Kleine tegenslag vandaag. Motor loopt met de nieuwe uitlaat mooier en stiller maar is naar mijn idee niet duidelijk sterker. Hij draait ook nauwelijks meer toeren dan eerder. Maar daar komen we nog wel uit.
Vervelender was dat ik in de landing na de derde sleep met mijn sleeplijn in het schrikdraad rondom het veld bleef hangen. Achteraf gezien niet zo gek; het veld was enorm modderig en de lijn was erg zwaar, waardoor hij veel meer naar beneden hing dan ik gewend ben....
Doffe klap vanaf een meter hoogte. Prop aan barrels natuurlijk maar ook het stabilo deels los van de romp en de linker vleugel gescheurd aan de onderkant.
Bij inspectie thuis lijken deze dingen op dezelfde plek te zitten als tijdens een eerdere schade. Die plekken zijn echter niet erg stevig gerepareerd.
Het deel van de rompbeplanking onder het stabilo is erg dun en op sommige stukken (onder de verf) gescheurd. Dat is voorzover ik kan zien niet nieuw. Het feit dat mijn kielvlak en stabilo nu echt stijf met elkaar verbonden zijn (met koolstof staafjes) maakt het wel beter zichtbaar. Ik ga dit oplossen door op de buitenzijde van de romp onder het kielvlak een strook 1mm triplex te verlijmen.
De vleugel is 10cm buiten de strutbevestiging aan de onderzijde geknakt en ook dit lijkt een oude schade. De webbing is daar niet kops maar in de lengterichting aangebracht (precies zoals het foutief op de tekening staat) en dus ook in lengterichting gescheurd.....De beplanking aan de onderzijde en de neuslijst zijn ook doormidden - kaarsrecht, alsof die op die plekken zijn verlengd door ze recht op elkaar te lijmen. Er is eigenlijk niks echt kapot, meer los. Dat ga ik dus wat beter herstellen.
Kijk....Dit is precies op het deel waar de neuslijst naar achter knikt.
Zoals te zien is alles stomp op elkaar gelijmd, ook de ligger (duidelijk twee verschillende stukken lat)
En daarom, lieve kijkbuiskinderen, moet je webbing met de nerf VERTICAAL verlijmen
De kant van de romp onder het stabilo (de kant die niet was losgegaan trouwens). Je ziet duidelijk een soort breuklijn onder de verf. Die zat er al vóór mijn "carrierlanding