Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

De test gegevens van die motor staan er bij in dit geval makkelijker kan niet.;)

8x4 - 11.1V / 100W / 9.1A/ 0.54kg thrust
8x4 - 14.8V / 116W / 14A / 0.82kg thrust
9x6 - 11.1V / 149W / 13.6A / 0.73kg thrust
9x6 - 14.8V / 285W / 19.6A / 1.05kg thrust

De test gegevens van die motor staan er bij in dit geval makkelijker kan niet.;)

8x4 - 11.1V / 100W / 9.1A/ 0.54kg thrust
8x4 - 14.8V / 116W / 14A / 0.82kg thrust
9x6 - 11.1V / 149W / 13.6A / 0.73kg thrust
9x6 - 14.8V / 285W / 19.6A / 1.05kg thrust

ja dat had ik gezien.;)

Na nog eens onderzoek te doen op internet ben ik er achter gekomen dat alle Lipo's die ik had uitgekozen niet werken. Mijn motors max 20A per stuk, dus 4x 20A = 80A totaal, trekken veel te veel A's voor al die batterijen. Hier heb ik een nieuw lijstje opgesteld van batterijen die het wel aan kunnen. Mijn vraag is welke is de beste van de 3s en welke de beste is van de 4s (voor mijn doeleinden)

3s
1. [zippy compact (3s) 4000 mAh, discharge 25C, peak discharge 35C] ZIPPY Compact 4000mAh 3S 25C Lipo Pack (EU warehouse)
2. [zippy flightmax (3s) 2200 mAh, discharge 40C, peak discharge 50C]
ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 40C (EU warehouse)

4s
1. [zippy compact (4s) 4000 mAh, discharge 25C, peak discharge 35C] ZIPPY Compact 4000mAh 4S 25C Lipo Pack (EU Warehouse)
2. [turnigy (4s) 3000 mAh, discharge 30C, peak discharge 40C] Turnigy 3000mAh 4S 30C Lipo Pack (EU warehouse)

ik wil dus van elk eentje

veel dank

Ik zou eerst maar eens een een setup uit kiezen en daar de stroom van berekenen.
Ik zie nu alleen maar lijstjes waar we de beste uit moeten kiezen.
Daar zijn verschillende meningen over maar je zult daar zelf uit moeten kiezen.

ja dat had ik gezien.;)

Mijn motors max 20A per stuk, dus 4x 20A = 80A totaal, trekken veel te veel A's voor al die batterijen. Hier heb ik een nieuw lijstje opgesteld van batterijen die het wel aan kunnen. Mijn vraag is welke is de beste van de 3s en welke de beste is van de 4s (voor mijn doeleinden)

Hoe heb je dat berekend dan.;)

Ik zou eerst maar eens een een setup uit kiezen en daar de stroom van berekenen.
Ik zie nu alleen maar lijstjes waar we de beste uit moeten kiezen.
Daar zijn verschillende meningen over maar je zult daar zelf uit moeten kiezen.

Hoe heb je dat berekend dan.;)

staat bij de motor specificaties. de setup heb ik dus ook al uitgekozen, het gaat alleen over de batterij

Voorlopige inschating.
Bij 3S zit de stroom per motor tussen 6 en 10A
Bij 4S zit de stroom per motor tussen 5 en 18A
De kleinste lipos van 3S en 4S kunnen het dus makkelijk aan.
Voor langere vliegtijden kan je de grotere proberen maar de praktijk zal pas aantonen wat voor jouw het beste is.;)

Even naar het juiste topic:

Hier mijn lijstje wat ik wil aanschaffen.
Wat ik wil is in de toekomst fpv kit en een gimbal.

Dit is mijn setup zoals ik denk dat hij goed zou moeten zijn

Frame: H550 V3 Glass Fiber Hexcopter Frame 550mm - Integrated PCB Version (EU Warehouse)
Controller: NAZA-M V2 - Compact Designed Multirotor Autopilot System | DJI
Esc 4s geschikt: Afro ESC 20Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) (EU Warehouse)
Motoren 4 s geschikt: MT2213-935KV MultiStar Motor and Propeller Combo 10-4.5 CW CCW (EU Warehouse)
Lipo in eerste instantie 3S: ZIPPY Compact 4000mAh 3S 25C Lipo Pack (EU warehouse)
Zender:Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 (No Module) (EU Warehouse) of Spektrum DX6i DSM X 6 kanalen zender + AR610 ontvanger mode 2

Graag eventueel jullie ervaring of advies gevraagd

Ik had gekozen voor de naza, maar vind het ook super om zelf het 1 het ander te doen met software.
Komt dan de multiwii pro + gps goed uit. Hoe is jullie ervaring met de hold functie en return to home functie van de multiwii?

Hierbij ook mijn setup, ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie iets anders zouden doen?

[/url]

Die setups lijken allemaal veel op elkaar.
950kv 20A 50 gram motor
9X4.5prop
30A regelaar.
4500mA 30C lipo

Soms kv wat hoger met een cel minder prop iets kleiner.
Dat maakt niet heel veel uit wat prestatie betreft.

Overige apparatuur kan ik weinig over zeggen.
Is smaak en merk en budget gebonden.
Info opzoeken op het forum is dan de manier.

