DJI New Mavic Pro

DJI zelf komt zn belofte na en is nu de mid-eind November orders aan het leveren.
Ik weet zeker dat er genoeg tussenpersonen zijn die zouden moeten leveren aan hobbywinkels etc maar de hebberigheid ze ertoe drijft om ze met veel winst via alternatieve kanalen te verkopen.
Als bovenstaande Marktplaats screenshot het niet bewijst weet ik het ook niet meer.
Dit is hoe de mens in elkaar steekt, helaas.

De importeur is nog in september met uitleveren....

Maar ik vraag me echt af hoe ze er mee omgaan. Als er een aantal winkels enkele tientallen heel snel besteld hebben, gaan ze die dan eerst allemaal uitleveren (ze zouden er sowieso pas 50 binnengehad hebben)? Dat zou moeten als ze het op volgorde doen, maar eerlijk zou dat ook niet zijn. Plus dat het niet klopt met de duidelijke statement op hun website dat zij als eerste leveren binnen Nederland.

quadcopter-shop.nl
Stond daar al op de lijst sinds vroeg okt.

Update: vandaag een kleine range-check.
Stond een redelijk windje dus niet teveel hoogte kunnen pakken. De forward sensoren uitgezet vanwege de lage en scherpe zon en op 80m (rth op homepoint) 1630m afgelegd met 4 bars op rc en hd toen.....boem! 1 bar in t rood op rc en daarna even nul. Alle waarschuwingen correct gekregen: wind, weak signal etc. Ik had nog volledig hd beeld en mavic onder controle. Rondkijkend wat ik vermoedde: flinke zendmast dus heeft degelijk een behoorlijk impact. Ondanks de wind toch nog naar 140m geklommen waarna bereik terugkeerde naar 4 bars. Besloot na ca 1750m een rondje om t dorp te maken en terug te keren. Kreeg ijskoude vingers ondertussen.

Ik heb nog nooit gevlogen zonder dat een uav totaal buiten mn zichtbereik was (zonder spotter weliswaar, eerder wel ns racequad met goggles gedaan, totaal andere ervaring ) maar voelde geen enkele keer ongemak. Heel voorspelbaar gedrag eigenlijk. Zag m pas weer toen ie op ongeveer 100m de wind trotserend boven me hing, was min of meer aan t beeld gekluisterd.

Uit de cache, low res.

Screenshot_2016-12-23-23-54-30.jpg

Laatst bewerkt:
...Kreeg ijskoude vingers ondertussen.

Daarom gebruiken wij 'klapmoffen'. Dit zijn wanten die je open kunt klappen waar 'vingerhandschoenen in zitten met afgeknipte toppen. Als je dan alleen je wijsvinger eruit laat hou je perfect grip op de 'wheels' van de remote en heb je geen koude vingers ;-) Sturen dan met de duimen uiteraard.

thinsulate-handschoen-zonder-vingers-met-flap.jpg

Klapmoffen. Lol...

BTW. Zit nu op de ferry naar de UK. (Gisteren vertrokken)
Wat een wind. Ben best wel wat gewend qua golven en zeeziek zijn, maar dit was op het randje.

Binnenkort wat beelden uit Schotland (hoop ik)

Als je toch nog moet wachten op de Mavic Pro is de volgende cursus misschien nog wel interessant ik heb net een 7 uur durende video training gekocht van Final Cut Pro X versie 10.3 in het Nederlands voor 44 euro maar dan moet je er snel bij zijn want hier is de kortingscode er al afgehaald!
De recensies zijn zeer lovend te noemen en na dit bekeken te hebben niet zonder reden!

https://www.everlearn.nl

Als je toch nog moet wachten op de Mavic Pro is de volgende cursus misschien nog wel interessant ik heb net een 7 uur durende video training gekocht van Final Cut Pro X versie 10.3 in het Nederlands voor 44 euro maar dan moet je er snel bij zijn want hier is de kortingscode er al afgehaald!
De recensies zijn zeer lovend te noemen en na dit bekeken te hebben niet zonder reden!

https://www.everlearn.nl

Ben er even mee aan het stoeien geweest. Als je de Amerikaanse set-up van de Ripple's gewend bent is dit wat 'droog' maar inhoudelijk prima. Dank voor de tip.

Kreeg vandaag het broertje van deze set binnen met de ND8, ND16 & CP

Wat ik mij eigenlijk nog afvraag waarom dat je alleen het broertje hebt gekocht omdat die andere drie mij ook wel belangrijk lijken?

Met het ND32 grijsfilter kunt u de langste sluitertijd gebruiken zodat u met uw DJI Mavic drone in extreem heldere omstandigheden kunt filmen. De ND8/PL en de ND16/PL zijn speciale combinatiefilters waarmee u niet alleen een langere sluitertijd kunt gebruiken maar ook schitteringen kunt verminderen. Het ND8/PL filter is ideaal voor gedeeltelijk bewolkte dagen wanneer polarisatie nodig is, terwijl het ND16/PL zeer geschikt is voor filmen op zonnige dagen om vloeiende opnames met een filmische look te verkrijgen. Dankzij Polar Pro's AirFrame ontwerp zijn alle DJI Mavic filters vederlicht en veilig voor gimbal gebruik.

Elk filter is voorzien van Polar Pro's HD-glas voor haarscherpe en kristalheldere foto's en video's. De filters hebben een lichtgewicht frame die niet van invloed is op de werking van de camera gimbal. Deze filters hebben een pressure-fit ontwerp dat precies over de Mavic cameralens past. Hierdoor zijn de filter snel te plaatsen maar ook weer te verwijderen. Er wordt een op maat gemaakte opbergtas meegeleverd om de filters veilig en klaar voor gebruik op te kunnen bergen. Met deze essentiële set filters kunt u uw Mavic foto's en video's naar een hoger niveau tillen.

Heeft iemand een idee wie antenne mods maakt voor de mavic? Niet van die zilverfolie dingen maar meer een signaalversterker? Baal wel n beetje van de output CE standard. Ik denk niet dat je in n open gebied meer uit kan dan 2.5km.

Naast de onvermijdelijke opmerking dat 2.5Km toch echt wel genoeg zou moeten zijn, kan ik uit eigen ervaring melden dat die 'zilverfolie' dingen bizar veel effect hebben. Tenminste, op de phantom lost het eventuele bereik problemen voor $5 op

Was in de veronderstelling dat de relatief platte antennes van de mavic rc al weinig verstrooien met redelijk gerichte lobben. Misschien toch windsurfers proberen. Het zendprofiel is aannemelijk anders dan die van de vorige gen phantoms?!

Nieuwe software-update:

Date : 2016.12.26
Firmware : v01.03.0200
DJI GO 4 App iOS : v4.0.2
DJI GO 4 App Android : v4.0.1

What’s New?

1. Improved gimbal performance when flying in low temperatures.
2. Added Cinematic Mode for smoother the footage

Was in de veronderstelling dat de relatief platte antennes van de mavic rc al weinig verstrooien met redelijk gerichte lobben. Misschien toch windsurfers proberen. Het zendprofiel is aannemelijk anders dan die van de vorige gen phantoms?!

Koop in ieder geval deze niet!

en of deze:

Laatst bewerkt:
Back