Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Misschien een hele gekke vraag maar heeft iemand ooit geprobeert een 4000mah accu in zijn HBK2 te zetten?

Ik vind het namelijk zo jammer dat ik maar 6 minuten kan vliegen met mijn huidige accu. Die 4000mah is 260 gram.

Ik zit namelijk nog verder te kijken en zou zo niet echt weten wat nou het beste is, een hoge C of lage C? en wat is het maximale waarmee nog te vliegen is qua gewicht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een hele gekke vraag maar heeft iemand ooit geprobeert een 4000mah accu in zijn HBK2 te zetten?

Ik vind het namelijk zo jammer dat ik maar 6 minuten kan vliegen met mijn huidige accu. Die 4000mah is 260 gram.

Ik zit namelijk nog verder te kijken en zou zo niet echt weten wat nou het beste is, een hoge C of lage C? en wat is het maximale waarmee nog te vliegen is qua gewicht?
Die zijn waarschijnlijk te lang en of te breed.
2500 passen kwa lengte nog net in de standaard canopee..
15 C zijn wat dunner en 25 C zijn voor de king wat overkill en door de dikte beschadig (verbuig) je het frame wat.
Met een 2200 vlieg je tussen de 13 en 15 minuten op een king..
Als je toch voor 450 size gaat in de nabije toekomst zou ik toch wel 20C nemen.

Benno
 
Zo daar was ik weer eens met een reactie.

Ik heb nu al een tijdje een 2200 15c batterij en deze gaat gewoon 20 minuten lang mee. Ik vraag me alleen af of het wel goed is dat ik hem alleen maar maximale lift en superveel toeren de grond af kan krijgen. Zal wel door het gewicht komen neem ik aan?
 
Ik vlieg al een jaar met de king met 2200 mah accu's..
Ik denk dat je pitch niet meer juist is...
Heb je wel 0% pitch in de stick midden stand en +10 bij max pitch..

benno
 
hallo,
heeft er iemand ervaring met het spinnen van de tail?

want die van mij gaat in de lucht kei hard rondjes draaien en op de rond ook al ligtjes...

weet iemand waar aan dit ligt?
ik heb de gyro al geprobeert, +/- werkt niet.

alvast bedankt ;)
 
Je Belt kan verkeerd om zitten, je tail Blades kunnen verkeerd zitten, de positie van je servo op de staart kan fout zijn.

Groeten, Wilbert
 
Je Belt kan verkeerd om zitten, je tail Blades kunnen verkeerd zitten, de positie van je servo op de staart kan fout zijn.

Groeten, Wilbert

ik heb zojuist nog even gevlogen met de gyro helemaal op + draait hij nog ligtjes rond, vrij irritant maar er zit een verschil.

is het mischien handig om even wat foto's te plaatsen?

EDIT:

tail blades zaten idd verkeerd om,
ik ga als m'n accu vol is meteen testen hoe hij nu vliegt...
 
Laatst bewerkt:
servo verplaats, en er is nu duidelijk vooruitgang!

alleen valt hij nu nog vrij erg naar achteren, die servo moet ook nog even ingesteld worden.

EDIT:

heeft iemand mischien een handleiding ergens op internet hoe ik precies de servo's moet afstellen die boven het grote tandwiel zitten?

ik kan er namelijk niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.
nog 1 dingetje is de controler, als je vol gas de controler aan zet ga je in een of andere modus ?
iemand ook een beschrijving daarvan?

zou top zijn...
alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
servo verplaats, en er is nu duidelijk vooruitgang!

alleen valt hij nu nog vrij erg naar achteren, die servo moet ook nog even ingesteld worden.

EDIT:

heeft iemand mischien een handleiding ergens op internet hoe ik precies de servo's moet afstellen die boven het grote tandwiel zitten?

ik kan er namelijk niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.
nog 1 dingetje is de controler, als je vol gas de controler aan zet ga je in een of andere modus ?
iemand ook een beschrijving daarvan?

zou top zijn...
alvast bedankt

ben er een paar dagen geleden mee gecrashed :(
kan iemand me vertellen hoe ik da ding GOED af kan stellen,
vind het vrij moeilijk..
(jawel ik heb de handleiding 20x door gelezen..)

iemand een duidelijke uitleg op internet?
zo wel fijn zijn......:rolleyes:
 
Hallo Joppiemaster,

Goede uitleg over het afstellen van de heli vind je op internet in het engels.
Vooral de uitleg van Finnless Bob op het helifreak.com forum zijn uitstekend.
Overigens gok ik dat jij uit de buurt van eindhoven komt. Dan kan ik je ook wel eens uitleg geven en eventueel samen de heli afstellen.

