Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Begin zelf al te denken, dat misschien binnenin het voorste diff iets mis is. Aangezien het een kwart draait en dan blokkeerd.
Waarschijnlijk door het breken van de gearbox,dat er binnenin iets niet juist zit.
Hopelijk kan iemand me helpen voor ik,nodeloos het diff uit elkaar haal voor niets misschien.

Ruudxd, zonder het diff gaat het pinion perfect,dus dat is het al niet.
En ik heb alles er terug ingestoken in de nieuwe gearbox zoals het er is uit gekomen. Het past er gewoon in zonder ringetjes ofzo er tuusen te moeten doen.

Bedankt ruudxd,loopt inderdaad binnen aan. Heb het pinion er even uitgehaald,en het diff er zo in geplaatst en dan draait het ook niet. maar nu zie ik het probleem... men diff zit tot tegen het rollement waar de pinion inzit. Hoe kan ik dit oplossen? Zou de nieuwe gearbox dan niet goed zijn?

Het is opgelost,weet nog altijd niet hoe het komt,dat het diff tegen het rollement kwam...
Maar het is echt allemaal wel nipt binnenin

Het zal je maar overkomen...!

Vandaag eventjes gaan rijden,een plekje waar ik altijd ga rijden dicht bij huis,om de buggy te testen dat nu alles eindelijk gemaakt is.
Alles was dik in orde en reed terug zoals het moet,kom ik op een stukje waar wat hoog gras is (zoals vele stukjes daar) zit daar toch een dikke betonblok in de grond zeker,met volle snelheid op 4s !!!:frustie:

Hem terug naar mij laten rijden,en ja hoor...chassis vooraan omhoog geplooid en alle schroeven onderaan eruit waar de gearbox mee vastzit,alles weer kapot,wat net terug gemaakt was :confused:

Morgen de nieuw stukken maar terug bestellen zeker,hoeveel pech kan je hebben...

Het zal je maar overkomen...!

Vandaag eventjes gaan rijden,een plekje waar ik altijd ga rijden dicht bij huis,om de buggy te testen dat nu alles eindelijk gemaakt is.
Alles was dik in orde en reed terug zoals het moet,kom ik op een stukje waar wat hoog gras is (zoals vele stukjes daar) zit daar toch een dikke betonblok in de grond zeker,met volle snelheid op 4s !!!:frustie:

Hem terug naar mij laten rijden,en ja hoor...chassis vooraan omhoog geplooid en alle schroeven onderaan eruit waar de gearbox mee vastzit,alles weer kapot,wat net terug gemaakt was :confused:

Morgen de nieuw stukken maar terug bestellen zeker,hoeveel pech kan je hebben...

Zo was er op het Arrma forum eentje waar een complete Amerikaanse pick-up truck overheen is gereden...op een rustig stukje weg...

Balen, en toch maar eens uitpluizen dat gras volgende keer...

Dat is wel vervelend man... Aardige klap geweest. Kan je er foto's van online zetten?

Nee,je zag ook nie veel. Enkel dat de neus omhoog stond.
Hieronder foto,s van hoe hij nu is. Hij is al terug hersteld...

Zo was er op het Arrma forum eentje waar een complete Amerikaanse pick-up truck overheen is gereden...op een rustig stukje weg...

Balen, en toch maar eens uitpluizen dat gras volgende keer...

Die zal helemaal niet meer te herstellen zijn.
Daarstraks hem terug gaan testen daar,en inderdaad toch maar even alles gecheckt,en nog een ijzeren staaf gespot ook...

Ik vrees dat ik toch voor een nieuw chassis staan,heb het wat terug geplooid,maar staat ook een beetje naar rechts en dat krijg ik er niet meer uit. Ongeveer een 2mm,dus alle onderdelen gingen er niet meer moeiteloos op.
Bovenaan heb ik tussen een arm een schim zelfs moeten van tussen laten.

Als het het weer slecht word dat je niet meer kan rijden,ga ik proberen om het er uit te krijgen,lukt het niet dan word het een nieuw chassis.

Dat even allemaal terzijde,wil ik het even hebben over de schroeven met zeskant.
Man,je mag er geen kracht op zetten of de kop draait door,zelfs als je nog geen kracht zet,ni normaal. Je hebt dozen schroeven nodig. Ligt het nu aan mij,of is dit bij jullie ook zo?

