Graag tips bij wikkelen CD Rom borstelloos

Ben, dank voor de link, maar die kende ik al. :)
Gebruiker Fishnut heeft in het draadje ook wat resultaten van de EDF64 met cdrom motoren geplaatst, vandaar dat ik ook bovenstaande setup had bedacht. ;) Hij heeft namelijk 6 magneetpolen 22 wikkelingen 24 AWG....misschien dat ik gewoon twee motortjes ga maken...zowel met 12 magneetpolen en weinig wikkelingen als 6 magneetpolen met wat meer wikkelingen.

@ Niels: nog even een vraag, wat bedoelde je precies met het achter de ducted fan monteren van de cd-rom motor? :?
Heb je hier anders misschien een foto van? Of bedoelde je gewoon dat je de motor dan niet in de behuizing voor de motor plaatst maar hier direct achter? Zo ja, hoe gaat de bevestiging dan in zijn werk? :?

Woops, die opagina in de datasheet is blijkbaar offline gehaald :? .

Ik monteer de motor in de spinner van de fan zelf. Dit doe je door eerst een stukje van het oranje plastic buisje in het midden weg te boren, zodat er een grote holte ontstaat. Hier zet je de bell zelf dan in vast.
Op deze manier is de spleet tussen de prop en de stators niet groter geworden.

Als het niet duildelijk genoeg is zoek ik wel een fotootje

Niels

Ja oke dat snap ik...dit stond overigens ook precies zo in die acw datasheet. Maar omdat je in je vorige bericht zei dat een 22.7mm stator met een 26.6mm behuizing niet in de spinner zou passen, vroeg ik me af hoe je het dan anders zou moeten doen.
Maar dit past dus gewoon? :?

Nee en Ja. Het is jou conclusie. Het aantal malen "speed" is niet zo relevant. Uiteindlijk is er maar één manier om te zien of een motor geschikt is, en dat is de speler open maken.

doen we ook morgen proberen te shopen in dortmund naar magneten.
nog een vraagje ik heb gekeken naar die schema's in de lrk groep op yahoo maar welke wikkel metode heeft tot nu toe het meest de goede werking op gelevert met 9 polen. want ik lees het wel maar begrijp niet alles

oke doen we
weet dat ik veel vraag wat waarschijnlijk al besproken is maar ik meende ook gelezen te heben dat 0.3 en 0.5 mm koperdraad het meest gebruikt word ik heb van bijden 10 meter
heb ik dit goed of niet

Begin met 0.5 mm ca. 15 windingen y en 12 magneten en 3 cellen lipo.
Ga dan eens met diverse propellors experimenteren. (en maten in deze regio)

Goed tellen met winden, al is mijn ervaring dat er geen man overboord als je er een winding naast zit.

Marco... dan heb je mooi tijd zat om te wikkelen, windingen tellen, werkt net zo goed als schaapjes.

Vooruit, nog een half uurtje... :lol:

Back