Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

* Zijn er toevallig mensen in de buurt van Dongen (regio Breda/Tilburg) die eventueel in de toekomst 'eerste hulp' kunnen bieden mocht dat nodig zijn? :)

Hey Robert,

Ik zou eens bij MVC Snoopey aan de Bosweg in Dongen gaan kijken.
Veel dichter bij kan het bijna niet :).
Ben ik trouwens ook lid, en er zijn daar meerdere helipiloten die je wat tips kunnen geven.

Grt,
Eric
 
hallo, ik heb een probleem met het laden van de standaard accu, hij geeft steeds aan battery "goes wrong" dus beide lampjes gaan knipperen... ik heb ook de standaard lader...... alvast bedankt.
 
ja als het rode lampje brandt betekend dat er bijna geen stroom meer op zit
WAT MOET JE DOEN : je moet de baterij eerst ontladen dan proberen weer op te lade en dan moet je nog een keer ontladen en dan weer opladen en dan is hij hoogst waarschijnlijk weer goed het kost tijd maar (O) dan heb je er michien ook wat aan ik ben maar twaalf jaar oud maar ik weet er heel veel over heb je nog vragn meel me gerust
 
vandaag weer geprobeert, nu geeft hij weer de wrong battery fase aan.... ik heb de accu al zo leeg mogelijk gemaakt. (zonder resultaat) iemand anders nog sugesties?
 
Ik was hier al bang voor..
met 1 accu is het lastig uitzoeken waar het probleem nu eigenlijk zit.
Een te lege lipo zal je met een lipo lader nooit meer kunnen opladen.

De standaard lader laad alleen met de balans stekker.
Daar zitten 4 draden aan waartussen elke cel zit.
Dus tussen de zwarte en de volgende draad zit 1 cel en dan tussen die volgende en weer de volgende enz..
Meest waarschijnlijk is een van de draden los geraakt maar dat moet je bijna kunnen zien.
Ook zou je 1 cel te ver leeg kunnen hebben gemaakt en zoals gezegd zal de lader dan niet meer werken..
Met een universeel meter op de 20 volt stand kun je prima over die stekker meten en zo de 3 cel spanningen vinden.. Je moet dus 3x een waarde tussen de 3 en 4 volt vinden.
Onder de 3 volt is te ver leeg. Boven de 4 volt is bijna vol..
Totaal is dat dus 9 volt wat tussen de rode en zwarte draad zit.

Zonder meter en/of ander accu is het dus lastig oplosen..

Benno
 
Ja soms wel maar dat ligt natuurlijk sterk aan de oorzaak.
Gebroken draden kunnen worden gesoldeerd maar solderen aan een lipo is niet heel makelijk en ik raad af dit door een ongeoefende hobiist te laten doen i.v.m. sluiting en zilversoldeer..
Cellen die te leeg zijn hebben meestal zo'n klap gehad dat zelfs als je ze weer hoog genoeg krijgt (langzaam laden op de nc stand gedurende 1 of 2 uren) je de kracht waarschijnlijk nooit meer uit de lipo zult kunnen halen..

Maar misschien is je lader gewoon kapot en dan ligt het dus helemaal niet aan de lipo en moet je daar dus gewoon vanafblijven..

Dus oorzaak zoelen en daarbij de oplossing kiezen..

Benno
 
Een kleine universeel meter kun je bij elke bouwmarkt of hobby shop kopen en hoeft niet meer dan een 10 euro te kosten.
Je vind ze regelmatig ik de 5 euro bak. Een goede universeel meter kost je gauw 40 tot 60 euro en de duurste gaan over de 500 euro..

Oefen wel eerst even met de meter op wat gewone batterijen..

Benno
 
ik heb nu een volt metertje gekocht en bij het op meten op de 20v stand krijg ik dit: rood/blauw: 2,2V blauw/geel: 0,01v geel/zwart: 0,65v rood/zwart: 2,90v dus de accu is kapot ofzo? is er een manier hem nog werkend te krijgen met een andere lader mischien? en het op meten van de lader moet dat ook nog? alvast bedankt.
 
ja dan is je accu wijlen
lipo's die onder de 3v per cel komen kan je meestal af schrijven en met zulke lage spanning als dze helemaal als je die gaat laden heb je kans dat hij opbolt en dan heb je een probleem

Gr. eddie
 
Laatst bewerkt:
oke, dus dan moet ik een nieuwe accu kopen... mr. nice rade me een 1750mah accu aan, ik kan even niet linken want ik internet met een psp... maar wat moet ik doen om dit in de toekomst te voorkomen? vliegen totdat hij met full trottle stopt met hoveren? en dan niet leeg laten draaien? bedankt voor alles...
 
je moet een lipo nooit meer leeg vliegen als 75% van zijn vermogen dus vlieg een minuut of 7 en dan meet je de cellen die niet onder de 3,2v mogen komen of je kijkt hoeveel ma je er inlaad met opladen heb je nog over dan kan je langer vliegen en meet je weer tot je weet hoelang je vliegen kan met je accu ik vloog de king altijd met 2200ma accu's daarmee kon je 2X 7minuten vliegen en had ik ruim over in principe komn ik 2x10 minuten vliegen hiermee
Gr. eddie
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg sinds kort met de King 3.
enige verschil met de king 2 is de canopy, frame, staartmechniek, brushless motor en ESC , iets andere rotorbladen en andere fins.
voor de rest is het bijna het zelfde qua mechaniek van de hoofd rotor.
 
Ik vlieg sinds kort met de King 3.
enige verschil met de king 2 is de canopy, frame, staartmechniek, brushless motor en ESC , iets andere rotorbladen en andere fins.
voor de rest is het bijna het zelfde qua mechaniek van de hoofd rotor.

... ik weet het niet hoor, maar volgen mij noem je zo ongeveer een compleet nieuwe heli op. Wat hou je dan nog over dat niet is aangepast :confused:
 
hallo

ik heb een alum upgrade kit aangebracht aan mijn honeybee king 2.
t probleem is nu, telkens ik gas geef hij eerder naar beneden vliegt in olaats van naar boven! kan er mij iemand helpen AUB?
 
We moeten er vanuit gaan dat je niets aan de zenderinstellingen hebt gewijzigd.

Ik heb juist de alu 'upgrade' vervangen door de originele swash en ik denk dat het komt door de afstelling van je links. De links vanaf de swash-plate hebben nu waarschijnlijk een andere lengte nodig, bij mij was er bij de ombouw ook een behoorlijk groot verschil in benodigde lengte van de links. Je zult de zaak eerst netjes neutraal moeten afstellen...
 
Laatst bewerkt:
ik heb een alum upgrade kit aangebracht aan mijn honeybee king 2.
t probleem is nu, telkens ik gas geef hij eerder naar beneden vliegt in olaats van naar boven! kan er mij iemand helpen AUB?

denk dat dit een kwestie is van je swashplate t.o.v. de pitch van je bladen afstellen.
dus de links wat langer maken/uitdraaien.
zet de orginele swashplate eens terug en kijk hoe de pitch van de bladen is. en vergelijk deze met de alu upgrade stand.
 
Back
Top