Dutch Tamiya Challenge 2011!

Amen@ drift-junkie
Perfect verwoord.
Het zou idd banaal zijn als je de oudere modellen niet meer mag gebruiken alleen maar om nieuw spul te kunnen verkopen.
Ik zie nog steeds een hoop mensen met hun "oude" spullen, de nieuwe jongens met het top of the bill spul klop geven.
Uitzonderingen daar gelaten;)

mvg Roy

Helemaal eens met dit betoog, juist in deze tijden moet de hobby betaalbaar blijven (ook voor jongeren), en moet het mogelijk zijn om langer dan 1 of 2 seizoenen met materiaal te doen. In de F1 rijden we nota bene met chassis die soms meer dan 15 jaar oud zijn, met electronica die ook al heel lang mee gaat. Dit betekent natuurlijk niet dat we niet open staan voor ontwikkeling, lipo's worden gebruikt en ook de zenders zijn natuurlijk modern. Ook brushless zal er in de F1 wel een keer komen, maar dan liefst wel betaalbaar.

Overigens moeten er ook voor de oude modellen gewoon onderdelen etc. gekocht worden, dus er is geen reden om deze modellen uit te sluiten.

Marcel

Phhsssssssssssttttttt....
Niet verder vertellen hoor maar mijn F103 is zelfs ouder dan 15 jaar;)
Geintje.
De F103 is dacht ik het langst lopende model van Tamiya en ik heb hem al gebruikt toen de Tamiya cup nog in Creil en bij Pijnacker werd gereden.
Kijk naar de M03
Nog steeds 1 van de beter M-chassis ook al is hij gebaseerd op de FF02.

mvg Roy

Helemaal eens met dit betoog, juist in deze tijden moet de hobby betaalbaar blijven (ook voor jongeren), en moet het mogelijk zijn om langer dan 1 of 2 seizoenen met materiaal te doen. In de F1 rijden we nota bene met chassis die soms meer dan 15 jaar oud zijn, met electronica die ook al heel lang mee gaat. Dit betekent natuurlijk niet dat we niet open staan voor ontwikkeling, lipo's worden gebruikt en ook de zenders zijn natuurlijk modern. Ook brushless zal er in de F1 wel een keer komen, maar dan liefst wel betaalbaar.

Overigens moeten er ook voor de oude modellen gewoon onderdelen etc. gekocht worden, dus er is geen reden om deze modellen uit te sluiten.

Marcel

Heb je geen F1 meer dan Behave? Ik denk wel dat er genoeg F1-rijders in Deventer blijven, je hebt Marten, de twee dochters van Marten, Jack, Eddy en ik, dan heb je er in ieder geval al 6, en dan komen er nog wel wat meer bij denk ik.

Marcel

Ik had mijn 103 half om half verkocht met het oog een andere F104 auto te kopen. Die f104 ging geheel spontaan niet meer door omdat die ineens aan iemand verkocht was :( Dus ik ben nu aan het proberen mijn 103 weer terug te krijgen. Hoop dat het lukt anders geen auto meer nee en dus ook niet meer rijden.

Welke Regelaar? ik heb niets van je :-) (komt goed ik had vorige keer geen doekoe bij me)
Als iedereen zich aan de gemaakte afspraken had gehouden had ik nu gewoon een auto gehad;)

Grapje hoor, vertrouw er ook wel op. Toch wel de f103 verkocht aan iemand die mee gaat rijden hopelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zoek je nog om de F103 compleet te maken?
Misschien kan ik je nog ergens mee helpen?
Ik was ook net te laat ivm Angelo zijn auto:(.
Dus mocht er nog iemand een kaal F104 chassis tegen een F103 willen ruilen, hou ik mij aanbevolen.
Hoeft geen kap en banden bij te zitten maar moet voor de rest wel compleet zijn.
Heb hier nog een nieuw kaal F103 chassis staan met wat kleine opties er op.
Kan dit chassis ook compleet met een nieuwe Ligier JS41 kap leveren maar dan moet er ook wat meer bij de F104 zitten.

