HKM Nimbus 4, 6,6m

Nou, ik had het er zaterdag met Jeff over.
Op een gegeven moment besef je niet meer wat dingen kosten.
Die JS1.. ja, daar koop je een leuke gebruikte auto voor.
Ik heb zelf in 3 maanden tijd zo'n 10000 euro uitgegeven aan modellen en motoren.
Dat is in de kennissenkring verkocht (voor een stuk minder).
En er staat nu nog voor een duizendje of 7 aan troep (modelbouw) dat ik niet weg wil of kan doen.
Op een gegeven moment ga je een grens over, waar ik het met Jeff over had.. ohh, even een turbine gekocht, die was maar 1600 euro...
Maar 1600 euro is best een hoop geld voor een stukje speelgoed.
En.. ik ben niet heel zuinig op mijn spullen, ik zag mijn F5B modellen ook als gereedschap om mee te doen aan wedstrijden.
Wat dat betreft zijn de Nimbus 4 bij Raymond en de JS1 bij Berrie bij betere baasjes terechtgekomen dan ik geweest zou zijn.

GJ

Berrie, jouw JS1 trok bekijks...moet je kijken wat er gebeurt als een clublid met een echte aan komt sjouwen.
Deze heeft overigens ook nog eens een turbine aan boord.
IMG-20160326-WA0003_zpsptn1x9ik.jpg

IMG-20160326-WA0001_zpswyxddela.jpg

Was dat toevallig de JS-1 van Marco Vermeer? Dat is een collega van me die met zo'n ding vliegt, maar ik zie hem zo snel niet op de foto staan.

De jongen van wie hij nu is heet geen Marco, maar ik weet niet van wie hij hem heeft overgenomen. Ik meen dat het een demo was van de importeur.

Haha, APU is wel een mooi callsign voor hem gezien die stofzuiger op zijn rug.
JS is overigens ook niet verkeerd.

De piloot van mijn Nimbus keek nog erg omhoog de lucht in, zag er wat vreemd uit. GJ heeft op de afgelopen sleepmeeting nog een laatste onderdeel (rugsteun) meegebracht, en die bracht de oplossing.
De nek van de piloot is met een tie-wrap aan de rugleuning gezet. Hij wordt nu gestrot, maar heeft nog niet geklaagd (geen adem meer voor?:confused:)
Nimbus-92.JPG

Aan de onderzijde is de heupriem ook aan de kuip vastgemaakt met een tie-wrap. Dat systeem had zich al bewezen.
Nimbus-93.JPG

De houding ziet er nu natuurlijker uit, de piloot kijkt nu meer naar voren.
Nimbus-94.JPG

Nimbus-95.JPG

Veel beter inderdaad dan in bericht #90 op pagina 5 te zien is. Moest even terug kijken (zoeken) hoe het zat. :cool:

Zeker veel beter! In de video van het sleeptreffen op 19 maart viel het mij ook al op dat de piloot toch wel erg strak naar boven zat te kijken. Misschien maar een detail, maar omdat de zwever voor de rest niet van echt te onderscheiden is gaat dat laatste puntje toch storen. Dus we zijn benieuwd naar de volgende videobeelden!

Een plaatje op het veld, van vandaag.

CKeqQS.jpg

Ik heb een stuk of 6 vluchten gemaakt, en net zoveel landingen. Ik was wat nerveuzer vandaag, en niet alle landingen waren even fraai. Maar eind goed al goed. De laatste landing was fraai genoeg om tevreden naar huis te gaan.

Er was wat thermiek en dat is met de JS1 bijzonder comfortabel uit te vliegen.

Binnenkort maar eens een TEK probe voor de Vario zien te maken op de staart. Ik heb geen zin vier tientjes uit te geven aan een gebogen buisje (SM modellbau), dus maar eens uit gaan zoeken hoe dat zelf te maken is. Ook een slangetje moet gevonden worden. Helaas is aquariumslang te groot...

Misschien. Ik zal de aansluiting op de vario eens meten. (maar nu effe niet, want ik ben door m'n rug gegaan met het opruimen van de tuin en zit met een Diclofenacje in m'n stoel....)

Back