En dan wil nog even een dikke pluim geven aan de winkel waar ik ga,omdat ze ze alles op voorraad hebben,zelfs 2 gearboxen kunnen halen op bijna geen week. http://www.modelbouw-baillien.be
Ze vullen alles direct terug aan,geluk dat ik zo'n winkel op 20min van mij heb.
En ze beantwoorden graag al mijn vragen :thumbsup:

Bijlagen

• IMG_1369.JPG
    IMG_1369.JPG
    136,5 KB · Weergaven: 201
  • IMG_1370.JPG
    IMG_1370.JPG
    107,4 KB · Weergaven: 184
  • IMG_1366.JPG
    IMG_1366.JPG
    136,4 KB · Weergaven: 187
  • IMG_1368.JPG
    IMG_1368.JPG
    98,5 KB · Weergaven: 175
Mooi om te horen dat de Arrma importeur voor de Benelux eindelijk het licht heeft gezien!

Dat was drie jaar geleden helaas anders.

De 1/8 wagens zijn ook dermate populair dat de shops ook wel moeten!

Dat is zeker balen!
U kan hem nog proberen in de bankschroef recht te drukken als eer geen kick up op het chassis zit, maar een zwakke plek blijft het.
Wat voor schroevendraaiers gebruikt u?

Ik heb had al jaren nog bitset van proxxon in mijn camionet liggen.
Dus die konden nu dienst doen,wat wil zeggen dat ik geen schroevendraaiers gebruik.
De bits zijn nieuw,en het zijn de schroeven waarvan de kop kapot gaat,aan de bits is dus niets te zien.

De pasvorm is wel goed?
Zijn het metrische bitjes?
Ik had ook goedkopere schroevendraaiers en bitjes, maar sinds ik over ben op EDS en Hudy draai ik vrijwel nooit meer iets dol.

Metrische maten?
Heb het proberen op te zoeken,maar nog niet wijzer over dat.

Is merk proxxon,ken ik zelf niet echt. Had ik nog van men vorige baas.
Maar passen volgens mij wel goed.

Maar er word toch verondersteld,dat als ik een inbus sleutel,van 2mm neem dat eender welk merk er toch zou moeten inpassen.

Proxxon is Duits, dus hoogstwaarschijnlijk wel metrisch. Moet op de bithouder staan de bijbehorende maten. Proxxon is in de regel goede kwaliteit gereedschap.

Maar wat is metrische maat? Proberen te googlen,maar vind daar ni veel over...
Moet zegge,ik heb wat kennis van gereedschap door men job,maar dat merk kende ik toch niet,ma je kan ni alles kennen natuurlijk.

Ik heb zeskant afmetingen nodig van 1,5 t/m 3mm voor men buggy,dus als dat op het gereedschap staat,heb je toch de juiste,of is er nog iets van een bepaalde maat waar ik over zien? En de bits passen perfect eigenlijk...
Maar heb er eens bij men handelaar waar ik ga andere genomen,die ga ik morgen toch maar eens proberen...

Vandaag na een hele lange tijd weer mijn autos onder het stof vandag gehaald. Ik heb een nieuwe Gopro en wilde de ingebouwde stabilisator testen. Na jaren gereden te hebben met de E-revo 1/8 en 1/16 en de Rustler en Hoi Savage Flux en XS, zijn mijn favo auto's nu toch wel echt de Kraton en Vorza.

Geen spectaculair filmpje, maar dat geluid van die tandwielen en koppel is gewoon heerlijk!

Metrisch betekent Europese maten. In dit geval een afgeleide van de meter: Millimeter.

De GoPro 5 heeft geen ingebouwde stabilisatie, maar een softwarematige. Zelf op oudere GoPro's gebruik ik de Adobe warp stabilizer in de post!
Kost aardig wat tijd, dus ben benieuwd wat de nieuwe optie toevoegt. Filmpje ziet er goed uit!

Helaas wij weer de overbekende Arrma 1/10 pech: blijkt het oude differentieel weer in een recent gekochte wagen te zitten. Ff crossen in de duinen op 2S: kromme aandrijfas (dogbone) en een diff vol met gruis. Overduidelijk de kleine shimms, dus oude type.
Wordt dus weer een "maintenance" setje aanschaffen en 300 boutjes terug erin draaien [emoji12]

Niks spijtig, is bekend probleem bij Armma voor de BLX en oude mega wagens. Het "maintenance" set voor de dif bevat andere onderdelen dan de huidige, dat zegt al genoeg.
De shimms zijn groter onder de sataliet tandwielen. Die vangen de krachten beter op

Daar ben ik weer, m'n Arrma is inmiddels weer helemaal in elkaar gezet en rijdt prima. Ik heb er Pro Line banden onder gezet, echter is een band flink uit balans.

Is dit iets waar ik zelf iets aan kan doen of is dit een garantiekwestie? Ik heb denk ik +/- 500 meter gereden met de band.

Laatst bewerkt:
Back