Extreme Flight yak 54 88"

Heej John,
Wat ik me afvroeg; heb je met de DA50 nog power genoeg over om eventueel een smoke-installatie te monteren?(naar jouw mening) Ik heb van het weekend een 2.2m Yak-54 gekocht en zit te twijfelen over een DA50 of MVVS58 (ik neig naar de laatste)

ik heb 3w gehad en mvvs gehad. nu draai ik met da en ik zie er heel veel lopen op andere kisten. ze lopen rustiger vind ik en starten beter vind ik. dit is mijn ervaring.
gr john

Ik moet nog een motor tegen komen in deze klasse die rustiger loopt dan de MVVS 45. De DA50's in ieder geval niet. Wel zuigt de MVVS45 slecht aan als de carburateur droog is. In aanzuigen scoort de MVVS in ieder geval niet.
De MVVS58 zit in een heel andere vermogensklasse als de DA50. Die kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

De MVVS58 zit in een heel andere vermogensklasse als de DA50. Die kan je eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

Toch weet ik dat niet, de 58 is wel wat zwaarder, maar zal waarschijnlijk helemaal niet verkeerd presteren op een toestel van dit (rond de 2.2m) formaat. Hij is een stuk sterker dan de DA50, dus kan erg interessant zijn..... (daarom twijfel ik nog een beetje tussen deze 2)

Grt.

Hier een Sukhoi van 2,2mtr met een MVVS 58 voor vergelijk van de prestaties:
[post1]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg zelf ook met de DA 50 op de Yak en voor mij is h'm zeker sterk genoeg, maar als het dan net iets meer mag zijn:de gulden middenweg Brillelli 366GT (60cc). 130gr zwaarder als de DA 50 en net zo sterk als de MVVS 58.
Ik lees alleen maar goede commentaar van alle Brillelli motoren zowel van de 26; 36; 45; 50 en 60cc een 80 en 120cc zijn "in de maak".
De ontstekingen werken op slechts 1 lipo en de lage Dollar-koers is natuurlijk ook weer mooi meegenomen.
check de Brillelli-site: Welcome

De 366GT van mij ligt ergens bij de douane :-(

Ik van dit merk nog niks gehoort , motor ook nog nooit gezien .

Wij verwachten natuurlijk wel een testbericht als hij bij de douane wegkomt .

Mvg Johan

de mijne (brillelli 46gt) wordt met een beetje geluk dit weekend getest, indien niet het weekend erop..

yakmbf5.jpg

@allen,

Ik heb de kist van John mogen bewonderen en zien vliegen afgelopen weekend:cool:.
Helaas allemaal een beetje "out of mine leage" maar het zien vliegen is zekers zo leuk.
Zeker als het kunnen van zoon kist tot het volste benut wordt;).

Er zaten voor mij toch momenten bij als ik had gevlogen dat deze mooie kist in een oogwenk tot brandhout was getransformeerd hhmmmzzz:rolleyes:.

Ik ben benieuwd of ik komend jaar misschien zo hier of daar dit merk kist met een andere motorisering zie vliegen, in iedergeval verschillende krachtbronnen genoeg hier in deze threadt.

Keep up the good work guys:thumbsup: ,

Heino

Laatst bewerkt:
`T is wel een "lelijke"motor als ik het even mag zeggen.

+ dat het feit dat de krukas niet verder naar voren ondersteund wordt doet mij een beetje iel aan, bij een eventuel tik tegen de grond lijkt het mij dat de krukas + lagers een flink klap te verwerken krijgen wat doorzet in hun zitting met misschien wel alle gevolgen van dien.

Meer ook ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Deze motoren zijn allemaal omgebouwde industrie-motoren zoals ze dat ook in de jaren 70 bij de eerste benzine-motoren voor onze hobby deden. De poorting is daarom ook niet ge-optimaliseerd voor onze toepassingen.
Mij is het een raadsel waarom deze motoren zo'n hype zijn in de VS. Iets van een jaartje terug waren er wat discussies op RC Universe over dit merk waarbij zij met kritiek op deze motoren de collectieve verontwaardiging van het amerikaanse volk te verduren kregen.

als ik dan toch een ander dan bekend merk moet kiezen zou ik mijn vertrouwen durven stellen in deze motor :

Hobbycity Online R/C Hobby Store : DL-50 50cc Gas Engine 5.2HP/7200RPM $325.00

in tegenstelling tot de andere chinese motoren hoor je van dit type wel goede reakties.

