Jullie zullen wel denken,die doet niks meer...
Het tegendeel is waar gelukkig!
Allereerst, na 10 maanden, is de telefooncel nu definitief klaar, dat wil zeggen op het aansluiten van de elektronica na en nog een paar hele kleine dingen na.
Dat kan echter pas in een veel later stadium, wanneer de opbouw eronder klaar is.
Om de traditie van top-down bouwen in stand te houden ben ik daarom nu verder gegaan met het aankleden van de opbouw. De grove lijnen had ik vorig jaar al gemaakt en dat geeft meteen een leuke voorsprong ten opzichte van de telefooncel, je begint immers niet meer helemaal vanaf niets.
Als eerste hekwerk en trappen gemaakt. Hekwerk van messing en de trappen van 1,5 mm dik printplaat. In totaal 1600 gaatjes van 0,7 mm geboord tbv de traptreden. Het lijkt allemaal simpel maar een trapje is gewoon twee avonden werk bij elkaar. :???:Had je maar een vak moeten kiezen he?:???:
Daarna met de deuren verder gegaan en omdat ze open kunnen ook de binnenkant meegenomen, alles van 0,5 mm PS plaat.
Daarna de ventilatieroosters aan de achterzijde en nog wat deurtjes en luikjes.
En dan ben je ineens weer anderhalve maand verder
Zoals ik in mijn eerste post al meldde ben ik niet het type dat iedere wijziging documenteer dus wanneer jullie eventueel naar de WSD komen dit jaar, ze gaat mee dus dan lijkt me voldoende gelegenheid aanwezig om het zelf te komen bekijken als daar de behoefte toe is.
Aanstaande woensdag met de Laserplotter stoeien, zal wel wat foto's maken als dat gaat.
Hieronder de foto's, hopelijk nu voor iedereen in een normaal formaat zichtbaar dit keer.
Om aan te geven hoever ik ga met detailleren, met 1:25 kun je blijven bouwen, hier een onderdeel wat er op komt, kleiner ga ik niet, draad is 0,3 mm koperdraad van de wikkelingen van een elektromotortje gehaald. Wat het is hoef ik niet uit te leggen denk ik.
En hier nog twee plaatjes van het geheel tot nu toe. 't wordt al wat zo.
Voorlopig verder met de detaillering en daarna eerst het technische deel qua blusmonitoren gaan bedenken voordat de opbouw in de verf wordt gezet.
Heeeel misschien vaart de dame in juni op de WSD maar dat is nog niet geheel zeker te zeggen. Hangt een beetje van het bouwbudget af.
Tot zover maar weer...