Dit vraagt om een nadere uitleg. Sinds ik wat sneller spul vlieg, kom ik veel te snel binnen.
Na eindeloos brainstormen met GJ door de telefoon, heeft hij door kunnen dringen in mijn grijze massa.
Een snel vliegtuig snel landen blijkt nergens op te slaan. Als ik dan up geef, stijgt hij weer op.
Mijn muzikanten verstand kon er allemaal geen gehakt van maken en GJ lag in de lappenmand.
Ik reed vanochtend net het veld op toen hij belde.
GJ: Zet op flinke hoogte het gas eens dicht.
Ik: dat kan niet, want dan zakt hij als een idioot, dat is nou juist het probleem. En kort boven het veld blijft hij maar doorvliegen.
GJ: geef geleidelijk up, dan zakt hij niet.
Ik: Ja, maar dan zakt hij toch.
GJ: Nee, pas als hij begint te waggelen.
Zo gezegd zo gedaan. De Sundowner de lucht in geknald, geen probleem met 6 cellen.
Er stond een behoorlijke wind. Recht tegen de wind in gelegd. Gas dicht, op hoop van zegen.
Hij wilde dalen, een beetje up dan maar, Hij bleef mooi op hoogte. Nog maar een beetje up erbij dan.
Attentie, attentie, hij zal nu wel elk moment neer gaan storten. Nee dus. Hij bleef ook gewoon netjes sturen.
Oke, tot hier, het noodlot is genoeg getart, gas erop. Volgas boven het rechte stuk en laten we de bochten ook maar eens doen.
70% of 100% gas maakt niks uit. Hij gaat er niet sneller door. Qua snelheid is dit nog lang de ultieme droom niet.
De Avionik van Tjarko die ging wel lekker snel. Dat sprak mij meteen aan. Ik zeg niet dat ik het meteen zou kunnen, maar dat voelde goed.
A fijn. De tweede vlucht. Na een opnieuw schitterende start dezelfde procedure. Nou blijf ik ook up geven tot er iets gruwelijks gebeurt,
wat kan mij het schelen. Maar er gebeurde weinig schokkens. Hij begon wat te waggelen, met sturen makkelijk op te vangen. Oke, dat weten
we dan ook weer. Maar eens landen. Steeds minder gas geven, het eerste beetje up om hem vlak te houden. En nog een beetje meer.
Meneer gaf geen krimp en kwam keurig op zijn pootjes terecht. Zelfs iets te langzaam bij deze harde wind. Hij ging nl. wat zoeken. Een beetje sleepgas had gemogen.
GJ bedankt voor de analyse en het aandragen van de oplossing. En nou snel herstellen, anders word ik heel erg boos

.