Bedankt allemaal voor de hulp tot nu toe. Ik ben ermee aan de slag gegaan.
Zo heb ik nu de volgende onderdelen bij elkaar gezocht:
Flight controller:
MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module
Speed controllers:
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
Motoren:
NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 286w
Deze motoren zijn nog niet definitief. Maar in een filmpje van bigbenx34 raadde hij die motoren aan. Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten bij het kiezen van motoren.
Ontvanger:
FrSky D8R-II PLUS 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery
Afstandsbediening:
Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 (No Module)
Accu:
Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR)
Module:
JR Transmitter Telemetry Module Aloft Hobbies
Passen deze onderdelen allemaal goed samen?
Ook heb ik een ontwerp gemaakt. Ik kon dit niet als afbeelding hierin krijgen, maar wel als pdf:
https://www.dropbox.com/s/g8j7ytl3yzq62ci/Ontwerp + schema.pdf?dl=0
Dit is op A4 formaat en dan op schaal: 1 centimeter op de tekening is 2 cm in het echt. Op de quadcopter ziet u een aluminium plaat waar de flight controller, gps module en de ontvanger zitten. Rechts ernaast staat nog een aluminium plaat die eronder komt waaronder de accu komt. Op de tweede pagina heb ik een schema gemaakt van de kabels, van waar naar waar ze moeten lopen. Ik hoop dat dit klopt. Ik heb hierbij dezelfde afkortingen en kleuren gebruikt.
Het gewicht van de quadcopter heb ik ook berekent:
Flight controller: 32 g
Speed controllers: 4 x 22 g = 88 g
Motoren: 4 x 57,6 g = 230,4 g
Ontvanger: 12,4 g
Accu: 157 g
32 + 88 + 230,4 + 12,4 + 157 = 519,8 g. Ik heb hierbij nog niet het gewicht van het frame. Dit wil ik gaan maken van MakerBeam aluminium. Het gewicht van de balkjes is 0,136 g x 300 + 0,136 x 29 = 44,744 g. Dit plus het andere gewicht is 564,544 g.
Het enige gewicht wat nog mist is het gewicht van de 2 aluminium plaatjes, het klittenband en de kabels en bevestigingsmateriaal. Wat voor propellers heb ik dan nodig?
En wat kan ik het beste als volgende doen?
Alvast heel erg bedankt,
Joris