Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Goedemiddag,

Na lang nadenken tussen een VTail & een Hexacopter.
Heb ik gekozen om een VTail te maken, mijn vraag was eigenlijk voor welke motor ik moet kiezen waarmee ik verder kan bouwen aan mijn setup.
Ik twijfel tussen 2 motoren:
De COBRA 2204 1960KV & de NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 235W.
Daarnaast wil ik gebruik maken van de NAZE32.

Graag jullie reacties en misschien tips.

Gr. Julian

Welk frame heb je? Deze mini? Lynxmotion - Hunter Mini VTail Hardware Only Kit

MVT-KT.jpg

Naze32 is geschikt voor een V-Tail en ondersteund ook de motor-settings daarvoor, ik heb zelf een Dailfonzo Hunter VTail 500 met een naze32 acro.

Op het DF-500 frame wat uiteraard wel groter is als de mini die jij wil maken (denk ik?) zitten 4x Sunnysky X2212 980kV motoren icm 9 inch Graupner e-props.

Wat ook leuk is, de DF 400 heb ik de files ergens om 3D te printen en ook is er een mooie 3D body..:cool:

674x501_969861_869974_1363228497.jpg

Goedemiddag,

Na lang nadenken tussen een VTail & een Hexacopter.
Heb ik gekozen om een VTail te maken, mijn vraag was eigenlijk voor welke motor ik moet kiezen waarmee ik verder kan bouwen aan mijn setup.
Ik twijfel tussen 2 motoren:
De COBRA 2204 1960KV & de NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 235W.
Daarnaast wil ik gebruik maken van de NAZE32.

Graag jullie reacties en misschien tips.

Gr. Julian

@FGRacer, ik wil zelf een frame gaan 3D printen en ontwerpen.
Icm welke motoren gebruik je de NAZE?

@FGRacer, welke is er dan beter de Sunnysky X2212 980kV of de Cobra 2204/32 1960kv?

We zullen toch echt eerst de maten van je frame nodig hebben om te bepalen welke motoren je nodig zou hebben. maar aan je vraag te zien welke motoren je wil gaan gebruiken 1000kv of 1960kv maak ik op dat je nog redelijk nieuw bent in deze wereld. Ik zou je dus maar eerst goed gaan inlezen hoe je motoren bij je frame kiest en daarbij weer je props..

Kijk aankomende week even bij Menno op de site van Multirotorparts.nl daar komen diverse nieuwe motoren beschikbaar van Cobra, voor iedere maat frame zit er wel een goede, goedkope en geschikte versie tussen, en inderdaad het hangt er vanaf hoe groot je frame gaat worden in verhouding tot de te kiezen motoren.;)

De 1960 motoren bv zijn erg klein en geschikt voor een mini, de 980's zijn voor een groter 500 frame zoals een VTail 400 of 500.

En de mini als voorbeeld..

Afgelopen middag aardig wat ingelezen, mijn keuze gaat uit naar een frame met ongeveer de formaten van een 500 (misschien iets kleiner)
En ben er denk ik uit welke motoren ik ga kiezen icm met 8" props en 4S lipo.

Ik hoop alleen dat deze binnenkort weer op voorraad zijn, het zal gaan om de SunnySky 980's.
Heb ook op internet afgezocht waar ik deze het beste kan bestellen alleen durf het niet echt aan om deze in het buitenland te gaan bestellen. Misschien iemand nog tips?

Menno krijgt deze week de Cobra 2217 950kV binnen, die zijn zeker net zo goed als de SunnySky's, te bestellen binnen Nederland en binnen een dag in huis.:D

2217-950%20adapterless-800x600.JPG

Geen probleem, zijn gaan rond de 27 euro p/s kosten, ietsje duurder als de Sunny's maar geen gezeur met invoerrechten en alle andere onzin.8)

Menno is hier ook actief dus als je nog meer vragen hebt dan kan je hem altijd een pb sturen...

Ik zal aankomende week mijn dumpfile van de naze32 settings van de DF 500 hunter VTail plaatsen, dan heb je alvast een redelijke basis voor jouw setup.;)

Hier nog een foto die ik online gevonden heb om het verschil in grootte aan te geven van een mini en een 500 frame..

Foto-A7DEC8JY-D.jpg

Laatst bewerkt:
Gaat dit werken ??

Ik heb een frame van Hobby King de S 650

Ik heb lipo's 4s 5000 mA

motor weet ik nog niet maar ik denk aan de NTM 35-30 910 kv

en draai met ?? naza lite.

kom ik hier mee weg??

Joop

Bedankt allemaal voor de hulp tot nu toe. Ik ben ermee aan de slag gegaan.
Zo heb ik nu de volgende onderdelen bij elkaar gezocht:
Flight controller: MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module
Speed controllers: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
Motoren: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 286w
Deze motoren zijn nog niet definitief. Maar in een filmpje van bigbenx34 raadde hij die motoren aan. Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten bij het kiezen van motoren.
Ontvanger: FrSky D8R-II PLUS 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery
Afstandsbediening: Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 (No Module)
Accu: Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR)
Module: JR Transmitter Telemetry Module Aloft Hobbies
Passen deze onderdelen allemaal goed samen?
Ook heb ik een ontwerp gemaakt. Ik kon dit niet als afbeelding hierin krijgen, maar wel als pdf: https://www.dropbox.com/s/g8j7ytl3yzq62ci/Ontwerp + schema.pdf?dl=0
Dit is op A4 formaat en dan op schaal: 1 centimeter op de tekening is 2 cm in het echt. Op de quadcopter ziet u een aluminium plaat waar de flight controller, gps module en de ontvanger zitten. Rechts ernaast staat nog een aluminium plaat die eronder komt waaronder de accu komt. Op de tweede pagina heb ik een schema gemaakt van de kabels, van waar naar waar ze moeten lopen. Ik hoop dat dit klopt. Ik heb hierbij dezelfde afkortingen en kleuren gebruikt.
Het gewicht van de quadcopter heb ik ook berekent:
Flight controller: 32 g
Speed controllers: 4 x 22 g = 88 g
Motoren: 4 x 57,6 g = 230,4 g
Ontvanger: 12,4 g
Accu: 157 g
32 + 88 + 230,4 + 12,4 + 157 = 519,8 g. Ik heb hierbij nog niet het gewicht van het frame. Dit wil ik gaan maken van MakerBeam aluminium. Het gewicht van de balkjes is 0,136 g x 300 + 0,136 x 29 = 44,744 g. Dit plus het andere gewicht is 564,544 g.
Het enige gewicht wat nog mist is het gewicht van de 2 aluminium plaatjes, het klittenband en de kabels en bevestigingsmateriaal. Wat voor propellers heb ik dan nodig?
En wat kan ik het beste als volgende doen?
Alvast heel erg bedankt,
Joris

Hier zou ik een andere voor zoeken.
Discharge rate is 1C dus in dit geval 2.6A en het stroomverbruik is vele malen hoger.
Deze lipo is voor zenders en ongeschikt voor aandrijving.
Je hebt een lipo nodig die 30C of meer is.
Met 8X4E props kom je op 4X9= 36A totaal volgens motor specs met een 3S lipo.
De trekkracht van de motoren bereken ik op ongeveer 4X560 gram=2240 gram maximaal.;)

Laatst bewerkt:
Back