mvg Roy

Ik had mijn 103 half om half verkocht met het oog een andere F104 auto te kopen. Die f104 ging geheel spontaan niet meer door omdat die ineens aan iemand verkocht was :( Dus ik ben nu aan het proberen mijn 103 weer terug te krijgen. Hoop dat het lukt anders geen auto meer nee en dus ook niet meer rijden.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niets maar wordt me geheel duidelijk nu allemaal haha.
Ik heb ehhh alles nodig want heb helemaal niets meer LOL. Maar bedankt voor het aanbod tazman

Your welcome.
Begrijp mij niet verkeert hoor de trouwe F103 gaat absoluut niet de deur uit:cool:
Heb er nog veels te veel lol mee.
Wil alleen gaan proberen om een F104 het zelfde te krijgen als de F103 zodat ik ze mooi saampjes kan vergelijken;)

mvg Roy

Ik zeg niets maar wordt me geheel duidelijk nu allemaal haha.
Ik heb ehhh alles nodig want heb helemaal niets meer LOL. Maar bedankt voor het aanbod tazman

Ok, even het spul op Tamiyagekken bekeken en ziet er professioneel uit.
Ben eigenlijk al een beetje benieuwd naar de kalender van volgend jaar.

Had je in Deventer meegereden of ben je daar alleen komen kijken?

Had in Deventer meegereden met de M-05, echter in de 1e heat schade gereden waar ik de 2e en 3e heat eigenlijk pas achter kwam en dat de auto totaal onbegrepen onbestuurbaar was, uiteindelijk dus gestopt.
Draagarm gescheurd alleen pas zichtbaar bij het demonteren van de auto.
Daar dus de smaak te pakken gekregen van het electro rijden.

Nee, dacht dat Roy volledig over zou gaan naar F104. Ik begreep dat hij zijn F103 tegen een kale F104 wilde ruilen en dan dus met een F103 chassis zou blijven zitten, jij moet van nul af aan beginnen (wel doen hoor!) dus aan een kaal chassis heb je dan niet zoveel.
Mooi een reserve chassis voor mij dacht ik maar dat gaat dus niet door.

Zie post hier onder.
Kan hem ook als roller leveren.
Dus met nieuwe kap en natuurlijk een set banden(nieuw en de juist shore)

mvg Roy

Het zou idd banaal zijn als je de oudere modellen niet meer mag gebruiken alleen maar om nieuw spul te kunnen verkopen……..Ik zie nog steeds een hoop mensen met hun "oude" spullen, de nieuwe jongens met het top of the bill spul klop geven.
Uitzonderingen daar gelaten;)…mvg Roy

Helaas zijn er wat tegengestelde belangen wanneer er een reglement opgesteld moet worden, een compromisvoorstel is niet meer acceptabel voor verschillenden partijen, zo lijkt het wel tegenwoordig. Niemand wil zijn of haar voordeel inleveren voor een beter reglement of gelijke kansen voor de concurrentie. VB De Nieuwe F1 bolides gebruiken een geheel andere maatvoering meer gerelateerd aan de huidige 1:1 auto’s, door hun realistischere “look” kunnen ze ook een stuk zwaarder zijn (HPI formula Ten wel 1400gr tot 1500gr rijklaar gewicht) ze hebben minder spoorbreedte, smallere velgbreedte enz. Nieuw en oud zijn hierdoor 2 totaal verschillende werelden geworden, ik vindt dan ook dat je hier iets te kort door de bocht schiet!!!

Wie gaat nu wat inleveren om bepaalde modellen toch samen in 1 competitie uit te laten komen??? Wanneer iedereen met zijn hakken in het zand blijft staan, en een ander zijn standpunt niet wil zien noch wil begrijpen, komt er een beslissing van bovenaf waarin uitsluiting van bepaalde modellen niet geschuwd wordt.

