Een nederlander, duitser en belg zitten tijdens de schafpauze op de bouwplaats boven op de toren die ze aan het bouwen zijn. De Nederlander maakt zijn boterhambakje open.. boterham met kaas. "Verdomme, ik krijg al 25 jaar lang van die smerige stinkkaas op m'n brood, ik ben het nu echt zat, als ik morgen weer kaas op m'n brood heb, spring ik van de toren af, wat ik je brom". De duitser maakt z'n bakje open, "verdamd noch mal, shon wieder leverwurst. Ich ben het ook zat, als daar morgen weer leverwurst op m'n boterham zit, spring ik met je mee". De belg kijkt dit aan en maakt zijn bakje open. "Bah jam.. zelfde verhaal wat mij betreft, ik ben die jam ook spuugzat, als er morgen weer jam op m'n brood zit, spring ik ook".
De volgende dag zitten ze er weet met z'n drieen. De nederlander maakt z'n bakje open, kaas. "Ok nu ben ik het zat, dat wijf doet altijd kaas op m'n brood, ik spring". Dus hij springt van die flat af, morsdood. Dan de duitser.. je raad het al, shon wieder leverwurst.. dus die springt ook.. morsdood.
Dan de belg, bakje open en ja hoor, pindakaas. Hij is het ook zat, bovendien hebben de andere mannen zich wel aan hun woord gehouden, dus hij springt ook. Morsdood.
Een week later staan de drie vrouwen van die mannen op de begrafenis met elkaar te praten. De nederlandse "ik snap er helemaal niets van, als Fred iets anders op z'n brood had gewild, had hij het maar hoeven zeggen en dan had hij er iets anders op gekregen, ik dacht juist dat hij kaas lekker vond". "Ja", zegt de duitse vrouw, "ik snap het ook niet, ik had ook wel jam, pindakaas, enzovoort in huis gehad". Waarop de belgische vrouw heel hard gaat huilen.. "wat is er" vragen de andere vrouwen.. "nou... ik snap het ECHT niet, sjefke smeerde elke ochtend z'n brood zelf".
Zit een man in een bar hard te zuipen.. komt er een ander man binnen. "Zeg wat drinkt u daar eigenlijk?" "Nou meneer, dat is heel bijzonder spul, als je daar maar genoeg van drinkt, kun je vliegen". "Je loopt me in de maling te nemen". "Nee hoor, echt waar, met dit spul kun je vliegen, wacht ik zal het je laten zien". Dus beide in de lift naar de hoogste verdieping, alwaar de dronken man zonder vrees pardoes van het gebouw afstapt.. in eerste instantie valt hij, maar dan, ja hoor, het is echt waar, hij vliegt! Een looping, beetje rollen, meskanten, enzovoort.. de man land keurig naast de andere man op het dak.
Dus beiden naar beneden, de andere man helemaal opgetogen.. "barman, doe mij hetzelfde".. dus hij zet het op een zuipen en als hij 'm heeft hangen "kom op, we gaan naar boven, nu ga ik ook vliegen!". Dus beide mannen naar boven, stapt de andere man van het gebouw af.. hij stort recht naar beneden en vol met z'n smoel op de stoep. Morsdood. De man boven lacht even en stapt weer in de lift naar beneden. In de bar "barkeeper, doe mij nog een biertje", met een big smile. Zegt de barkeeper: "tsjonge wat ben jij toch een enorme klootzak als je dronken bent, superman!".