuurlijk!
Dit is de éérste keer dat ik huiswaards ging met mijn vliegtuig in één stuk.
Overigens heb ik wel een aileron servo (hxt900) gesmolten. Vreemd, want echt niks bijzonders gedaan. Maar ik merkte het toen het vliegtuig opeens doorlopend naar rechts wilde. Aileron was bevroren in uitgeslagen positie.
Ik kon gelukkig rustig dalen.

Tot zover.
groetenDave

Edit: de servo was niet kapot, ik denk dat de servostekker losgetrokken is tijdens een landing. De vleugels trekken altijd een beetje los bij een landing namelijk.
Ik heb nu een constructie gemaakt met een bandje velcro, zodat de vleugels gezekerd zijn.
Op naar de volgende vlucht!

Laatst bewerkt:
Net nog even een vluchtje gedaan met mijn CF.
17 minuten in de lucht met matig gas-gebruikt! Ik was nog in de lucht toen de motor opeens niet meer wilde hahaha. Oeps, batterij leeg. Gelukkig kon ik rustig naar beneden zweven.

Dit was mijn 2e solo vlucht ooit. Uiteraard was ik best wel zenuwachtig toen ik 'm weer opgooide. Maar na een paar minuutjes was ik weer kalm.
Ik merk dat ik steeds iets meer vertrouwen en vlieg-gevoel krijg. En na een paar maanden klooien is dat heerlijk om te ervaren.

Groeten Dave

Leuk om te lezen, Dave! Ik ben een ware fan van de CF, het is ook mijn eerste vliegtuig en het vertegenwoordigd de lol van heel veel andere kisten in 1, én het is nog makkelijk te vliegen ook. Maarehh, een paar maanden? Met de CF? Dat is wel lang?

Een paar maanden met:
-art-tech mustang, paar vliegpogingen, na de 4e crash was deze dood.
-nieuwe HK mustang gekocht, na de 2e crash weg gezet om iets eenvoudigers te kopen.
-HK decathlon gekocht, na de 3e crash (boom, boom, grond) was deze dood.
-MPX twinstar gekocht en bij een vliegclub wezen kijken en les begonnen. 1 les gehad met het vliegtuig van de instructeur. Die ging goed. De 2e les met de twinstar ging deze er vandoor. Toen ik 'm terug vond was 'ie dood.

Kortom: het schiet niet echt op. Het lessen gaat mij ook te langzaam. Dus een CF gekocht en afgelopen zondag de stoute schoenen aangetrokken en toch weer zelf een poging gedaan..... en eindelijk lukte het!

Back