Zenders met een vermogen van 1W zijn nieteens bijzonder. Ik ben zelf wettelijk gezien piraat, omdat het weinig verandering met zich mee brengt (je hoeft toch je callsign niet mee te zenden), maar je hebt wel gelijk wat frequentiegebruik betreft.
433MHz en 2.4GHz vallen naar mijn beleving wel mee. Daar zitten de zendamateurs op (maar dat is een uitstervend soort voor zover ik weet), portofoons en dergelijke. En 2.4, tja, dat is helemaal chaos, daar kijkt niemand naar om.
Tja, het is illegaal, maar de pakkans is vrij laag, er zit geen meer overlast aan verbonden dan bij amateurs en als je gewoon even scant voordat je iets aan zet dan kun je 99% van alle ellende voorkomen. Agentschap telekom maakt het echt niet uit als je toevallig een keer een babyfoon wegdrukt
:/
Je moet wel degelijk een callsign meegeven ! (regelgeving

Nee, geen portofoons toegestaan op 433 en 2.4 G (LPD is 'uitgefaseerd' ( (tenzij HAM) en ...
NEE, daar zitten niet alleen Zendamateurs op, maar ook heel andere gebruikers, weer van de soort, bij weg blijven.
Overigens, uitstervend soort ??? In Nederland neemt de populatie wel af, in andere landen is de groei belachelijk te noemen (USA/JP om wat te noemen