Groeten, Wilbert.
 
Hallo Joppiemaster,

Goede uitleg over het afstellen van de heli vind je op internet in het engels.
Vooral de uitleg van Finnless Bob op het helifreak.com forum zijn uitstekend.
Overigens gok ik dat jij uit de buurt van eindhoven komt. Dan kan ik je ook wel eens uitleg geven en eventueel samen de heli afstellen.

Groeten, Wilbert.

helemaal goed,
ik woon in vlokhoven..
samen m'n heli afstellen zou top zijn...
moet wel even nog die onderdelen binnen hebben die nu op de post zijn gedaan... (morgen in huis)

dan pb ik wel even..
ik zou het geweldig vinden als je me er mee zou willen helpen.
 
Joppiemaster,

Ik denk als je bij topic 1 begint heel veel kunt lezen over de king II , alles is wel aanbod geweest in dit draadje.
 
helemaal goed,
ik woon in vlokhoven..
samen m'n heli afstellen zou top zijn...
moet wel even nog die onderdelen binnen hebben die nu op de post zijn gedaan... (morgen in huis)

dan pb ik wel even..
ik zou het geweldig vinden als je me er mee zou willen helpen.
Ha Joppiemaster,
Vlokhoven had ik nog nooit van gehoord.....
Ik denk inmiddels uitgevonden te hebben dat dat een wijk is in Eindhoven:)

Ik zie je PB wel verschijnen.

Groeten, Wilbert.
 
Vraagje, is er iemand die een king2 vliegt met een mx16s?
En zo ja, zou die persoon mij kunnen helpen met de eerste goede instellingen?

Heb hier de topics doorzocht, maar kom niet echt tot een antwoord
 
Ik ken mijn MX12 blindelings inclusief de afstelling op mijn king2 maar toen ik afgelopen winter een mx16 in de vingers had snapte ik niets van de afstellingen..
Dus helemaal hetzelfde zijn die niet. Volgens mij is er is er een appart mx16 draadje op dit forum. DE swash instellingen zijn wel ongeveer hetzelfde..

Benno
 
Hallo allen :)

Heb vorig weekend mijn King 2 binnen gehad! Heb de afgelopen weken deze thread en nog honderden andere internetpagina's doorgelezen, en natuurlijk een hoop tijd op de sim bezig geweest. Vandaag zijn m'n BL motor en HH gyro binnen gekomen, dus ben nu aan het sleutelen.

Heb nog wel een paar (beginners)vragen:

* Kan ik mijn standaard lipo's (1000mAh 10C) gebruiken met de BL motor?
* Mijn staartrotor staat niet haaks op de tailboom. Hoort dit zo? (zie foto's onderaan)
* Zijn er toevallig mensen in de buurt van Dongen (regio Breda/Tilburg) die eventueel in de toekomst 'eerste hulp' kunnen bieden mocht dat nodig zijn? :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Robert.



tail1.jpg

tail2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

ik heb een hele tijd terug een HBK V2 gehad... en nu wil ik er weer eentje hebben naast mijn trex600 om gewoon wat mee gaan gooien :) vorige keer dat ik hier active was, was dit topic rond 100 pagina en nu is het rond 250! dus heb zeker wat gemist inmiddels :) maar even een korte vraag: V2 of V3? wat zal ik nemen? wat zijn de verschillen tussen die 2 behalve dat er bij V3 meteen BL-setje al erop zit? nog andere min/plus punten van V3 tegenover V2? of toch gewoon de v2 nemen?
 
Laatst bewerkt:
Dat van je staart is niet goed, de staartrotoras moet 90° staan t.o.v. je hoofdas. Dus even netjes rechtzetten.

Veel plezier,

Michiel.
 
Back
Top