Oh en als het EPS is, i.p.v. ETS, dan is het ook sowieso, i.p.v. zo wie zo....![]()
Dat valt nog te bezien :lol:
Volgens mij is de focus van de EPS meer gericht op de hobby-rijders, wat ik trouwens super vind.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oh en als het EPS is, i.p.v. ETS, dan is het ook sowieso, i.p.v. zo wie zo....![]()
@Pieter: Ik had me wel ingeschreven alleen is het even de vraag of ik het ga redden met alle spullen die nog binnen moeten komen. Dus dat is nog even afwachten. Denk dat ik eind deze week meer weet daarover...
John
Pas op dat je geen appels met peren gaat vergelijken. de Roll-out die jij noemt was volgens mij voor een 13,5T zonder vertiming... Leuk, maar dat is dus niet van toepassing. Met de Vertiming kun je veel meer snelheid toevoegen, en daardoor moet je imho niet te "zwaar" gaan zitten. Ben je echt te ligt kun je altijd nog zwaarder steken....... Vorig jaar reed ik met een 10,5T bijna altijd tussen de 45 en 50mm op de verschillende banen.
Maar onmogelijk is niets ;-) Als het past kan ik met mijn 72T Spur en 65T Pinion, met een band van 46mm een Roll-out maken van 130mm.... En rook
![]()
Mijn X12 10,5T motor staat op -10 (4 dots laag). Mijn Speed Passion 10,5T staat gewoon op +10.
Ik rijd zelf niet met de LRP Regelaar, maar ga met de Tekin in de 1:12 rijden (of de Speed Passion....) Aan deze vertiming sleutel je eigenlijk het meest. Dat heet bij de LRP volgens mij "Boost" en "Feel". Daar kan ik je niet zo gedetaileerd mee helpen.
Veel Clubs hebben in het (huishoudelijk)reglement staan dat je met niet meer dan 1C mag laden. 1C is 1*de capaciteit van de accu. Is dat dus 5000 Mah mag je met maar 1*5A = 5A laden... Sommige clubs stellen geen eisen hier aan....
De Regels voor de Mach zijn nog half in de maak ofzo.. weet ik ook niet precies wat hier nu het eind oordeel over is. Maar voor de EPS is het gewoon 10,5T en de Mach heeft o.a. gezegd hiermee misschien iets anders (13,5T) te willen doen.
Hey John, welkom in de wereld van Electro nerds :lol:
Roll-out: Welcome to GearChart.com
Probeer je banden gewoon zo klein mogelijk te houden in combinatie met je rij-hoogte en gebruik altijd (zo veel mogelijk) de zelfde banden / hardheid. Niet andere banden gebruiken maar gewoon langer of korter of minder smeren.
Dat spul van Mobers vind Joey trouwens het beste.
Verder een advies, kom op de 3e naar Schermbeck (ja is ff rijden, voor ons ook). Dan krijg je 1-op-1 advies in nitro-taal. Of doe gewoon de Masters of Foam mee, daar rijden alle Europese toppers... veel leermomenten dus.
Ok,wist ik niet. volgends de manual van de accu is aangeraden om op 10A te laden en max = 3C. Maar dat "mag" dus overal niet? Wegens veiligheid dan of zo?
met een 13,5T kan je dus met een hogere verplaatsing rijden? omdat deze krachtiger is? ik dacht altijd hoe minder turns hoe meer power. Maar het kan aan mijn "electro onkunde" liggen..![]()
duidelijk, ik zal ook wel verkeerd gelezen hebben op basis van wat die roll-out was... ;-)
maar dan weet ik ongeveer waar ik aan moet denken..
You lost me here... Waar kan je dat dan instellen? in de ESC? of kan je ook iets met de motor doen?
De instellingen die ik daar noem zijn slechts op je motor. Maar timing kun je tegenwoordig op zowel je regelaar als je motor instellen. Alleen de motor laat ik altijd op een Xwaarde staan (zoals hierboven genoemd) en ik pas alleen de Timing aan in de ESC.
ahaa,
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_27778_ra00274-sxx-stockspec-e-091216fv.pdf.
typisch gevalletje van RTFM...
Ok,wist ik niet. volgends de manual van de accu is aangeraden om op 10A te laden en max = 3C. Maar dat "mag" dus overal niet? Wegens veiligheid dan of zo?
Fabrikanten zullen nooit aanraden hem hoger te laden dan 1C dit vanwegen claims enzo... geen idee hoe dit precies zit. Maar Clubs stellen vaak een regel.... Je mag van mij zo hard laden als je zelf wil ;-)
met een 13,5T kan je dus met een hogere verplaatsing rijden? omdat deze krachtiger is? ik dacht altijd hoe minder turns hoe meer power. Maar het kan aan mijn "electro onkunde" liggen..
Een 13,5T is "sterker" dan een 10,5T, maar een 10,5T maakt meer toeren. Zo moet je het ongeveer zien.
Je kunt een 13,5T dus zwaarder verplaatsen dan een 10,5T deze zal minder warmte ontwikkelen bij de zelfde kracht, maar langzamer daaien.
Een 10,5T zul je ligter gaan vertanden om hem "koel" te houden.
Niet alleen een stukje veiligheid maar denk ook aan de capaciteit van het netstroom. Als iedereen 2 accu's op 150 watt staan te laden is de kans groot dat je in het donker moet rijden......
Meer wikkelingen geeft meer koppel maar een lager toeren, minder wikkelingen minder koppel maar meer toeren. Vermogen is een formule van toren x koppel....
Niet alleen een stukje veiligheid maar denk ook aan de capaciteit van het netstroom. Als iedereen 2 accu's op 150 watt staan te laden is de kans groot dat je in het donker moet rijden......
Meer wikkelingen geeft meer koppel maar een lager toeren, minder wikkelingen minder koppel maar meer toeren. Vermogen is een formule van toren x koppel....
Dat snapt Roelof ook wel, daarom geeft hij ook het vermogen aan.10A laden is geen 10A vragen van je net hea ;-) Daar zit nog een geschakelde voeding tussen.
Groet Robert
Een 1 cell lipo laden met 10A is 42Watt.
Met een beetje verlies van je voeding vraag je dan misschien 50Watt van het net![]()
Ik zou gaan kijken of je een achteras van een L4 of een R5 kan vinden want voor deze assen zijn geen wielen meer te krijgen. Volgens mij zitten deze met twee boutjes vast en de huidige 1/12 wielen zijn allemaal driegaats. De voorvelgen gaan wel zo passen. De lagermaten zijn nog steeds hetzelfde dus die kan je zo bestellen.
Je kan zowel op asfalt als tapijt rijden, geen probleem. Bandjes hangt er vanaf waar je gaat rijden. Dat kan nog wel eens verschillen per baan en dat geld ook voor smeermiddel.
Beide type auto's zijn T-bar auto's en het makkelijkste zou je dan de saddle-pack lipo's van speedzone kunnen kopen. Dat zijn eigenlijk de enige die in een T-bar auto past.
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom koop je zulke oude chassis om ermee te rijden. Deze horen eigenlijk in een vitrine als "vintage" pronkstukken.