Hier nog wat foto's van de sleepmeeting gisteren.
Berrie wilde graag een rustig veld om zijn in dit draadje besproken JS-1 in te vliegen. Dat heeft hij voor elkaar gekregen door de eerste vlucht van de dag te maken. Zo was hij verzekerd van alle ruimte voor zichzelf, zowel in de lucht als op het veld.
De start verliep vlekkeloos.
Aan belangstelling geen gebrek.
Blijkbaar voelde het model al snel goed aan, want ik heb de JS-1 al tijdens zijn allereerste vlucht een complete rol zien draaien
Aanvliegen ging ook zeer netjes, met een mooie rustige snelheid.
Initieel had ik wat bedenkingen over de bomen die ruim voor het veld in de aanvliegroute stonden, maar toen ik eenmaal aanschouwd had hoe Berrie's JS-1 daar zonder problemen overheen vloog en meer dan ruim voldoende had aan de lengte van het veld verdween die angst.
Zelf heb ik eerst een start gemaakt met mijn Ka-7, even de vingers invliegen. Daarna ook de Nimbus achter Berts Piper gehangen.
Het rennende mannetje was ook hier aanwezig.
De vlucht verliep uitstekend, zoals al eerder beschreven. Niet meteen met een complete rol, maar de derde en vierde vlucht heb ik wel mooie loopings gedraaid.
Een trotse en blije Fotor!
Ik ga zo nog wat onboard videobeelden achter elkaar zetten. De hoeveelheid beelden van buitenaf is helaas beperkt, de filmer heeft de opname- en pauzestand verwisseld en heeft dus keurig de hele vlucht 'gefilmd' in de pauze-stand. Jammer maar helaas.
Bij het bekijken van de ruwe beelden kwam ik nog een verrassing tegen. Ik heb samen met een kleiner en langzamer model in het circuit gezeten, we kwamen soort van tegelijk binnen. Ik was er van overtuigd dat ik bij hem binnendoor gevlogen ben, maar op de beelden is te zien dat mijn circuit duidelijk ruimer was, op final ben ik zeer dichtbij met fors hogere snelheid net onder het andere model doorgevlogen. Het heeft weinig gescheeld of ik had hem van achteren geramd. Hier heb ik me flink verkeken op het grootte- en snelheidsvershil. Leermoment, gelukkig deze keer zonder schade.