Het Multiplex Twinstar 2 topic

goedemiddag

Heb gezocht maar kan het niet vinden!
Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de motormounts in de gondel te lijmen?
ben meerdere winkels afgeweest voor lijm en kan nergens wat geschikts vinden,dus ben benieuwd waar jullie het mee lijmen!!
het moet namelijk wel goed vast;)

alvast bedankt
 
goedemiddag

Heb gezocht maar kan het niet vinden!
Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de motormounts in de gondel te lijmen?
ben meerdere winkels afgeweest voor lijm en kan nergens wat geschikts vinden,dus ben benieuwd waar jullie het mee lijmen!!
het moet namelijk wel goed vast;)

Ik heb alles gelijmd met de cyano van Multiplex (Zacki ELAPOR). Wel oppassen je moet vlug zijn.

Jos
 
bedankt

heb ze gelijmd;) kom nu het volgende probleem tegen,bij iets meer als half gas beginnen de
outrunners de motormounts te raken.
kan door de trekkracht de motor mounts iets gaan vervormen zodat ze elkaar raken?
iemand ervaring met dit probleem?

alvast bedankt
 
bedankt

heb ze gelijmd;) kom nu het volgende probleem tegen,bij iets meer als half gas beginnen de
outrunners de motormounts te raken.
kan door de trekkracht de motor mounts iets gaan vervormen zodat ze elkaar raken?
iemand ervaring met dit probleem?

alvast bedankt

Heb met de outrunners die ik gebruik geen last!! Ik heb wel de ribben die in de mounts zijn, weggeschuurd (met Dremel) en er is nu genoeg speling.

Jos
 
die ribben heb ik ook weg moeten schuren om de outrunner te laten passen,het past ook allemaal maar net!pruts aankomend weekend nog wel wat!!

vliegen jullie met 1 of 2 lipo's?
 
... ik heb afgelopen zondag mijn TS II verloren.
Op een meter of 100 hoog verloor ik controle en hij ging er vandoor. We vonden 'm een stuk verder in een veld. Hij was blijkbaar in stevige duik gegaan, want de romp was verwoest.

Weet niet goed wat er aan de hand is geweest.
Weet wél dat ik geen gebruik meer ga maken van spektrum orange ontvangers... Dan maar wat meer betalen.
Ik zit zelfs te twijfelen of ik mijn hele spektrum apparatuur moet inruilen voor futaba. Maar na anderhalve dag het internet te hebben afgestruind kom ik niet tot een gefundeerde of rationeel beargumenteerde keuze.
Hier nog zinvolle opmerkingen hierover toevallig?

Loop van deze week misschien een ander (beginners)vliegtuig kopen.
Dave
 
Heb dit weekend mijn Twin even uit elkaar gehaald, was het een beetje zat dat ik zo moest friemelen met de batterij, de regelaars lagen vooraan in het toestel. Ik zou ze nu mee in de gondel willen monteren. Alleen, alle bekabeling zit al vast in de vleugel.
Van elke motor lopen nu 3 draden naar het midden van de vleugel.
Zou het een optie zijn deze te gebruiken als stroombekabeling voor de ESC's? De dikte is niet echt een probleem. Maar hoe zouden jullie de servo draad wegwerken?

IMG216.jpg

IMG217.jpg

IMG215.jpg
 
@jarno1997

Ik vlieg al een tijdje met deze setup:

motor: : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690

ESC: : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__3731__TURNIGY_Basic_25A_v3_1_Speed_Controller.html

3 blads prop GWS: : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5247

De ESC heb ik mee in de gondel ingebouwd dan hoef je maar met 2 draden door de vleugel.

Deze setup trekt ongeveer 22 A; met een 3200 mAh lipo ben je w<el een hele tijd onderweg!
 
@Thieu

heb geen enkel nadeel ondervonden dat de ESC dicht bij de motor zit!

Groetjes,

Jos
 
Laatst bewerkt:
heb geen enkel nadeel ondervonden dat de ESC dicht bij deotor zit!
Dat de esc dicht bij de motor zit zal nooit een probleem zijn ;). Het gaat er om welke draden indien nodig het beste verlengd kunnen worden.
In de die discussies wordt vrij diep ingegaan op het waarom. Daar wordt bijvoorbeeld de conclusie getrokken dat de 2 draden tussen batterij en esc wél getwist kunnen worden maar de drie draden tussen esc en motor juist niet. Deze moeten juist netjes naast elkaar (liefst met enige tussenruimte) gelegd worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter eens kijkt bij onze Chinese RC boer ;)
Zeker die laatste set is aan de dure kant ...

Dat kan ook natuurlijk alleen zit je dan vaak aan een grote prop en waarschijnlijk iets minder efficente motors wat de vliegtijd op 3S 2200-3300mah reduceerd zeker als je 2x 2409-12 hebt.
 
Back
Top