Wanneer ik hier lees dat sommige kissebissen over 50gr in de F1 (of een minimum gewicht), dan krijg ik het gevoel dat ook hier “het kwartje niet gevallen is”, alles wat je onderling kan regelen komt ten goede tot behoud van alle modellen. Een nieuw model aanschaffen zal daardoor ook een stuk aantrekkelijker worden voor nieuwkomers in deze klasse (commercie ook blij), waardoor deze verder kan uitgroeien, in plaats van te stagneren of zelfs compleet opgeheven te moeten worden door gebrek aan nieuwe input. Uitstroom hou je altijd en kan je niet tegenhouden, instroom daarentegen is wel door jullie te beïnvloeden dmv eensgezindheid en samen na te denken over een aantrekkelijk reglement, waardoor het welkom gehalte aanzienlijk stijgt, voor iedereen met wat voor nieuw/oud model dan ook!!!

Ik schiet helemaal niet kort door de bocht hoor;)
Ik zie en heb zelf ondervonden dat er ook met de nieuwere F1 modellen(hier bedoel ik de Tamiya mee) zeer goed is mee te komen:D
Ik heb afgelopen race een heerlijk en clean gevecht op de baan gehad met Angelo die dus een F104 rijd ten opzichte van mij een F103.
Het heeft wel degelijk te maken met wie er achter de "knuppels/stuurwiel" staat om de F1 auto's snel over het circuit te krijgen.
Als je bv met een minimum gewicht de kansen van beide auto helemaal gelijk kan trekken ben ik daar helemaal voor.
Gelukkig rij ik met zwaardere lipo's dus kom ik al aan een gewicht wat behoorlijk dicht bij de F104 zit.
Verschil in gewicht zal je altijd houden.
Dit heeft te maken met de spullen die je gebruikt.
Om terug te komen op de verschillen in spoor breedte en banden en velgen, ook daar zitten idd verschillen in.
Ik mag aannemen dat de nieuwere modellen een toch beter ophanging hebben dan de oudere modellen.
Dat nog niet iedereen hier mee om kan gaan is een andere zaak.
Ik heb het Marten al horen zeggen dat onze Duitse mederijders erg goed om kunnen gaan met de F104 en dat hij ze met zijn F103 niet echt meer bij kan houden of toch erg veel moeite daarbij heeft.
Waar het mij en ik denk meerdere mensen om gaat is dat de Eurocup organisatie niet echt kijkt wat er in de verschillende landen speelt en waar mee gereden word.
Voor zover ik weet is ook in Belgie gewoon nog de F103 toe gestaan net als de F104.
Deze rijden dus gezamelijk en hoor vanuit daar ook geen opmerkingen(correct me if i am wrong).
In de Eurocup word dus een auto verboden die volgens mensen voordeel heeft omdat hij breder is en meer banden oppervlakte heeft:confused:
Waarom word de F104W dan wel toegelaten?
Deze gebruikt dus de banden en velgen van de F103, samen met de F103 voorwiel ophanging.
Dit maakt deze F104 ook 200mm breed dus weg voordeel F103.
Ik val met dit comment niemand aan maar wil er gewoon op wijzen dat er een paar schoonheids foutjes in zitten.
Ik wil ook niemand laten uitsluiten van deelname door een bepaald type auto niet toe te staan.
Ik zeg en zal het altijd blijven zeggen...
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Dus laat de "oudere" modellen ook mee rijden.:thumbsup::proost::banana:

mvg Roy

Bij de DTC in Deventer viel mij op dat sommigen met de F1 met foam banden rijden en een paar met rubber banden, ook dit zou gelijk getrokken moeten worden voor eerlijke kansen. Sommigen hadden zoveel soorten foam banden en de andere maar een paar setjes. Volgens mij zou dit net als de TT-01 moeten zijn auto zoals uit de doos, een paar hopups en een gelijk soort banden voor iedereen want dan heb je pas eerlijke kansen. Iedereen heeft dan even veel...of even weinig grip. Hoe meer soorten banden je toelaat, hoe meer mensen met een ruimer budget hier weer een voordeel uit kunnen halen. Standaard regelaar en cupmachine motoren zoals nu. Klein voordeeltje kun je dan nog uit een dure servo halen maar mensen die kunnen sturen drijven toch wel naar voren.
De rest komt dan aan op een auto goed afstellen.
Maarja dit is mijn mening, misschien een toekomstige DTC F1 rijder.

Back