Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
vandaag weer bezig geweest met de flaps, 1 uur schuren maar dan heb je ook wat .
Rechter binnen flap ook scharnieren erin gelijmd en de stuurstang even lang gemaakt. Servo ingesteld met de zelfde uitslagen en de stuur hevel gepositioneerd en verlijmd. 1 vleugel helft erop gezet en testen
Flaps scharnieren en stuurhevels uitgelijnd afgesteld en ingelijmd. Alles aangesloten en afgesteld hier het resultaat.
Nu wachten op de alu hevels voor op de servo´s en dan kunnen ze definitief ingebouwd worden. Verder de flaps nog afwerken en de aansturing voor de linker rolroer.
Hey Gerald,
Of ik het nodig ga hebben weet ik niet. Ben heel erg benieuwd wat de restdruk is als de turbines idle draaien. Maar als ik het nodig ga hebben weet ik dat ze die uitslag kunnen halen[emoji41].
Handboek er even op na geslagen en inderdaad, flaps voor take/off 15deg en voor landing 45deg.
Even snel een graden boog op papier getekend en dat scheelt best een stuk.
Aansturingen van de vleugels zijn klaar [emoji2]. Nog even wat balsa hout halen om de binnen flap in te dekken. En dan kunnen we die afvinken.
Ze waren bij grumania vergeten om een houtklos in het roer te lijmen waar de stuur hevel moet komen. Bij de rechter flap zat hij wel maar bij de linker niet.
Klosje gemaakt en hevels erin gezet.
Beide volgespoten met 2comp lijm en liggen nu te drogen.
Wat kleine dingen gedaan aan de besturing. Hier de pull pull aansturing voor het richtingsroer.
Ruimte gemaakt in de vleugel voor de servo, deze schamte net.
Hoogteroeren wat aangepast.
Servo kabels op maat gemaakt en stekkers eraan geknepen.
Van de week is opzoek naar flexibele brandstofslang voor in de tank. Heb een klunk gedraaid op de draaibank, maar als ik deze aan een festo slang zet vind ik die slang te stug.
Wat gebruiken jullie voor slang aan de klunk? En wat tegen kero kan.
In de tank altijd Tygon, dat kan alle kanten op. Festo is hier zoals je gemerkt hebt veelste stug voor.
Bij grote tanks stukje buis ertussen om te voorkomen dat de klunk naar voren valt.
Tygon heeft de neiging hard te worden na een tijd, zeker als je brandstof zou laten staan in de tanks. ik vermijd dit dus liefst en gebruik sinds een tijd Viton. niet zo makkelijk aan te komen, maar blijft flexibel.