Ik schiet helemaal niet kort door de bocht hoor

Ik zie en heb zelf ondervonden dat er ook met de nieuwere F1 modellen(hier bedoel ik de Tamiya mee) zeer goed is mee te komen

Ik heb afgelopen race een heerlijk en clean gevecht op de baan gehad met Angelo die dus een F104 rijd ten opzichte van mij een F103.
Het heeft wel degelijk te maken met wie er achter de "knuppels/stuurwiel" staat om de F1 auto's snel over het circuit te krijgen.
Als je bv met een minimum gewicht de kansen van beide auto helemaal gelijk kan trekken ben ik daar helemaal voor.
Gelukkig rij ik met zwaardere lipo's dus kom ik al aan een gewicht wat behoorlijk dicht bij de F104 zit.
Verschil in gewicht zal je altijd houden.
Dit heeft te maken met de spullen die je gebruikt.
Om terug te komen op de verschillen in spoor breedte en banden en velgen, ook daar zitten idd verschillen in.
Ik mag aannemen dat de nieuwere modellen een toch beter ophanging hebben dan de oudere modellen.
Dat nog niet iedereen hier mee om kan gaan is een andere zaak.
Ik heb het Marten al horen zeggen dat onze Duitse mederijders erg goed om kunnen gaan met de F104 en dat hij ze met zijn F103 niet echt meer bij kan houden of toch erg veel moeite daarbij heeft.
Waar het mij en ik denk meerdere mensen om gaat is dat de Eurocup organisatie niet echt kijkt wat er in de verschillende landen speelt en waar mee gereden word.
Voor zover ik weet is ook in Belgie gewoon nog de F103 toe gestaan net als de F104.
Deze rijden dus gezamelijk en hoor vanuit daar ook geen opmerkingen(correct me if i am wrong).
In de Eurocup word dus een auto verboden die volgens mensen voordeel heeft omdat hij breder is en meer banden oppervlakte heeft

Waarom word de F104W dan wel toegelaten?
Deze gebruikt dus de banden en velgen van de F103, samen met de F103 voorwiel ophanging.
Dit maakt deze F104 ook 200mm breed dus weg voordeel F103.
Ik val met dit comment niemand aan maar wil er gewoon op wijzen dat er een paar schoonheids foutjes in zitten.
Ik wil ook niemand laten uitsluiten van deelname door een bepaald type auto niet toe te staan.
Ik zeg en zal het altijd blijven zeggen...
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Dus laat de "oudere" modellen ook mee rijden.

roost:
mvg Roy