Dat je met een cel meer vaak een iets kleinere prop nodig hebt.
Of.
Dat je met een cel meer een motor met iets lager kv nodig hebt.
In beide gevallen kom je weer op bijna het zelfde vermogen uit.
Met een 8X5 prop heb je wat minder thrust wat bij een lager vlieggewicht mischien weer beter of stabieler vliegt.
In een lijstje met voor een bepaalde motor geschikte props zullen de grootste props de meeste thrust geven.
Dan zal het stroom verbruik ook het hoogste zijn.
Het is altijd zoeken naar de beste compromis.;)

hallo iedereen!

na de bouw van mijn 80cm catamaran ben ik van plan om een leuke quacopter te gaan bouwen. nu vind ik het moeilijk om een setup te zoeken, want ik heb weinig ervaring met deze dingen. ik heb wel ervaring met de blade nano cpx. de bedoeling is om een niet te dure quad te bouwen, hoofdzakelijk bedoeld om wat te filmen, fpv, en ook graag een groot bereik. zoiets als een dji phantom ofzo. dus nu is de vraag: wat voor frame heb ik nodig, of is er iemand anders die zoiets bouwt? de bouw is niet voor direct, maar ik informeer maar eens.

mvg toon

Lego drone!

Wij, Laurens en Bram, zijn twee middelbare scholieren in 6VWO die voor een profielwerkstuk een quadcopter gaan maken. We waren compleet nieuw in de ‘dronewereld’ maar hebben ondertussen al een redelijke basiskennis van drones, alleen hebben we nul praktijkervaring.
Vandaar dat we via deze post willen vragen of mensen met praktijkervaring willen kijken of deze combinatie van onderdelen gaat werken.

Het frame hebben we al gemaakt van lego;
LbMXtmsh5SmtqoQfer9MVRPOt0mnFW1Bo-_1K3InN4CxGmAQsLObW_7wHDzBLNYPjrLNQmuH94XFKH8ni3QhITCX0L_Ll2vNglnIq2cU8IR5IL3Z3StHUm_LZcLg1a4HqQ

Afmetingen zijn 400mm bij 400mm en hij weegt 290gram.

De flight controller komt in het midden (in de holte) te zitten. De lipo komt bovenop het midden te zitten. De ESC’s maken we aan de zijkant van de armen vast en de motoren komen mbv een motor mount aan het einde van de armen. Wat voor motor mounts we gaan gebruiken weten we nog niet.
We hebben al een GoPro HERO3+ Black Edition samen met een mount en trillingsdemper. Een gimbal hebben we dus niet meer nodig.

Dit zijn de onderdelen die we op het oog hebben;

● Frame
Zelfontworpen van Lego; 400mm, 290gram
● Control board
Hobbyking KK2.1.5 Multi-rotor LCD Flight Control Board With 6050MPU And Atmel 644PA
● Gyro
Zitten bij het control board
● ESC
Turnigy TY-P1 25Amp HEXFET Brushless Speed Controller
● Motoren
NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 286w (short shaft version)
● Propellers
10x4.7 SF Carbon Fiber Propellers
● Accu
Turnigy 5000mAh 3S 25C Lipo Pack

Zijn deze onderdelen goed? En hebben jullie een idee voor een motor mount?
Suggesties zijn erg welkom! =)

je kan ook de nieuwe multistar lipo's proberen, heb daar veel goeds over gehoord qua vliegtijden
Belastbaarheid is wat minder maar op de een of andere manier hebben ze de verhouding tussen gewicht en capaciteit zo een 20% verbeterd en dat is bij multicopters heel belangrijk.
Kijk maar eens naar het verschil met andere 5200mAh lipos.
Vooral die met hele hoge C waarden zijn een stuk zwaarder.;)

Ja zou ook voor de Multistars gaan....of wat kleinere lipo's voor een dergelijk frame (3000-4000mah). Ik neem aan dat jullie de blokjes goed gaan vastlijmen :-), leuk project :D

Misschien een soort mount gebruiken als de Rotorbits.

51416s5(1).jpg

Of toch gewoon gaan boren in de lego plaatje en dan zorgen dat de schroeven erin vallen zodat je daarna het plaatje gewoon nog kan klikken.

Beste forumleden,

Nu na weken lang zoeken op het internet ben ik veel wijzer geworden. Ik heb mijn hele quad setup klaar, het enige (best wel belangrijke onderdeel :)) waar ik nog niet echt uitgekomen ben, zijn de motors. Ik had NTM prop drive series 28-30 900kv 300w op m'n lijstje staan maar de kwaliteit van die dingen schijnt buitengewoon slecht te zijn.
Dus mijn vraag is, wie oh wie heeft een goede aanrader voor motor voor een quad van in totaal 2 kg. Ik wil kunnen vliegen op 4s en 3s en ik heb nu 10x4,5 SF props in gedachte maar dat kan ik zo veranderen. Ik heb ook 30A afro esc Simonk in m'n Hoofd. Ik zag zelf de turnigy 2836/8 1100kv motors voorbij komen maar misschien heeft iemand nog een betere/vergelijkbare optie. Mijn budget voor de motors is zo'n €15 per stuk.
Ik weet dat dit heel veel gevraagd is maar ik heb vertrouwen in de expertise van dit forum.

Alvast veel dank voor uw tijd,

Back