Alleen jammer dat je door zijn succes wat lang moet wachten tot hij geleverd wordt.

Peter

Heb al genoeg elende met de :snipersmile:chinese plotters gehat .
Wil ik dus ook geen chinees in mijn model zien , in mijn vrijetijd wil Ik vliegen .

Mvg Johan

gelukkig zijn je zender en servo's nog van chinees fabrikaat.

of dacht je dat die in europa door kaboutertjes gemaakt werden ?

Heb al genoeg elende met de :snipersmile:chinese plotters gehat .
Wil ik dus ook geen chinees in mijn model zien , in mijn vrijetijd wil Ik vliegen .

Mvg Johan

Maar ja wat moet je dan in je vliegtuig doen servo's (chinees)
accu's (chinees) en wat nog meer in je vliegtuig zit
en wat te denken van je zender!!!! :rolleyes::puppydogeyes:

Maar ja wat moet je dan in je vliegtuig doen servo's (chinees)
accu's (chinees) en wat nog meer in je vliegtuig zit
en wat te denken van je zender!!!! :rolleyes::puppydogeyes:

Die reacties hat ik al verwacht toen ik op de knop drukte "antwoord versturen"

Jaja de chinesen kunnen ook goed spul maken .

Maar als ze kopieen van iets maken komt er vaak niks goeds bij uit .
Ze maken daar door alleen de markt kapot .

Mvg Johan

Ps: in mijn modellen zit veel "made in taiwan" , dat is nog net niet china . :D

Tis ni omdat er made in china opstaat dat het gemaakt is door chinezen. Ik ken genoeg volk dat productie lijnen opstart in china met techniek en know how uit europa. Het enigste wat die chineesjes dan doen is asambleren en inpakken, puur band werk dus.

Ma soit, back :ontopic:

Grtz Matanza

+ dat het feit dat de krukas niet verder naar voren ondersteund wordt doet mij een beetje iel aan, bij een eventuel tik tegen de grond lijkt het mij dat de krukas + lagers een flink klap te verwerken krijgen wat doorzet in hun zitting met misschien wel alle gevolgen van dien.

Meer ook ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Hoe ie er uit ziet vind ik persoonlijk niet echt belangrijk, zit toch onder de motorkap..

Deze motoren zijn allemaal omgebouwde industrie-motoren zoals ze dat ook in de jaren 70 bij de eerste benzine-motoren voor onze hobby deden. De poorting is daarom ook niet ge-optimaliseerd voor onze toepassingen.
Mij is het een raadsel waarom deze motoren zo'n hype zijn in de VS. Iets van een jaartje terug waren er wat discussies op RC Universe over dit merk waarbij zij met kritiek op deze motoren de collectieve verontwaardiging van het amerikaanse volk te verduren kregen.

Motoren zijn wel volledige aangepast naar onze hobby toe, walbro carb, bowman lagers enz.. Je kan er idd geen slecht woord over vinden op Amerikaanse fora, dus zal het wel meevallen zeker?;-)

Motoren zijn wel volledige aangepast naar onze hobby toe, walbro carb, bowman lagers enz.. Je kan er idd geen slecht woord over vinden op Amerikaanse fora, dus zal het wel meevallen zeker?;-)

Walbro carb zit ook op kettingzagen e.d.;) (voor membramen ga ik gewoon naar een winkel die dat soort apparaten verkopen). Lagers zeggen mij niet zoveel, als ze maar soepel draaien, dat moeten ze in industriele toepassingen net zo goed doen (juist daar). Hans heeft het over de poorten e.d. dat is veel interessanter......

Grt.

Back